Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Uszkodzone turbo - brak mocy, odgłosy tarcia - regenerować?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie Uszkodzone turbo - brak mocy, odgłosy tarcia - regenerować?

    Witam
    Niedawno pisałem wątek z problemem jaki mnie ostatnio spotkał tzn podczas wyprzedzania nagły brak mocy i po zatrzymaniu słychać jakby coś co jakiś czas tarło. Pierwsza diagnoza to było, że problem ze sprzęgłem bo odgłos dochodził jakby z tamtych okolic lecz po dokładnym przyjrzeniu się wychodzi na to, że turbina została uszkodzona.
    Na wolnych obrotach nic nie słychać, dodając gaz przy około 1800obr/min zaczyna być słychać jakieś rzężenie z okolic turbiny, puszczając gaz słychać jakieś tarcie jakby podczas wyhamowywania turbiny coś ocierało. Po dodaniu gazu widać delikatny niebieski dymek wydobywający się z okolicy turbiny, z wydechu nic nie leci. Widać też delikatne zapocenie z okolic turbiny, jeszcze niedawno go nie było.
    Mechanik wymontował turbo i stwierdził, że w okolicy wirnika jest jest coś wytarte/luz (jutro pojadę zabrać turbine to dokładnie sie dowiem).

    Zastanawia mnie też komunikat, który pojawił mi się po odpaleniu samochodu jakieś 20km przed tym jak stało się to zdarzenie z utratą mocy a mianowicie "low oli pressure" czyli wskazywało na niskie ciśnienie. Sprawdziłem wtedy stan oleju i było wszystko ok więc pomyślałem, że to nic nie znaczący błąd - może gęsty olej bo samochod stał 2 dni a było na minusie.

    Mam podjechać z tą turbiną do innego mechanika gdzie regenerują turbo, wycenią też koszt regeneracji ale około 700-1000zł. Kwestia czy po zamontowaniu turbiny problem się nie powtórzy, bo chyba był jakiś powód niskiego ciśnienia oleju. A może po prostu już kończąca się turbina spowodowała ten błąd i po wymianie będzie wszystko ok?

    Jak rozumiem po wymianie turbiny należy też wymienić olej? Jakieś kroki jeszcze należy poczynić aby nie uwalić czegoś więcej lub nowej/regenerowanej turbiny? Czy przy montażu turbo trzeba coś ustawiać, regulować czy montuje starą turbinę i powinno być wszystko ok? Bo coś czytałem, że czasami ludzie mają problemy, że po regeneracji samochód dopiero przy około 2-2.5tys/obr zaczyna ciągnąć a wcześniej zamula.

    Dodam też, że po odpaleniu nie wyświetla żadnego błędu, kontrolka żadna nie świeci, wszystko jest jak w najlepszym porządku tylko zauważalna utrata mocy i odgłosy spod maski. Na komputerze również brak błędów. Jedynie z dwa, trzy razy pojawiający się na chwilkę komunikat "low oil pressure" po odpaleniu samochodu na mrozie.

    Z góry dzięki za wszystkie porady i sugestie.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kusior007
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szadek, Poland
    Auto
    AR 156 SW FL 1,9 jtd 16v m-jet.
    Postów
    375

    Domyślnie

    Olej plus filtry.
    Uszczelkę pod kolektorem.
    Posprawdzać wszystkie węże idące od i do turbo.Generalnie jest plug and play, zakładasz i powinno działać,zakład w którym Ci zregenerują da Ci instrukcję jak montować.
    Posprawdzaj sobie wszystko , bo to ,że kończy się turbina to efekt końcowy, może gdzieś jeszcze tkwi problem.

    - - - Updated - - -

    Napisz do Belfra da Ci namiar do firmy w Mielcu co regenerują turbiny.
    "What We Do In Life, Echoes In Eternity"

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Ja bym się przejmował błędem o niskim ciśnieniu oleju... przed założeniem turba sprawdź manometrem ciśnienie oleju bo gdy będzie małe turbo znowu kaput łącznie z silnikiem

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    a to niskie ciśnienie oleju nie mogło być spowodowane tym że turbina wyciągała olej?



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał dyymianek Zobacz post
    Bo coś czytałem, że czasami ludzie mają problemy, że po regeneracji samochód dopiero przy około 2-2.5tys/obr zaczyna ciągnąć a wcześniej zamula.
    Bo jeszcze trzeba dobrze wyregulować sztangę od zmiennej geometrii

  6. #6
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukash Zobacz post
    a to niskie ciśnienie oleju nie mogło być spowodowane tym że turbina wyciągała olej?
    a sprawdzałes i dolewałes olej?

    podczas weryfikacji turbosprezarki mechanik moze okreslic przyczyne uszkodzenia turbo.

    warunkiem gwarancji turbo jest kontrola przed montazem kanalów smarowania i spływu oleju z turbo,przewodu turbo filtr pow. ponadto zawsze przed wymiana turbo nalezy zmienic olej, filtr oleju i filtr powietrza.

    pzd.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Mam już wymontowaną turbinę, jest wielki luz na wirniku a sam wirnik jest poobijany.
    W wężu między turbiną a intercoolerem było trochę oleju i w turbinie zrobił się wyciek więc podejrzewam, że to mogło spowodować błąd o niskim ciśnieniu oleju.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał dyymianek Zobacz post
    Mam już wymontowaną turbinę, jest wielki luz na wirniku a sam wirnik jest poobijany.
    W wężu między turbiną a intercoolerem było trochę oleju i w turbinie zrobił się wyciek więc podejrzewam, że to mogło spowodować błąd o niskim ciśnieniu oleju.
    A ceny które podałeś za regenerację, są cenami BRUTTO?...
    Bo roboty trochę przy niej będzie, myślę że prędzej możesz się łapać w ten górny pułap cenowy przy regeneracji...

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    Jutro bede wiedział szczegóły co do ceny bo mam jechać żeby ją zobaczyli i podali wycenę. Przez telefon dowiedziałem się, że około 700-1000zł, chyba że będzie uszkodzenie mechaniczne to może być więcej. Jak cena będzie przekraczać 1000zł to chyba kupie już zregenerowaną turbinę bo do 1000zł widzę można dostać.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Jak się kiedyś dowiadywałem, to mi podali cenę netto. Jak wyliczyłem koszty regeneracji przy uszkodzeniu mechanicznym, to wyszło sporo
    I jakbym miał regenerować, to rozważyłbym zakup nówki

Podobne wątki

  1. Brak mocy, sygnał ciśnienia turbo 1.9 jtd 16V 140km
    Utworzone przez kuba2016 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-10-2016, 23:08
  2. Jak wyczyścić sterowanie geometrii turbo? Brak mocy.
    Utworzone przez Lukas166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 09:56
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  4. błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez filipekrdm w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 14:29
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 10:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory