[156] Chłodniczka oleju - pytanie o różnice (zdjęcia)
Witam,
W mojej alfie 1.8 TS jakiś czas temu padła chłodniczka oleju, olej szedł do zbiorniczka z płynem. Zaprowadziłem auto do mechanika bo na początku myślałem ,że to coś z silnikiem ( jakiś 6 tys temu byłremont silnika) ale to była wina chłodniczki.
Miałem inną chłodniczke na stanie ,ale mechanik mówi, że niepasuje. W sumie już nie pamiętam jak to uzasadnił dla mnie ta chłodniczka ma różnice tylko w tych rurkach do podłączenia wody. Obecnie na starej chłodniczce idą po skosie , na tej co niby nie pasuje bardziej prosto.
Fotki obecnej
[img]http://img826.imageshack.us/img826/1405/imag0306z.jpg
i fotki co niby nie pasuje
[img]http://img259.imageshack.us/img259/3225/imag0310f.jpg
[img]http://img801.imageshack.us/img801/6940/imag0309d.jpg
Czy faktycznie ta chłodniczka nie pasuje ??? Czy nie chciałomu się jej zdejmować i przełożyć? Ja widzę różnice tylko w tych kranikach.
Pozdrawiam.
Chłodnica oleju, a jej wydajność.
Podłączę się pod temat. Słyszałem opinie, że montowana w TS 16v chłodnica oleju o której tu mowa (a raczej wymiennik ciepła z płynem chłodzącym) nie jest zbyt efektywna (olej ma zbyt wysoką temp. szczególnie przy ostrej jeździe). Pytanie do tych, co posiadają wskaźnik temperatury oleju - czy przy ostrej jeździe temperatura oleju niebezpiecznie zbliża się do granicy 120 C? Różnie piszą, ale generalnie powinna trzymać się 100 C maks.
Można zamontować pełną chłodnicę oleju + termostat, rozwiązanie drogie. Pytanie czy pozbywać się obecnego wymiennika ciepła czy wpiąć się w jego tor. Do 2.5 V6 w 156 jak pamiętam to także jest wymiennik ciepła woda-olej, większy, ale dalej wymiennik, a nie regularna chłodnica. Są także w ofercie wymienniki ciepła woda-olej firm zewnętrznych, istnieje więc możliwość zainstalowania wydajniejszego układu. Pytanie czy w TS 16v kombinacja z ukł. chłodzenia oleju jest zasadna.