Witam,
Czy układ EGR w mojej Alfie 166 2,4 JTD 2000r ma wpływ na przyspieszenie auta? Jeżeli nie to jakie uboczne skutki ma niedziałający EGR?
Printable View
Witam,
Czy układ EGR w mojej Alfie 166 2,4 JTD 2000r ma wpływ na przyspieszenie auta? Jeżeli nie to jakie uboczne skutki ma niedziałający EGR?
Ma i to duży jesli EGR się zawiesi wpołożeniu "otwarty"
Kolego nie jestem super specem od tego ale miałem niedawno podobną sytuację,
zawalił mi się EGR i .... przyspieszenie dramat, auto jeździło jak jakiś zdechły kadet 1.6D :)))) (sorki za porównanie ale tak mi się skojarzyło)
Natomisat z tego co rozmawiłem z kumplem hobbystą/tuningowcem to można podobno zaslepić EGR'a i autko ma większego kopa, nie wiem tylko jakie są skutki uboczne,
pzr,
A co to jest ten EGR?
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.htmlCytat:
Napisał Leszek K
W 1,9 16v M-jet nawet nie próbuj bo będziesz jeździł z komunikatem "Motor control system failure" -sprawdzone doświadczalnieCytat:
Napisał przemgodz
Kolego,ma wplyw i to wielki,od dluzszego czasu jezdzilem autem i ciagle mi cos nie pasowalo,jakos za slabo przyspieszal i przy 2500obr/min jakby przez chwileczke go lekko mulilo.Potem go sczipowalem,poprawa niewiarygodna,ale nadal przy 2500obr/min to samo i przy mocy co wyszla na hamowni,to nie bylo to czego tak do konca oczekiwalem.Naczytalem sie wiele postow tutaj na forum,przyczyn mogloby byc wiele,m.in.przeplywka,wymienilem na oryginal Boscha i nic,dalej to samo,pojechalem na kompa,niby wszystko idealnie,przez chwile myslalem nawet ze tak musi byc,ze ten typ tak ma.Przeczytalem tez o tym EGR i pomyslalem ze to i tak nic nie da i nie warto tego robic,Z racji tego ze ostatnio robilem przeglad,powiedzialem tez zeby zaslepiono mi EGR i co...REWELACJA,zbiera sie niesamowicie, w ogole inne autko,nie ma chwilowej zawiechy przy 2500obr/min gladko i niesamowiecie szybko zbiera sie od dolu,az do konca.Dziekuje forumowiczom za te wszystkie posty i sugestie :D
W takim razie jak ta zaślepić i czy nie wpływa to negatywnie na sam silnik? ;//Cytat:
Napisał alficzka Ferra
guciump w twoim 2,4 20v JTDM-jet (pisałem o tym dwa posty wyżej) nie da się zaslepić zaworu EGR bo będziesz miał komunikat: "Motor control system failure" i ECU przełączy się w tryb awaryjny
Koledzy czytajcie trochę uwazniej tematy bo kolega Maciek-156 straci cierpliwosc i juz skonczy nas pouczać a tak prywatnie Maciek -156 wielkie dzięki dla ciebie za fachowosc i wiedzę o alfach pozdrawiam <hello>
Zczipsowałeś silnik nie do końca sprawny? Trochę ryzykowna zagrywka. Gdzie takie coś zrobili? Była wcześniej hamowana przed zmianą?Cytat:
Napisał alficzka Ferra
No to w takim razie jak zaślepić egr i czy nie wpływa to negatywnie na sam silnik?
Było nie raz pisane przez Maćka jak to zrobić, ale z racji tego że masz taki sam silniczek jak ja to odpowiem Tobie z przyjemnością. Otwierasz maskę i z przodu silnika na samym środku widzisz coś takiego jak okrągła puszeczka przypominająca wyglądem spodek ufo. Od tej puszeczki a jest to nasz cudowny zawór EGR odchodzi rurka, która biegnie dalej z prawej strony silnika aż do kolektora ssącego. Połączenie tej rurki z kolektorem ssącym jest właśnie miejscem które należy zaślepić. Wykorzysujesz do tego kawałek blachy kwasoodpornej o grubości 0,5 mm docinasz coś na kształt uszczelki (w sensie zaślepki) nawiercasz dziury na śróby i skręcasz rurka-zaślepka-kolektor ssący. Dobrze przed zaślepieniem przemyś cały syf w rurce, ile się da w kolektorze no i zawór jeśli go bez problemu odkręcisz bo wszystko może być nieźle zapieczone.
dzieki bardzo za opis marcin166 a powiec mi czy zaslepiales go u siebie? dało to coś ?. wiesz co jeszcze jak przyspieszam to przy 2800 obrotow spada troche z mocy a jak odłącze przepływomierz to jest wszystko wpożądku i ma wiecej mocy czy moge go odłączyc na stałe ?
Lepiej kup sprawny przepływomierz
Przepływomierz do wymiany,bo nie mozna jezdzic na odlaczonym caly czas.Cytat:
Napisał jasiu486
Kolego,sprawa wygladala tak,ze zmienilem przeplywke,pojechalem na kompa,wykazalo wszystko idealnie,nawet u tunerow,wiec pomyslalem ze tak juz musi byc,ze poprostu idzie slabo(wmawialem sobie szerokie opony i takie tam)zreszta ciagle mnie w tym upewniano,postanowiloem ja schipowac,poprawa znaczna,ale dobrze to jest dopiero teraz,wiem co bylo przyczyna.pzdrCytat:
Napisał rafiki
w jednym warsztacie gdzie naprawiaja tylko alfy jest tam mechanik ktory ma alfe i od dwuch lat niema wogule przeplywomierza bo go wyjoł i załozył filtr stozkowy oczywiscie w dizlu i muwi ze jest wszystko ok co o tym myslec ???
