U mnie ten komunikat pokazał się tylko raz - gdy wyłączyłem silnik wciskając STOP i od razu wyciągnąłem kluczyk, gdy silnik się jeszcze kręcił. Od tego czasu minęło kilka miesięcy.
"For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson
U mnie błąd pojawił się kilka dni temu a przed chwila zonk próbuje auto odpalić kręci ale nie może jakby padnięty aku no to tel po szwagra kable i kreci kreci i dalej nie może załapać o co kaman?
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
Spróbuj go odpalić bez wciśniętego sprzęgła. Jak zadziała to masz czujnik przy sprzęgle do wymiany - to właśnie jest jedna z przyczyn pojawiania się komunikatu "Vehicle protection system not available" ale oczywiście nie jedyna z możliwych...
Próbowałem bez sprzęgła i nie da rady odpalić więc czujnik jest raczej dobrze. W fesie mi jak i wielu innym w tym temacie nic nie wyskoczyło. Jak zapaliłem na prostowniku błąd zniknął auto chodziło troche,pojeździłem zgasiłemdobr tylko pod tesco na 5min i po ponownym odpalieniu znowu ten sam komunikat.
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
W takim razie to może być centralka blokowania kierownicy. U mnie jest jeszcze co innego, bo komunikat pojawia się po włożeniu kluczyka do stacyjki zamiast włączenia zapłonu. Trzeba dopiero wcisnąć przycisk start/stop jeden albo dwa razy żeby się włączył zapłon. W moim przypadku FES też nic nie pokazuje ale jak podjechałem na examiner to wywaliło uszkodzenie pamięci eeprom w slocie na kluczyk.
Jutro podładuje aku i zobacze czy to coś pomorze,bo ostatnio to faktycznie same krótkie odcinki robie a temp caly czas koło 0'C się kręci. Nawet jak aku padł to kluczyk został mi w stacyjce i nie mogłem go wycignąć dopiero jak odpaliłem i zgasiłem to wyskoczył. Dziwne jest to,że jak zapaliłem przez prostownik to błędu nie wywalało,ktoś pisał wyżej,że wymieniał aku i to pomogło tylko na chwile. Zastanawiam się czy nie wybrać się z tym do jakiegoś ogarniętego elektryka.
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
Moje podejzenie jest takie ze to wina nieseryjnego alarmu. Jak znajde chwile to go odepne i sprawdze. Na szczescie ten problem wystepuje tylko przy temperaturach ponizej +5 st...
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk
jak ja próbowałem się dowiedzieć kiedyś co może być przyczyną takiego komunikatu to właśnie dowiedziałem się w ASO, że zdarzją się przypadki padu tej pamięci w slocie i trzeba wtedy wymienić slot na kluczyk i załatwia to sprawę. Jes to o tyle niebezpieczne, że może dojść do takiej sytuacji, ze slot padnie zupełnie i nie da się wtedy odpalić auta. U mnie to nie było to a padnięta centralka blokady kierownicy (też daje taki komunikat) i nie blokuje kierownicy po wyjęciu klucza ze slotu.
Born to be wild.
jak zgasisz samochód i wyciągniesz kluczyk to przysłuchaj się dokładnie czy będzie dźwięk takiego jakby silniczka (to właśnie blokuje się kierownica) i tak samo jak władasz kluczyk powinno być słychać tą blokadę. U mnie przez połowę lata wywalało taki komunikat bo blokada kierownicy nie działała a kiedy przyszły temperatury minusowe blokada odżyła i nie wywala tego komunikatu. Czyli to ma coś wspólnego z ciepłem - temp. dodatnie: blokada nie działa, temp. ujemne: blokada działa![]()