witam Panowie może ktoś miał taką przypadłość lub wie jakie są objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej maglownicy ??
Pozdrawiam
witam Panowie może ktoś miał taką przypadłość lub wie jakie są objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej maglownicy ??
Pozdrawiam
A po czym wnioskujesz że jest uszkodzona? Są jakieś objawy, coś się nietypowego dzieje?
powiem tak nic mi nie cieknie i nic nie tłucze jedynie jaki mam objaw to przy wiekszej prędkości jest pisk jak delikatnie skręc kierownicą w lewo dlatego pytam czy to właśnie może być uszkodzona przekładnia czy jakieś dziadostwo typu tarcze osłony tarcz czy jeszcze coś innego
może również chodzić ocieżale ja naprzykład miałem taki problem w fordzie że w prawo bardzo ciężko sie kręciło a w lewo szła normalnie!!!!!okazało sie że swoje już nakręcila
Buczy, pracuje skokowo w skrajnych położeniach oraz ciężko chodzi.
no to ja miałem podobnie !!!!!wymieniłem na regenerowana bo za nowa chcieli jakies dantejskie pieniadze!!!!!
no to naszczęście nie jest to przekładnia jeden problem z głowy to jestem ciekawy co to może być ten pisk ???
Sprawdź dokładnie skąd ten pisk dochodzi - może piszczy coś pod kolumną kierownicy lub na wale kierownicy.
Jeśli zaś pisk dochodzi z komory silnika to trzeba by to dokładniej zlokalizować, bo moze też coś się dziać z pompą wspomagania.
Sprawdź też poziom płynu w układzie kierowniczym.
płyn jest ok ale nurtuje mnie to że jak lekko wyhamowuje to pisk unika więc tutaj bardziej może bym się skłaniał jednak do hamulców :/
Kolego to hamulce, a konkretniej mówiąc zabrudzone śruby pływające zacisku i prowadnice klocków.
też po ciuchu myślałem że to może być zacisk więc powiedz mi kolego jak z tym można się uporać i ile taka zabawa może kosztować tzn zakup nowego zacisku czy warto wejźć w używany ?
ja wolę wziąść takę ewentualność że niby będę musiał wymienić bo jak się okarze że jednak na szrot mój zacisk to znowu będę miał podwójną robotę więc tak zawsze można drugi oddać :) jak będzie nie potrzebny
no więc kolego tarcze, klocki i zaciski do sprawdzenia. na razie wyczysc, dokręc, przesmaruj później jakas wymiana ewentualnie ktorejs z czesci
klocki mam nowe więc myślę że nie będę taki rozrzutny tarcze jakieś 2 lata mają lub 1,5 więc może zacznę pierw od zacisku jakieś małe czyszczenie gorzej jak nie będzie odbijał to już muszę mieć drugi pod ręką
A mi coś się tłucze na małych wybojach bądź na muldach se sneigu jak teraz np sporo nasypalo to slychac jakby sie jechało ciagle po jakis kolejinach tylko ze jest pok pok pok .... i czasem jak wlece w gulik czy wieksza dziure to czuje jakby uciekalo kolo ;/ maglownica ?
A jeszcze pytanie czy maglownica z alfy 147 przed i po lifcie sa inne ? oraz czy z alfy 147 po lifcie a alfy 156 sa inne ?
Witam, odświeżę temat.
Mam taki otóż problem, że od niedawna na skręconej kierownicy i przyspieszaniu (na dużym skręcie i szczególnie na niskich prędkościach) z okolic przedniej lewej części auta dochodzą dziwne dźwięki, coś jakby metal trzeszczał. Nie są to stuki na zasadzie, że odważnik na feldze cyklicznie o coś ociera, nie. Bardziej skrzypienie, trzaski jak by zaraz miało coś pęknąć. Przy jeździe na wprost tego dźwięku nie ma. Moje podejrzenia padły na maglownicę. Czy słusznie ?
Nie bardzo widzę związek z maglownicą, wymieniałem już maglownice w 156 nie tylko w swojej i nikt takich objawów nie zaobserwował. Raz miałem przypadek z takimi objawami jak twoje ale to wynikła całkiem inna historia bo się okazało że się nakrętka na półosi poluzowała i na pełnym skręcie krzywiło jakoś piastę i tarcze tak że tarła o jarzmo hamulca.
To nie magiel. Zdejmij koło i sprawdź czy coś nie ociera, sprawdź tarczę, klocki, czy wszystko ok. Magiel wydaje stuki na nierównościach czy na skręconych kołach czy na prostych, słychać z przodu (tak centralnie, równomiernie) i przy bardziej uszkodzonym maglu, także czuć w kierownicy.
Szczególnie słychać na nierównościach poprzecznych, typu łączenia płyt betonowych, czy kostka brukowa, lub tez przy wyłączonym silniku jak będziesz kręcił kierownicą prawo-lewo to słychać stuki.
U mnie też zaczęło trzeszczeć okazało się że wahacz górny ma dość, przy skręcie tuleja zaczyna skrzypieć.
