Witam zakupiłem radio o numerze dla 7 646 306 316 147 czytające MP3. Lecz po montażu sterowanie z kierownicy mam na odwrót. Czyli pogłaśnianie/zmiana utworu radia. Na starym radiu wszystko jest OK.
Printable View
Witam zakupiłem radio o numerze dla 7 646 306 316 147 czytające MP3. Lecz po montażu sterowanie z kierownicy mam na odwrót. Czyli pogłaśnianie/zmiana utworu radia. Na starym radiu wszystko jest OK.
Dziwne. Teoretycznie kostek przy radiu nie da się pomylić. Ile masz guzików w kierownicy? 6 czy 8? W ostateczności można by przepiąć kostki w kierownicy ale taśmy z kablami są raczej zbyt krótkie na to. Rozumiem, że podmieniałeś stare radio i było po ok.
Tak kostki oraz opis na radiu jest identyczny. Na razie próbuje środkowa kostkę zamienić 3 kabelki na 3. One sa wg. schematu odpowiedzialne za sterowanie. Zaraz dam znać co i jak. Tak stare radio jest ok. Tzn. ze sterowanie jest w porządku.
Czyli najłatwiej będzie zmienić piny w kostce przy radiu.
Przekładałem piny na odwrót i dalej to samo. Już mam na dzisiaj dość, jeszcze ten EGR. Jutro się tym zajmę. A jak wyciągnąć te plastiki z guzikami na kierownicy?
Wyciąganie plastików nic raczej nie da. Ale jeśli chcesz je wyciągnąć, musisz odkręcić poduszkę (3 śruby na imbus bodajże rozmiar 35, z tyłu na ramionach)
Jeszcze jedno pytanie. Wcześniej w radiu miałem tak jeśli wyłączę zapłon to radio się samoczynnie wyłączało, teraz natomiast jeśli tak zrobię radio gra nadal. Nie jest to może denerwujące lecz przyzwyczaiłem się do tego. W czym tkwi szkopuł?
jeśli masz omomierz sprawdź czy jest różnica w masie radia a w masie odniesienia..może jest gdzieś przetarty przewód lub zła styczność pinów..dotknij masy radia i pina 12 w zielonej kostce / tego na środku ..masa odniesienia/.Jeżeli omomierz nie pokarze zaro..tzn, że masz gdzieś problemy z masą..poczytaj ten temat ;
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...nkcyjna-8.html
Jest jeszcze taka możliwość abyś mógł zmierzyć omomierzem wartości pomiędzy pinem 12 i 10 wciskając poszczególne przyciski kierownicy i to samo pomiędzy 12 i 11.Powinno być tak samo..drabinka oporników.
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...nkcyjna-4.html tu masz schemat
pozdrawiam
ps. czasami pomaga odłączenie radia od aku...wypięcie wtyczki zasilania na parę minut
Wklej zdjęcie naklejki z oznaczeniami pinów tego "nowego" radia.
Zdjęcie pinów:
http://i.imgur.com/ZEJ5w.jpg
oraz jak się spasowało radio
http://i.imgur.com/dXtK1.jpg
Piny się zgadzają - przynajmniej te od sterowania.
Jak działają przyciski z kierownicy? SRC robi MUTE a + zmienia stację zamiast głośność?
Tak Src jako wyciszenie a mute jako zmiana cd radio zmieniarka
Sorki za wprowadzenie w błąd z pinami wcześniej ale poprzednie zdjęcie pokazuje stare radio, uwierzyłem na słowo ojcu że zrobił te co trzeba:)
http://i.imgur.com/ZEJ5w.jpg - Ustawienie pinów ze starego radia CD
http://i.imgur.com/fwLAi.jpg - Ustawienie pinów z nowego radia mP3
http://i.imgur.com/9SqP5.jpg - Tył radia starego CD
http://i.imgur.com/UDcSq.jpg - Tył radia nowego MP3
Jeśli podmienię jak na zdjęciu strzałkami zaznaczone piny to jest ok jeśli chodzi o sterowanie zgłaszanie/zacisznie/mute
http://i.imgur.com/TUzKw.jpg
EDIT: Jest jakiś prosty sposób na wypięcie tych małych gnidopinów ani malutkim śrubokrętem ani igłą ani agrafką. Jeden już zerwałem a nie chce ciąć kabli:/ No chyba że to będzie ostateczność.
Źle oznaczyłeś strzałką piny które chcesz podmienić.
Powinieneś zamienić piny oznaczone RC-A z pinem oznaczonym RC-B. Pomiędzy tymi pinami - na środku - jest odniesienie do masy.
Każdy pin ma zatrzaski na których trzyma się w kostce. Są specjale szczypce, ale ciężko je dostać.
Zobacz na Allegro jak wyglądają piny do kostki ISO i w których miejscach mają zatrzaski, a potem igła czy szpilka.