Kolego jasiu486 nikt nie da Tobie na forum pewności, że zaślepienie zaworu egr wyeliminuje problem dziury przy 2800 obrotów, natomiast rady wskazane na forum bardzo często są trafione i pomagają w 100% w pozbyciu się usterki... U mnie sprawa wyglądała tak, że miałem dziurę w zakresie 2800-3500 obrotów. Wymieniłem przepływkę na nową BOSHA, wszystkie filtry, przeczyściłem wtyczke od przepływomierza i jest znaczna poprawa, tzn. mam lekki spadek mocy (ok 1 sekundę) przy 2800 obrotów. Jak tylko wkroczę do teścia do warsztatu bo prace na dworze przy tych temp. są nie wskazane dla moich rąk, to zaślepię zawór egr a czuję że na 99% będzie to powodem mego problemu, także zacząłbym od tego na Twoim miejscu, samo żaślepienie koszt praktycznie zerowy... Później wymieniłbym przepływkę na nówkę wyhaczysz w cenie 280 zł - 380 zł w zależności od tego gdzie kupisz.
kolego marcin166 niewiem czy dobrze przeczytales a moze ja niezrozumiale napisalem. chodzi o to ze jak wypinam przeplywke to dziura znika jest wszystko wpozadku dlatego sie pytam czy musze ja wogule miec. a zawor egr chce zaslepic tak przy okazji zeby jeszcze dodac troche mocy.
Tak musisz mieć przepływomierz ale sprawny
Maciek, właśnie mam taki komuniat ale EGR'a mam nie zaślepionego :) ostatnio go wyczyścilem, i dalej takie coś mi się świeci, co jeszcze mogę sprawdzić ??Cytat:
Napisał Maciek-156
Główną przyczyną występowania tego komunikatu w JTDM-jet jest tzw. przeładowanie - jak wpiszesz w wyszukiwarkę to bedziesz wiedział jak się tego pozbyć, ale zacznij od czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania, kolektora ssącego i właśnie zaworu EGR w dziale zrób to sam jest wszystko opisane łącznie ze zdjęciami:
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...04-vt10939.htm
Jak czyściłeś EGR to elektromagnes też demontowałeś?
Raczej nie, chyba czeka mnie jeszcze jedna rozbiórka .... może w weekend uda mi się chwilę czasu wygospodarować,
Narazie strasznie drażni mnie jak nie ma jadu ......:)
EGR jest to recyrkulacja spalin do kolektora dolotowego. Ma to na celu zmniejszenie toksyczności spalin - TYLKO!!! Więc zaślepienie zaworu skutkuję (oprócz poprawy mocy i mniejszym zasyfieniu kolektora dolotowego nagarem) tylko większym zanieczyszczeniem środowiska.
Mam podobny problem w Alfie Gt 1.9 JTD pojawia się komunikat iż silnik przechodzi w tryb awaryjny ,wystarczy zatrzymać auto i uruchomić ponownie i jest ok.Tylko problem wraca więc przeczyszczono zawór erg był zawalony sadzą na razie jest ok.Mechanik powiedział mi że zawór zapycha się głównie przez niedogrzanie silnika mój styl jazdy jest uwarunkowany charakterem pracy, krótkie podjazdy i prawie cały czas zimny silnik.W ubiegłym roku zaliczyłem wyjazd latem do Chorwacji auto spisało się na medal!żadne komunikaty tylko ostra jazda ,problemy zaczynają się zimą .
Wystarczy przeczytać podwieszony temat na pierwszej stronie:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
Witam panowie,czyli w 2,4jtd 136km 10V z 1999r.mozna zaslepic i zadnych komunikatow nie bedzie.?
Tak można zaślepic byle nie blaszką po piwie tylko czymś takim:
http://www.allegro.pl/item871909958_...fa_lancia.html
Wydaje się, że EGR jest pomocny zimą aby silnik szybciej się rozgrzał.
waca13 masz racje - wydaje ci się
Od tygodnia mam przeczyszczony zawór ERG oraz przepustnice i węże dolotowe .Obecnie wszystko w Alfie Gt 1.9 JTDM 150 km jest Ok.Wczoraj otrzymałem przepływomierz orginał Bosch nr 0280218120 zamontuje go jak problem wróci .
Takie pytanko już aby nie zakładać nowego tematu ;)
http://mtvk.pl/izane/EGR.jpg
miejsce zaznaczone strzałką to te które mam zaślepić w mojej Alfie 156 2.4 JTD 2000 rok? :> i wystarczy to zrobić tymi zaślepkami na allegro za około 11 zł które często na forum są podawane? ;)
Poprostu odkręcić, dodać zaślepke, przykręcić do kupy i finito? ;)
Pozdrawiam
Tak własnie
Wymieniłem dziś przepływomierz w Alfie GT 1.9 JTD i po pierwszej próbie zauważyłem że auto gorzej przyspiesza z niskich obrotów i po wyłączeniu a raczej podczas wyłączania silnika następuje dziwne szarpnięcie silnikiem.Przepływomierz jest oryginalny Bosch ma ten sam numer co stary.Słyszałem że po wymianie trzeba auto podpiąć do kompa i zrobić akceptacje.Może wiecie coś więcej .Pozdrawiam.
tak wyglada moj kolektor.. auto odpewnego czasu jest zamulone. W kompie nie ma bledow..
http://img156.imageshack.us/img156/7632/zdjcie238.jpg
czyscic ?
A chciałbyś zostawić taki?