Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Sterowanie z kierownicy...

  1. #1
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie Sterowanie z kierownicy...

    Witam, z racji tego że alfa została już doprowadzona prawie do perfekcji... no bardzo prawie To zaczyna mi brakowac pomysłów
    Ale... z racji tego że moj poprzedni samochód był w full opcji bez skóry (wiem, zabrzmiało jak w opisie handlarza) to w marea;i miałem sterowanie radia z kierownicy... a teraz bardzo mnie denerwuje jego brak w mojej alfie. Więc pytanie Panowie, jak to jest z tym sterowaniem z kierownicy? Zakładał ktoś? Ogólnie to szukałem po allegro kierownicy z przyciskami... Ale ogólnie lipa.

    Może by tak podpasowac od lybry? tam kierownic z przyciskami było multum....

    Jakieś pomysły?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Chyba nie myślisz poważnie że przełożysz kierownicę z innego auta???? heheheh nawet fizycznie to pewnie nie jest możliwe. Nie wiem czy nawet poliftowa by pasowała.... Nie rozkręcałem tego ale ktoś chyba już o przekładkę poliftowej pytał. Jeżeli jednak już się uprzesz na kierę z przyciskami z końca produkcji przedlifta (tylko wtedy były ze sterowaniem) to trafienie jej graniczy z wygraną w totolotka

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Wymiana jest możliwa, ale nie jest prosta. Poczytaj tutaj:

    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...tml#post522343

    W ubiegłym tygodniu była na allegro nowa, oryginalna kierownica z multifunkcją do 166, ale kosztowała 6 stów.
    Sprawdziłem i nadal jest za 599 zł.
    Ostatnio edytowane przez iwok ; 24-10-2012 o 09:41

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale nadal tu mowa o oryginale z lat 2002-04. Gdy kiera była przedliftowa ale z przyciskami po bokach poduchy. Czy piszesz iwok o przekładce kiery z po FL do przed FL?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Mówię o oryginalnej kierownicy do przedlifta z multifunkcją. Przełożenie kiery z polifta do przedlifta jest praktycznie niemożliwe (no powiedzmy: bardzo trudne).
    Ostatnio edytowane przez iwok ; 24-10-2012 o 09:45

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    a dlaczego jest nie możliwe?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ale nadal tu mowa o oryginale z lat 2002-04. Gdy kiera była przedliftowa ale z przyciskami po bokach poduchy. Czy piszesz iwok o przekładce kiery z po FL do przed FL?
    Moja jest z marca i już mam sterowanie z kierownicy

    Ostatnio wyciągałem deskę rodzielcza i do tego trzeba zdejmować kierownicę. Powiam wam że kierownica sama w sobie nie różni się niczym od tej bez sterowania. Sterowanie przykręcone jest na 4 malutkie wkręty. Wkręty są wkręcone poprostu w tworzywo z którego jest wykonana kierownica. Myślę że dało by się zamontować sterowanie od lybry

  8. #8
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    O widzisz ...i to już jest jakiś trop ...choc w lybrach to w co trzeciej jest sterowanie

    a za kierownicę za 600 złotych podziękuję

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale nie filozofią są przyciski. To każdy przeszczepi. Ale problem jest:
    1. Przeprowadzenie wiązki/taśmy z kiery na kolumnę.
    2. Zgodność z ICSem.

    I oba punkty są ciężkie do spełnienia.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    @jarek 1986

    marek230482 napisał wyżej dlaczego to jest bardzo trudne (z tym niemożliwe pewnie przesadziłem). Głównym problemem jest elektronika.

    Jeszcze co do tego, co pisze GrzesiuSiedlce - kierownice ze sterowaniem i bez, wyglądają tak samo, ale mechanicznie to są różne konstrukcje. Diabeł tkwi w szczegółach. Nie wystarczy wyciąć "dziury" pod sterowanie i przykręcić tych 4 śrubek, bo to się nie będzie trzymać kupy. W miejscach, gdzie jest sterowanie kierownica jest minimalnie grubsza i są fabrycznie przygotowane miejsca na te 4 śrubki.

    Zapewne "dla chcącego nic trudnego", ale moim zdaniem skórka nie jest warta wyprawki - za dużo kombinowania i pieniędzy.
    Podsumowując potrzebna jest: inna kierownica z przyciskami, nowa wiązka do sterowania, nowy ICS z zaprogramowanym sterowaniem (chyba, że ktoś wie jak przeprogramować ten, który ma w aucie)

Podobne wątki

  1. Sterowanie z kierownicy
    Utworzone przez majma28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 25-10-2019, 20:02
  2. [159] sterowanie z kierownicy.
    Utworzone przez Jaso w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 21:45
  3. Sterowanie ICS z kierownicy [FL]
    Utworzone przez mkrol w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 11:55
  4. Sterowanie w kierownicy.
    Utworzone przez kusior007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 17:29
  5. [147] Sterowanie w kierownicy
    Utworzone przez damianno w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2011, 07:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory