Stuki na zimnym silniku - zależne od sprzęgła
Mam problem - gdy odpale samochod po nocy przy temp około 3 C i poniżej to z silnika dochodza stuki - tak około 2 razy na sekundę - reguralnie, po dodaniu gazu ponad 1 tys obr znikają - tak samo po wciśnieciu sprzęgła po około 40 sekundach (zalezy od temperatury otoczenia) stuki znikają. Podobny problem był opisany na forum 159 ale nikt ostatecznie nie znalazł rozwiązania.
Dziwny dzwiek na zimnym silniku
Witam,po odpaleniu mojego dieselka slysze dziwne stukanie,dwonienie z prawej strony stojac przodem do silnika,najmocniej slychac jak przykucne przy lewym kole,po wcisnieciu sprzegla troche mniej,ale dodam ze jak silnik zlapie temperaturke nieslychac zadnego niepokojacego dzwieku,sprzeglo chodzi leciutko,nie slizga sie itp,tylko jka jest zimny,macie moze cos podobnego lub jakies sugestie,podczas gaszenia bez sprzegla nie telepie jaks super,mysle ze normalnie sie to odbywa,tak jak i z wcisnietym sprzeglem
Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)
W 159 1.9 16v 150KM mam denerwującą przypadłość. Mianowicie na włączonym silniku na luzie przy puszczeniu sprzęgła rozlega się cichutki stuk, jakby coś waliło metal-metal. Dzieje się to za każdym razem, słyszalne jest przy otwartej szybie.
Również przy zmianie biegów stuka - najgorzej na zmianie 1-2, przy 2-3 i 3-4 znacznie mniej, przy 4-5 i 5-6 nie jest słyszalne. Jak widać zleży do obciążenia. Conieco czytam i najczęściej powtarzające się diagnozy to luz na kielichu półosi albo rozsypujące się łożysko wałka w skrzyni. Czy ktoś próbował z tym walczyć albo naprawił dolegliwość?
Rzeczy wykluczone na 100% to dwumas/sprzęgło/łożysko docisku - było wymieniane.
skrzypienie i stukanie po wciśnięciu sprzęgła
Witam, zakładam nowy wątek bo się nie doszukałem...
Problem stukania na zimnym silniku przy puszczonym sprzęgle miało tu już kilka osób. Ja też miałem przy temp poniżej 10'C i się tym nie przejmowałem. Teraz problem jakby się odwrócił :) Zaczęło się od skrzypienia przy wciśniętym sprzęgle, teraz do skrzypienia doszły dość nieregularne stuki z okolic skrzyni - niezależnie od tego czy silnik zimny (trochę bardziej) czy ciepły (trochę albo i dużo mniej)
Polega to na tym, że wciskając sprzęgło słyszę skrzypienie, podobne do tego jaki wydaje ślizgający się pasek klinowy ale bardzo nieregularne. Można powiedzieć, że trochę oscyluje. Do niego dochodzi stukanie, dość nieprzyjemne, jakby ktoś walił młoteczkiem w obudowę skrzyni (jakby dwumasa?) Po puszczeniu sprzęgła skrzypienie ustaje a stuki są ledwo słyszalne (ale jednak)
A teraz najciekawsze - dwumasa, wysprzęglik i sprzęgło były wymienione na nowe 40 000km temu chyba niemożliwe, żeby już padły nawet po chipie?
Na pewno do wymiany mam wspornik skrzyni (poduszka tylna czy jakoś tak) już dawno to latało jak Żyd po pustym sklepie, na dniach wybieram się do mechaniora, ale chciałbym poznać jeszcze Waszą opinię, może ktoś miał podobnie?
Moja nieśmiała teoria jest taka, że ten wspornik już się całkiem rozleciał i to on stuka i piszczy (po wysprzęgleniu skrzynia i silnik trochę inaczej drgają) zwłaszcza, że wszystko ustaje powyżej 1500 obr/min (przy czym im bliżej od jałowych do tych 1500 to mniej skrzypi). Poza tym jak skrzypi to nie stuka a jak stuka to nie skrzypi :confused:
Nagranie skrzypienia podpinam, ale słabo nagrało się to stukanie - słychać je w przerwach w skrzypieniu :)
http://youtu.be/T7dWBCBfhZg