Dzięki wszystkim za sugestie, jutro auto idzie do mechanika w innej sprawie (wymiana tylnych poduszek amortyzatora) i przy okazji poproszę go żeby rzucił okiem na przód. Dodam, że jakieś 1.5 miesiąca temu miałem wymienianą osłonę przegubu z lewej strony i tak się zastanawiam czy te dźwięki nie zaczęły się mniej więcej od tamtej pory..
Wygląda na to że to jednak maglownica, mechanik dziś się z nią bliżej zapoznał i mówił że jakieś stuki z niej dochodzą przy ciągnięciu za oba końce. Ja jak ruszam kierownicą na postoju to też mam wrażenie że coś stuka. Sugeruje mi on że lepiej kupić używkę w dobrym stanie za minimum 500zł niż regenerowaną a regeneracje widzę chodzą w podobnej cenie.
nie słuchaj go...
regenerowaną kupisz za 800zł i masz gwarancję na 12 miesiecy. Poza tym kolejne 100 tys km spokojnie na niej zrobisz. A jak widzisz, cena nie zabija. Wsadzisz używaną i za pół roku będzie to samo. Jak db poszukasz, to zakupisz regenerowaną wraz z nowymi drążkami w komplecie.
Gdybym miał pewność, że znajdę używkę z małym przebiegiem to chyba wolałbym używkę, na allegro znalazłem używkę za 799zł z demontażu auta o przebiegu podobno 100 km ...
http://allegro.pl/maglownica-przekla...982433477.html
Ze zdjęć rzeczywiście wygląda jak nówka, zastanawia mnie tylko czy jeśli nie była używana przez 14 lat to czy nie straciła na jakości. Czy mimo wszystko nie lepiej regenerowaną, przynajmniej mam pewność że części w niej będą nowe. Ale tu też trzeba by trafić na fachową firmę zajmująca się regeneracją bo na allegro można znaleźć regenerowane za 400 zł i za 800 tak jak piszesz. Pytanie czy cena idzie zawsze w parze z jakością :P
moim zdaniem,
maglownica to jedno
a te stuki przy skręcie to drugie
dlaczego nie chcesz kupic chocby regenerowanych z gwarancją o połowe tańszych ?
http://allegro.pl/maglownica-alfa-ro...743659883.html
http://allegro.pl/maglownica-przekla...456720274.html
Zdecyduję się jednak na regenerowaną, jeśli wytrzyma mi 100 tyś to nic więcej nie potrzebuje do szczęścia. Tylko zdecyduję sie prawdopodobnie w lokalnej firmie w Wałbrzychu, która świadczy też usługę montażu i na montaż też daje gwarancję. Cena mała nie jest ale może coś ponegocjujemy ;)
http://allegro.pl/przekladnia-alfa-r...755944915.html
Podepne się pod temat, max skret w prawo jazda po kostce brukowej i słyszę/ czuję w nogach stukanie. Wczoraj rozebrałem cała lewa stronę wahacze, sworznie bez luzu. Drążki i końcówki nowe. Przy szybkim ruszaniu kierownica słychać lekkie ciche stukanie. Za drążki można szarpać i nie ma luzu.... Obstawiam przekładnie. Czy frez jest taki sam w każdej wersji silnikowej? Auto po fl. Ew co jeszcze sprawdzić?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Szarpanie za wahacze raczej nie powie ci czy nie ma luzów jedź na szarpaki.
Też byłem, nic nie wykazały, gumy na stabie też zmienione. Wszystko wskazuje na tą przekładnie.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Szarpaki rzadko wykazuja defekt magla . Jesli sa juz slyszalne stuki przy kreceniu na wylaczonym silniku to poczatki luzow na przekladni .
Wysłane z mojego 5015D przy użyciu Tapatalka
Kazda przekladnia ze 156 pasuje
Wysłane z mojego 5015D przy użyciu Tapatalka
Najgorsze jest to, że co nie złapie, podepre brechą, wszystko sztywne. Nawet szarpanie maglem przy max skręcie nie powoduje żadnego stuku. Możliwe że jest luz na łączeniu listwy ze ślimakiem? Jest tam śruba do kasowania tego luzu? Chwilowe dokręcenie duzo by pomogło do testów. Jeśli stuk by ustał byłby 100% winowajcą. A tak to wymiana trochę w ciemno... Polecacie jakąś firmę regeneracyjna?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
To fakt, często miałem sytuacje że komuś się coś tłucze na małych nierównościach poprzecznych na drodze a w zawieszeniu nic nie jest zużyte i przyjeżdżali na warsztat do mnie ze stacji diagnostycznej. żeby wybadać luzy na maglownicy wystarczy zdjąć osłonę (harmonijkę) drążka kierowniczego żeby wszystko mieć na wierzchu i dobrze widzieć, podnieść auto i złapać za oponę i energicznie szarpać skręcając kołem w lewo i prawo. Przy zużytej przekładni widać że listwa wysuwająca się z przekładni będzie pracować góra dół i wydaje odgłosy stukania w skrajnych położeniach. jak znajdę filmik to jeszcze wrzucę
Zamówiłem regenerowana przekładnie w Częstochowie. W czwartek sanki w dół i zmieniamy. Mam nadzieję E będzie to koniec stukania.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
A półoś kolega sprawdził?
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka