W serwisie mi powiedzieli że przeciążenie silnika polega na wprowadzeniu go ponad dozwoloną ilość obrotów. W mojej belli jest to około 7k obrotów (czerwone pole). I o ile nie da się tego zrobić poprzez naciskanie gazu bo tutaj właśnie zadziała ów ogranicznik obrotów to w momencie jak będziesz miał około 6k obrotów na 4 biegu i nagle wrzucisz 2 bieg to same koła nadadzą obroty silnikowi i tutaj żaden ogranicznik nie pomoże. W takim przypadku mamy przeciążenie silnika co skutkuje w większości przypadków uszkodzeniem turbiny (brak dostatecznego smarowania) bądź też skrzyni biegów (nadmierne przeciążenie). Komputer oczywiście rejestruje takie sytuację. Tak mi tłumaczyli mili panowie w serwisie i nie jest to moje zdanie. Mam nadzieję że zrozumiale wyjaśniłem
PS: Miło was czytać! Wrzucę jakieś fotki jak mi naprawią![]()