Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Spalanie na LPG w 2.0 TSpark

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie Spalanie na LPG w 2.0 TSpark

    Panowie wydaje mi się ze moja alfa zamiast palić ok 12 litrów
    to pali 14-15 a jeżdżę w cyklu mieszanym, w miarę spokojnie
    byłem niby na ustawieniu gazu to "mechanicy" podpieli sterownik pod kompa i przez jakies 10 minut trzymali auto ciągle na 2500 obr/min
    i po tym miało być wszystko ok - a nie jest.
    Czy to spalanie jest "standardowe"??
    czy wydaje się wam ze jest za wysokie?
    Jeśli tak to co zrobić?/gdzie szukać przyczyny?

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ta 166 i zużycie jak w maluchu.
    Pali mu 14 i jeszcze marudzi
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem ile może palić ten silnik w 166. Są tacy co się chwalą osiągami jak w 156 ale nie oszukujmy się. 166 waży sporo więcej. I silnik za darmo Ci tego nie pociągnie.

    Ale pisząc rzeczowo to sprecyzuj czy to Pb czy LPG. Czy to spalanie to przeczytałeś z kompa czy zmierzyłeś z iluś tankowań pod korek? Bo jeżeli to pierwsze to nawet nie kontynuuj swoich wywodów bo to można w buty sobie wsadzić....... Nie wierz komputerowi bo on nie zawsze dobrze pokazuje. Nawet lubi mieć fochy Kolejna sprawa to nie wiem co Ci magicy chcieli zrobić Ci trzymając na wysokich obrotach silnik???? Może DPF Ci wypalali Najpierw zatankuj pod korek. Przejedź tak z kilka stówek. Potem znowu pod korek i znowu kilka stówek. TO JEDYNY SŁUSZNY SPOSÓB POMIARU SPALANIA. Jeżeli pomiar nadal będzie budził wątpliwości to podłącz kompa. Sprawdź sondy, przepływomierz itd...
    Dopiero jak to wszystko zrobisz to będziemy mogli o czymś pogadać.......

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Marek nie rób facetowi wody z mózgu.
    14l lpg w cyklu mieszanym to bardzo dobry wynik.
    A co do tego co opisywał kolega
    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    byłem niby na ustawieniu gazu to "mechanicy" podpieli sterownik pod kompa i przez jakies 10 minut trzymali auto ciągle na 2500 obr/min
    W niektórych sterownikach lpg tak się robi kalibrację/ KME np./

    - - - Updated - - -

    Dla porównania
    2.0ts w 147
    Żona ok. 11 l lpg cykl 70% trasa reszta wichura
    Ja 14l lpg cykl 70 % trasa reszta wichura.
    Waga 147 ok. 1300 a 166 ok.1500 kg.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    OP/DZA
    Auto
    Służbowe wozidło pasek b7
    Postów
    154

    Domyślnie

    Mi mój TS-ik pali ok 12l /100km w cyklu mieszanym, trasa Opole - Ząbkowice Śl. to zejdę nawet do 9,7l ale to jazda spokojna... Jak się depnie to i nawet 15l zje jak jest głodna A mam gaz sekwencje STAG 4 (1,5 miesiąca)

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Panowie jakiś tępy nie jestem zebym nie wiedział co pisze
    Spalanie wyliczone ze spalania LPG za każdym razem przy pełnym tankowaniu i do końca!
    jakimś laikiem nie jestem zebym nie wiedizał co mowię.
    Właśnie o to mi chodzi co pisze kolega "LORD"
    bo 14-15 przy spokojnej jeździe to za dużo biorąc pod uwagę fakt ze ludzim potrafi spalić 10-12L LPG/100km!
    o to mi chodzi!
    a to co pisze u marek230482 ze jego 3.0!! v6 pali niecałe 13 a moje 2.0 R4 pali prawie 15l ??
    To jest zastanawiające bo skoro 3.0 potrafi spalić tyle to dlaczego zwykłe 2.0 pali trochę więcej?
    no przepraszam ale dla mnie to nie logiczne!

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeszcze wiele w życiu Cię kolego zdziwi hehehehehehe
    Moje palą tyle co widać w podpisie. Od bardzo dawna robię wszystkie wpisy na auto centrum. Czemu tyle? Bo sama trasa i potrafię ekonomicznie jeździć. Ale to nie ecodriving. Bo wtedy schodzę poniżej 11l. Ale tak jak napisałem tylko trasa i jeżę zazwyczaj z falą. Wyrosłem już z deptania w auto. Ale oczywiście wystarczy jeden wypad na miasto żeby żonka oblatała sklepy i już z całego baku średnią mam 14..... Tak więc gdybym jeździł pół na pół to miałbym tą średnią 14-15 jak nie więcej. A jeszcze jakbym miał kompleksy przed dresami na drodze to pewnie do 20l bym dobił spokojnie.
    I też kiedyś miałem 2.0 tylko że R5 w HGT. Przy tym samym trybie jazdy co mam w alfie 12,8l to HGT spalało mi 11l.

    Choć ja nadal uważam że po prostu masz taki styl jazdy dlatego masz te ~2l więcej. Przy masie 166 wystarczy że ciut więcej będziesz dodawał gazu przy ruszaniu ze świateł i już spokojnie o ten litr więcej wypali przy kilkuset kilometrach.
    Nie porównuj się z innymi bo dla każdego co innego oznacza miasto, każdy inaczej rusza, każdy inaczej reaguje na dresa w golfie itd itd itd.

    To teraz jak już ogarnąłeś to wszystko to szukaj problemu tak jak pisałem. Czujniki itd. A jeżeli masz wszystko dobrze to po prostu będziesz musiał poczytać jak się ekonomicznie jeździ zwłaszcza ciężkim autem ze słabym silnikiem (relatywnie słabym)

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    masz racje w tym co mówisz
    a ja generalnie zapytałem czy nie pali za duzo jak na ten silnik i o to mi chodziło ;p
    a nie zeby po mnie jechać od razu ;]

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Spoko, ale drażni mnie takie zachowanie że sam najpierw nie sprawdzisz tylko zadajesz pytanie. W dodatku spalanie miliony razy wałkowane przy każdej sposobności..... Przecież informacji na forum jest pełno. Możesz na PW popytać, na innych portalach sprawdzić. W dodatku Twoje obawy nie są podparte żadnymi pomiarami silnika i elektroniki. Przecież możesz mieć walniętą sondę. Może przepływka ma złe parametry. Ja bym to najpierw wszystko posprawdzał a dopiero wtedy pytał z kompletem informacji. A tak to wyskoczyłeś jak przysłowiowy "filip z konopi" z pytaniem na które było pełno odpowiedzi.
    Ogólnie często się zdarza że ludzie zadają pytanie nie mając bladego pojęcia o temacie i myślą że my tu jak "Kaszpirowski" przez ekran odpowiemy. Ba nawet lepiej! Często oczekują że zdiagnozujemy, podpowiemy i jeszcze najlepiej jakbyśmy naprawili wszystko przez ekran bo autorowi nie chciało się nawet kabla za 40zł podłączyć........ Ale to już nie o Tobie

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    Panowie jakiś tępy nie jestem zebym nie wiedział co pisze
    Spalanie wyliczone ze spalania LPG za każdym razem przy pełnym tankowaniu i do końca!
    jakimś laikiem nie jestem zebym nie wiedizał co mowię.
    Właśnie o to mi chodzi co pisze kolega "LORD"
    bo 14-15 przy spokojnej jeździe to za dużo biorąc pod uwagę fakt ze ludzim potrafi spalić 10-12L LPG/100km!
    o to mi chodzi!
    a to co pisze u marek230482 ze jego 3.0!! v6 pali niecałe 13 a moje 2.0 R4 pali prawie 15l ??
    To jest zastanawiające bo skoro 3.0 potrafi spalić tyle to dlaczego zwykłe 2.0 pali trochę więcej?
    no przepraszam ale dla mnie to nie logiczne!
    bo 3.0 v6 to dobry silnik do tej Alfy a 2.0 TS jest trochę za mały i za słaby, dlatego 2.0 pali więcej
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


Podobne wątki

  1. Wymiana nagrzewnicy w 166 Tspark
    Utworzone przez jerry46 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-11-2014, 17:31
  2. 1.6 Tspark bez świec dopalających
    Utworzone przez maciasgta w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-04-2013, 20:12
  3. [156]Znaczek na tylni zderzak (156,Tspark 2.0)
    Utworzone przez Awagandro w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-03-2008, 17:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory