Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 102

Temat: Kurde...jednak Nasze kochane Alfy są ociężałe :(

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Panzer tylko 1268?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Dokładnie, cytuję wycinek z gazety :

    "W najnowszej odsłonie Golf stracił na wadze, w zależności od wersji, nawet 100 KG. To bardzo dużo, ale dieta była kompleksowa - objęła m.in. silniki, nadwozie, zawieszenie, klimatyzację, siedzenia i deskę rozdzielczą ".

    - - - Updated - - -

    Ale i tak jakbym miał wybierać, to bez zastanowienia brał bym Giuliette w tej klasie Zresztą sąsiadka parkuje obok mojej Belli Giuliette 1750 TBi 235 KM i kiedyś się Jej zapytałem jak ta Alfa idzie, to cytuję " Nigdy jeszcze nie jechałam tym autem na maxa bo jest bardzo, bardzo szybkie " hehe. Natomiast Jej mąż powiedział że wycinął z tego auta ile się da i wrażenie mega pozytywne ( a sam ma Audi A6 3.0 TDI, więc też nie byle co pod maską ).
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Nie ma co porównywać osiągów starych i nowych samochodów bo:
    Wrzucenie w samochód klasy średniej klasy masy wyposażenia dodatkowego, wyciszenia i co najistotniejsze 0.5 tony stali zbrojeniowej na wzmocnienia nadwozia robi różnicę.
    Przez ostatnie parę lat osiągi samochodu nie miały większego znaczenia. Jak ktoś kupuje mini vana, czy innego SUV'a to dynamika samochodu nie ma specjalnego znaczenia więc producenci skupiali się na ilości schowków, spalaniu, ekologii, ilości gwiazdek NCAP, a zwyczajnie te parametry stoją w opozycji do przyśpieszenia. Silniki się również nieco zmieniły i nie pozostaje to bez wpływu na osiągi.

    A w kwestii formalnej - ilość Nm jaką charakteryzuje się silnik nie ma żadnego znaczenia jego osiągów. Znaczenie ma przebieg krzywej momentu obrotowego, ale nie jego wartość.

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Co z tego że do 100km/h napędza się w miarę sprawnie, powyżej 160km/h już pewnie tak dobrze nie przyspiesza. Kiedyś na forum ST jedna z osób wypowiadała się na temat TFSI 180KM Polo GTI. Pisała że owszem do 100km/h auto jest szybkie ale przy jeździe autostradowej jest zwyczajnie słabe, przy dużych prędkościach nie chciało ochoczo przyspieszać. Moje zdanie jest również takie że pojemności nic nie zastąpi.

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    To nie pojemność. Przy niskich prędkościach przyśpieszenie jest wynikiem stosunku moc/masa, przy wysokich moc/siła oporu. Więc ze świateł samochody 100KM 1t i 200KM i 2t wystartują podobnie (stosunek moc/masa jest identyczny) przy dużej prędkości opór aerodynamiczny w obu przypadkach jest podobny - załóżmy, że identyczny i utrzymanie prędkości pochłania 50KM - wtedy cięższy samochód ma "netto" 150KM/2t a lżejszy 50KM/1t.
    Faktem jest natomiast, że część silników z małą pojemnością jest marketingowo podciągniętych pod jakieś tam osiągi i w ulotce wygląda ładnie a w praktyce tej mocy nawet się użyć nie da.

