Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 82

Temat: Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    u mnie delikatne styki tez są ale auto ma juz 190kkm jaki koszt sprzęgła i dwumasy? mam też 8v wiec z ciekawości pytam, a i czy na zamiennikach czy na oryginałach?

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał interside Zobacz post
    u mnie delikatne styki tez są ale auto ma juz 190kkm jaki koszt sprzęgła i dwumasy? mam też 8v wiec z ciekawości pytam, a i czy na zamiennikach czy na oryginałach?
    Ja zapłaciłem około 2500 zł za pełen komplet: sprzęgło, dwumasa, łożysko, uszczelnienie wału. Zamawiałem na autosklep24.pl.

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 136 KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    Cena optymalna jak dla CDTI

    U mnie też już się odzywa i muszę powoli myśleć...

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj w ASO FIAT Mozga w Szczecinie. Dowiedziałem się, że tą przypadłość ma 90% skrzyń biegów w alfach 159 z którymi się spotkał sam właściciel serwisu. Stwierdził, że są to luzy na kołach zębatych. Podobno nic poważnego i odradził mi jakąkolwiek ingerencję. Jedni to słyszą inni nie.
    Oprócz cichych stuków nie zauważyłem żadnych objawów stwierdzających zużycie skrzyni, na wysokich obrotach skrzyni praktycznie nie słychać. Nie szarpie, nie rzuca.

  5. #35
    Tequila
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Temat wielokrotnie wałkowany na forum159.com
    Nic nie zrobisz.... tak jest i tyle. Jednemu koledze wymieniali na gwarancji skrzynie, dwumas, sprzęgło i dalej to samo.
    Jak są mrozy to właśnie tak jest i tyle :/ Nikt wtedy nie znalazł przyczyny.

    U mnie jest tak, że jak wcisnę sprzęgło to w ogóle tego nie słychać. A jak puszczone to jakby garnek z kartoflami się gotował i pokrywka telepotała
    mam ten sam dzwiek ,dwumas ,sprzeglo,wymieniony ? Dzwiek ten jest tylko na zimnym silniku, rece opadaja czy te auta tak maja ?

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tequila Zobacz post
    mam ten sam dzwiek ,dwumas ,sprzeglo,wymieniony ? Dzwiek ten jest tylko na zimnym silniku, rece opadaja czy te auta tak maja ?
    Ja teraz tego nie mam. Mam to zimą, późną jesienią i wczesną wiosną - jak jest zimno na dworze.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  7. #37
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa 159 8V 115 KM Progression
    Postów
    15

    Domyślnie

    U mnie to był dwumas, tyle, że stuki były regularne. Jedynymi objawami uszkodzenia koła były właśnie wspomniane stuki i mrowienie na pedałach gazu i hamulca (najbardziej odczuwalne) oraz na kierownicy i lewarku.

  8. #38
    Tequila
    Gość

    Domyślnie

    Dobra teraz mogę napisać co było przyczyna stuku metalicznego przy odpalaniu na zimno przy czym warsztat (mechanik ) warsztatowi ( mechanikowi) nie równy . Serwis Boscha stwierdził na 1 i ostatniej mojej wizycie , ze przyczyna tego jest kolo dwu-masowe i łożysko oporowe , może gdybym tego nie wymieniał zostałbym naciągnięty na koszty NIEPOTRZEBNEJ NAPRAWY a to koszt nie mały sami wiecie. Podejrzewam ze takie zagrywki / niepotrzebne naprawy stosuje większości warsztatów/mechaników ,także zanim zostawicie ciężko zarobione pieniądze wybierzcie się do co najmniej kilku warsztatów , bądź warsztatu z pozytywnymi Opiniami , aby potwierdzić przyczynę . Udałem się do Autka.pl gdzie za winnego uznano pasek sprężarki klimy także naprawa okazała się dużo tańszą i co najważniejsze trafiona w 10-tke. W mojej 159 przyczyna stukania był pasek

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie skrzypienie i stukanie po wciśnięciu sprzęgła

    Witam, zakładam nowy wątek bo się nie doszukałem...
    Problem stukania na zimnym silniku przy puszczonym sprzęgle miało tu już kilka osób. Ja też miałem przy temp poniżej 10'C i się tym nie przejmowałem. Teraz problem jakby się odwrócił Zaczęło się od skrzypienia przy wciśniętym sprzęgle, teraz do skrzypienia doszły dość nieregularne stuki z okolic skrzyni - niezależnie od tego czy silnik zimny (trochę bardziej) czy ciepły (trochę albo i dużo mniej)
    Polega to na tym, że wciskając sprzęgło słyszę skrzypienie, podobne do tego jaki wydaje ślizgający się pasek klinowy ale bardzo nieregularne. Można powiedzieć, że trochę oscyluje. Do niego dochodzi stukanie, dość nieprzyjemne, jakby ktoś walił młoteczkiem w obudowę skrzyni (jakby dwumasa?) Po puszczeniu sprzęgła skrzypienie ustaje a stuki są ledwo słyszalne (ale jednak)
    A teraz najciekawsze - dwumasa, wysprzęglik i sprzęgło były wymienione na nowe 40 000km temu chyba niemożliwe, żeby już padły nawet po chipie?
    Na pewno do wymiany mam wspornik skrzyni (poduszka tylna czy jakoś tak) już dawno to latało jak Żyd po pustym sklepie, na dniach wybieram się do mechaniora, ale chciałbym poznać jeszcze Waszą opinię, może ktoś miał podobnie?
    Moja nieśmiała teoria jest taka, że ten wspornik już się całkiem rozleciał i to on stuka i piszczy (po wysprzęgleniu skrzynia i silnik trochę inaczej drgają) zwłaszcza, że wszystko ustaje powyżej 1500 obr/min (przy czym im bliżej od jałowych do tych 1500 to mniej skrzypi). Poza tym jak skrzypi to nie stuka a jak stuka to nie skrzypi

    Nagranie skrzypienia podpinam, ale słabo nagrało się to stukanie - słychać je w przerwach w skrzypieniu

  10. #40
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tequila czy ten stukot to coś podobnego? Jest nieregularny, kilka uderzeń na sekundę (dobrze słyszalny na początku filmiku - dochodzi z prawej strony silnika).

    Występuje on u mnie zaraz po odpaleniu, na biegu jałowym i raczej rzadko... Nie ustaje po wciśnięciu sprzęgła, za to ustaje po dodaniu gazu i gdy się auto rozgrzeje.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4 - stuki przy zmianie biegu.
    Utworzone przez ScorpioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 13:09
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 07:49
  3. Drganie sprzęgła,szarpanie przy zmianie biegów
    Utworzone przez DavidNoFuck w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 19:23
  4. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17
  5. Co jeszcze warto wymienić przy zmianie sprzęgła itp.
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory