Napisał
Lucas
Problem tkwi w błędnym montażu.
Napinacz (ten ze sprężyną) nie powinien mieć luzu - mówiąc konkretnie - po jego ustawieniu powinien zostać dokręcony aby "nie drgał" (śruba na imbus).
Kolejność czynności przy zmianie mikropaska:
- poluzowanie imbusem napisacza jednocześnie za pomocą klucza '17 maksymalne odciągnięcie rolki napinacza i ponownie zablokowanie jej imbusem aby pozostała w pozycji 'otwartej/luźnej'
- poluzowanie rolki napinającej mimośrodowej
- zdjęcie starego/założenie nowego paska
- naciągnięcie paska za pomocą rolki napinającej mimośrodowej (może być np. za pomocą klucza do szlifierki kątowej) i dokręcenie owej rolki
- poluzowanie napinacza aby sprężyna w nim dodatkowo naciągnęła pasek - w tym momencie pasek jest zasadniczo naciągnięty, jednak sugeruję aby dodatkowo 'dociągnąć' go jeszcze za pomocą śruby na rolce napinacza (klucz '17)
- dokręcenie/zablokowanie napinacza (imbus)
- cieszenie się z naciągniętego i sprawnego paska akcesoriów
PS. osobom uważającym, że w jtd napinacz mikropaska zwany również tłumikiem drgań powinien w trakcie 'pracy' cały czas drgać i terkotać dziękuję za wypowiedzi - 4 lata i 140tys km bezproblemowej jazdy od wymiany paska mi wystarczy.
Pozdrawiam
PS 2. raz na kilka miesięcy należy oczywiście skontrolować stan napięcia paska
PS 3. powyższy opis postępowania na podstawie 2,4 10V