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    To nie pojemność. Przy niskich prędkościach przyśpieszenie jest wynikiem stosunku moc/masa, przy wysokich moc/siła oporu. Więc ze świateł samochody 100KM 1t i 200KM i 2t wystartują podobnie (stosunek moc/masa jest identyczny) przy dużej prędkości opór aerodynamiczny w obu przypadkach jest podobny - załóżmy, że identyczny i utrzymanie prędkości pochłania 50KM - wtedy cięższy samochód ma "netto" 150KM/2t a lżejszy 50KM/1t.
    Bardzo dobre porównanie. Dokładnie jest tak jak kolega mówi. Przy 150 km/h używamy ok 50km do pokonania samego oporu powietrza.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Akurat auta z okresu mniej więcej 2003 do teraz - są ociężałe. Wystarczy powiedzieć, że Clio 2006r kolegi waży tyle samo co mój Xedos 6 z 1994, a stawiając je obok siebie, można nie znaleźć Clio Auta wyposażone są podobnie. Na szczęście producenci w końcu zauważyli, że produkują prosiaki, teraz odelżają auta i optymalizują techniki wytwarzania. Ja nie mogę doczekać się Alfy 4C, żeby pójść na jazdę testową - oby była taka leciutka, jak deklarują
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    No 4C powinna być cacy
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Akurat auta z okresu mniej więcej 2003 do teraz - są ociężałe. Wystarczy powiedzieć, że Clio 2006r kolegi waży tyle samo co mój Xedos 6 z 1994, a stawiając je obok siebie, można nie znaleźć Clio Auta wyposażone są podobnie. Na szczęście producenci w końcu zauważyli, że produkują prosiaki, teraz odelżają auta i optymalizują techniki wytwarzania. Ja nie mogę doczekać się Alfy 4C, żeby pójść na jazdę testową - oby była taka leciutka, jak deklarują

    Obstawiam, że 4C będą może ze 3 egzemplarze w salonach... A sprzedadzą się pewnie 2. Gość z Pol-Caru mówił, że przez całą historię modelu sprzedali.... trzy Brery .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Obstawiam, że 4C będą może ze 3 egzemplarze w salonach... A sprzedadzą się pewnie 2. Gość z Pol-Caru mówił, że przez całą historię modelu sprzedali.... trzy Brery .
    Akurat tutaj bym tak nie przesądzał. Sprzedaż Alfy Romeo w Polsce poszła baaaardzo do góry od modelu Mito do Giulietty, ponieważ w pismach motoryzacyjnych piszą w superlatywach o tych samochodach. Nie oszukujmy się, jak takie pisemko jak " Auto Świat " napisze " Alfa Romeo Giulietta jest uzbrojona po zęby do walki z konkurencją. Ma super osiągi, jest bardzo dobrze wykonana, wyposażenie klasy premium, świetnie się prowadzi i cenę skalkulowaną przez księgowych tak, że może zawalczyć o klientów marek premum : Audi A3, BMW 3 czy też aut z niższej półki ale w podobnej cenie Golfa czy Leona ". Wtedy taka osoba pomyśli " Hmmm, zawsze człowiek musiał wybierać między pięknym, ale psującym się autem, a dobrze wykonanym, mało awaryjnym, ale tak paskudnym że aż żona się do mnie nie przyznaje, a tu mogę mieć i piękne i bardzo dobrze wykonane". Strategia Alfy od ostatnich lat bardzo mi się podoba. Czy czytałem we wrześniu że wszystkie popularne marki typu VW, Ford, Skoda, odnotowały spadek sprzedaży na poziomie 7-15 %, a Alfa Romeo odnotowała wzrost aż o 35 % ( tylko wiadomo że i tak pomimo wzrostu ilośc sprzedanych Alf w Polsce nie osiągnie liczby np. Skody - ale jak dla mnie to bardzo dobrze !! ). Także idąc tym tropem, jestem pozytywnie nastawiony co do sprzedaży 4C !!
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

Podobne wątki

  1. Przekładka kierownicy z alfy 147 do 156 jednak możliwe? pomocy:D
    Utworzone przez bartekkk1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 20:22
  2. za ile mozna kupic nasze alfy??
    Utworzone przez konrad1501 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 12-11-2012, 20:31
  3. Nasze hobby - nie dotyczy alfy!!!
    Utworzone przez drobiazdzek w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 17:40
  4. Nasze Alfy kontra zima
    Utworzone przez Greg29 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 327
    Ostatni post / autor: 16-02-2010, 23:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory