Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Zapach płynu chłodniczego w kabinie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie Zapach płynu chłodniczego w kabinie

    Witam , po nagrzaniu się silnika do 90 stopni , śmierdzi w kabinie płynem chłodniczym. czy może być przyczyną nagrzewnica ?
    drugą sprawą jest to ze przy normalnej jeździe pokazuje 90, a przy ostrzejszej z 90 wskakuje ponad 100. raz to do 120 wzrosła temperatura, musiałem stanąć i wyłączyć silnik. jak się tak właśnie nagrzeje mocno to ten smród płynu jest bardzo mocno wyczuwalny . mam wrażenie ze tak jakby chłodzenie nie wydalało .
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-10-2012 o 07:26

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W dobrym dziale w ogóle pytasz????? Bo z opisu to ni jak tu nie pasuje :/ jeżeli chodzi Ci o 166 to faktycznie zapach płynu chłodniczego w kabinie najprawdopodobniej jest spowodowany cieknącą nagrzewnicą. A jeżeli chodzi o przegrzewanie to sprawdź czy działają Ci oba wentylatory albo drugi bieg jednego (bo cholera go wie co masz za model). Trzeba przetestować je FESem.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Kolego upewnij się że to płyn u mnie z dwa, może trzy lata temu miałem podobną sprawę (mowa o 2.4 jtd) . U mnie jednak to był smród paska wieloklinowego, sprzęgiełko jednokierunkowe się skończyło dostało bicia i wycierał się pasek dodam że też myślałem że to płyn ale go nie ubywało i w środku było sucho. Sprawdź czy nie ubywa ci płynu i sprawdź stan osprzętu

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    W dobrym dziale w ogóle pytasz????? Bo z opisu to ni jak tu nie pasuje :/ jeżeli chodzi Ci o 166 to faktycznie zapach płynu chłodniczego w kabinie najprawdopodobniej jest spowodowany cieknącą nagrzewnicą. A jeżeli chodzi o przegrzewanie to sprawdź czy działają Ci oba wentylatory albo drugi bieg jednego (bo cholera go wie co masz za model). Trzeba przetestować je FESem.
    chodzi mi o alfe 166 2.5V6.
    płynu nie sprawdzałem, po pracy sprawdzę stan.
    wentylatory włączają się. to przegrzewanie może być spowodowane pompą wody ?? mogły sie łopatki zużyć ??? niedawno wymieniałem rozrząd, ale bez pompy .
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-10-2012 o 07:55

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    gratulacje
    jeżeli masz pompę na plastikowym wirniku to pewnie plastik pękł i przy wyższych obrotach się ślizga na ośce pompy.
    a zapach płynu w kabinie to, tak jak koledzy wspomnieli wcześniej, cieknąca nagrzewnica.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek155 Zobacz post
    wentylatory włączają się
    A to ciekawe bo 2,5V6 raczej masz jeden. Więc skoro nie bardzo wiesz ile ich masz i jak mają pracować to skąd wiesz że działają dobrze? Dwa wentylatory miały JTD i V6TB. Wolnossące V6 ma jeden wentylator dwubiegowy. I sprawdzić to możesz FESem.
    A nie wymienianie pompy przy rozrządzie to delikatnie mówiąc lekkomyślność lub rozrzutność. Ponieważ teraz żeby to chociażby sprawdzić potrzebujesz jeszcze raz zrzucić rozrząd. A do tego musisz mieć fabryczne blokady.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A to ciekawe bo 2,5V6 raczej masz jeden. Więc skoro nie bardzo wiesz ile ich masz i jak mają pracować to skąd wiesz że działają dobrze? Dwa wentylatory miały JTD i V6TB. Wolnossące V6 ma jeden wentylator dwubiegowy. I sprawdzić to możesz FESem.
    A nie wymienianie pompy przy rozrządzie to delikatnie mówiąc lekkomyślność lub rozrzutność. Ponieważ teraz żeby to chociażby sprawdzić potrzebujesz jeszcze raz zrzucić rozrząd. A do tego musisz mieć fabryczne blokady.
    wiec zapach płynu w kabinie chyba już rozwiązany faktycznie trochę płynu ubyło. a co do pompy to nie wymieniłem ponieważ dałem auto do pierwszego lepszego mechanika a wcześniej nie czytałem nic o wymianie rozrządu w V6 dopiero po fakcie kupiłem pompę z metalowym wirnikiem i zasięgnąłem trochę wiedzy o wymianie, a rozrząd i tak jest do ponownego złożenia bo bez blokad został składany i silnik krzywo pracuje. Wiec temat już raczej rozwiązany , dzięki z odpowiedzi

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Więc może podziel się wiedzą i powiedz jaka była przyczyna, może komuś się to przydać.Wymiana rozrządu w każdym aucie nie tylko alfa jest alternatywą.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    Więc może podziel się wiedzą i powiedz jaka była przyczyna, może komuś się to przydać.Wymiana rozrządu w każdym aucie nie tylko alfa jest alternatywą.
    co do tego zapachu płynu chłodniczego w kabinie to faktycznie była nagrzewnica, a co do tej temperatury to wymieniłem pompę wody okazało się ze była ok ,a dzięki tej wymianie rozrząd został złożony poprawnie na oryginalnych blokadach. Teraz zostaje do sprawdzenia termostat oraz chłodnica .

Podobne wątki

  1. zapach spalin w kabinie
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 00:19
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Zapach płynu chłodniczego + bulgotanie
    Utworzone przez sbl86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 05:30
  4. [GTV Spider] Zapach paliwa w kabinie
    Utworzone przez Kowacz w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-04-2012, 05:37
  5. [156] zapach benzyny w kabinie :/
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-04-2008, 16:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory