Witam.
Orientujecie się może Panowie/Panie czy ecu jest zawsze sparowane z body? Tzn. czy można wymienić samo ecu jesli padło bez dodatkowych ceregieli?
Printable View
Witam.
Orientujecie się może Panowie/Panie czy ecu jest zawsze sparowane z body? Tzn. czy można wymienić samo ecu jesli padło bez dodatkowych ceregieli?
- w 147 TS chyba jest jednak jakoś sparowane ECU z BC.
- jak podmienilem ECU to mi BC zapalił lampkę CODE i auto nie ruszyło.
- dopiero musiałem zrobić immo-off w ECU i auto jeżdzi u klienta do tej pory.
- nie dawno czytałem że jest jakiś sposób aby zrobic virgin BC.
- po takiej kasacji ECu może być dowolne , od innego auta , bez immo-off.
- jednak nic blizszego nie wiem na ten temat, jeszcze.
Tak mi sie wydaje ze widzialem gdzies pod fes'em opcje ktora mowi o tym czy body jest sparowane z ecu czy nie ale nie pamietam jak sie to nazywalo. Sprawdze wieczorem.
Mam 1.6ts 2004r. Swego czasu miałem problem z błędem pedału gazu. Wymieniałem sporo elementów w tym ECU. Teraz mam dwa, jeden w garażu na półce, a drugi w aucie. Potem okazało się że ,,miszczowie fachowcy'' błednie wymieniali wszytstko po kolei a przyczyna tkwiła w fajce zapłonowej. Ale wracając do tematu wiem że elektryk zakupione przeze mnie ECU wiózł chyba do Tychów i tam coś w nim robili i teraz pasuje do mojego auta.
Zresztą jakby ktoś chciał to mogę jedno odsprzedać.
Znalazłem ten parametr w FES. Nie wiem tylko czy to oznacza to co mnie się uroiło. A jeśli tak to czy decyduje o tym body czy ecu.
Załącznik 36113
Jak myślicie?
- zarządcą jest body komputer (BC) on decyduje o wszystkim.
- ten twój zaznaczony parametr podaje BC jak jest w trybie wirgin.
- dla twego problemu chyba jest parametr engine start , examiner podaje to jako Start silnika - zezwolony.
- jak cos podajesz na zrzutach to zaznacz maksymalnie wszystko, łatwiej wtedy diagnozować.
- NIE, z dziewicami to nie ma tak prosto.
- raczej błędnie interpretujesz otrzymany zapis na zrzucie.
- tam jest napisane " disabled", czyli virgin BC jest zablokowany, ponieważ fabryka zaprogramowała ci klucze , piloty i vin i jeszcze klilka rzeczy do BC.
- ale z tym virgin BC to ci się marzy...
"Wskazuje czy modul zarzadzania wtryskiem otrzymuje kod uniwersalny od BC czy nie" - rozumiem tak jak jest napisane :)
BC byl wymieniany przez aso na nowe. Niestety poj...ebali cos i orginalny login nie dziala. Wiec zastanawialem sie czy moze nie wrzucic innego BC ktore mam na stanie.
- ale login to jest tylko odczyt eepromu z BC + programator UPA za 1000 zł.
- nowy login to zapis danych do eepromu w BC.
--
http://img810.imageshack.us/img810/4858/upa7bsi.th.jpg
--
Kupilem auto. Potem padlo ecu (koncowki mocy czy tam zwal jak zwal). W wyniku tego nabylem droga kupna ecu i bc ze szrotu plus kluczyk. Dostalem do tego vin auta z ktorego bebechy zostaly wyjete. Zainstalowalem te "nowe" graty i wsio bylo ok poza tym ze piloty nie dzialaja w kluczykach. Poszedlem wiec do aso i kupilem karte kodowa tylko po to zeby sie dowiedziec ze sobie ja moge wsadzic bo ktos juz w tym aucie ze szrotu wymienil body na nowe i login jest inny.
Pare dni temu zauwazylem ten parametr pod FES'em wiec pomyslalem po polsku - hmmm wymienie samo body na to stare a ecu zostawie to co jest i jesli to zadziala to bedzie szczescie we wsi i trzy dni picia. Jednakowoz nie lubie sobie charatac lap o deske rozdzielcza kleczac w kaluzy wiec wolalem zapytac czy jest szansa ze to zadziala. To chyba tyle :)
- tak nie pójdzie bez immo-off oraz loginu.
- poniżej masz login z pliku eeprom z BC.
--
http://img209.imageshack.us/img209/6227/loginz.th.jpg
--
p.s.
- kolega pisze program który za pomoca złącza obd będzie odczytywał loginy, program bedzie gotowy w listopadzie.
- tylko ten wyjazd do Irlandii, ...
- jak do tej pory to masz tylko problem z pilotami do auta, do ich zaprogramowania potrzebny jest poprawny login, taki jaki jest zapisany w BC.
- nic bliższego nie wiem bo kolega jest bardzo tajemniczy.
- na apewno nie będzie sprzedawał tego swego programu.
- mnie bardziej interesuje czy go w ogóle skończy.