Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 102

Temat: [147/156]Tuleje poliuretanowe

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie

    I co nikt nic nie doradzi? :/

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Maćku, wszystko zależy od zasobności portfela, jeśli wydanie np 1000zł na kpl poliuretanu to nie jest problem dla Ciebie wg mnie warto pójść w tą stronę. Ja mam u siebie częściowo PU. Jestem zadowolony z wydatku i na penwno przy wymianie jeśli taka będzie resztę też zrobie w PU. Generalnie raz zrobisz będziesz mieć z tym spokój. Ja kupowałem tuleje w:
    http://www.inter-rally.pl/

    Czas oczekiwania to ok 3 tyg ale może do 156 będą mieć na miejscu. Powerflex to bardzo dobra firma i myślę, że warto zainwestować. Pamiętaj jedna, zawieszenia nie robimy na raty. Jeśli chcesz już się na to zabrać rób to kompleksowo
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #33
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Kobyłka
    Auto
    AR 156 FL 1,9 JTD 8V Berlina
    Postów
    97

    Domyślnie

    Odgrzebie stary temat o PU. Na dniach będę wymieniać wszystkie wahacze z przodu na TRW oraz gumy stabilizatora. Czy jest sens montować PU do stabilizatorów? Czy w nowych wahaczach także warto wymienić od razu gumy na PU, czy zostawić fabrykę?

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Powiem z mojego doswiadczenia, gorne jak najbardziej PU, dol tylko do widelek i tyle. Niestety rozwiazanie dolnych jest daremne chociaz widzialem nowe rodzaje ale tez watpie w ich zywotnosc. Sily jakie dzialaja na tuleje podczas hamowania i przyspieszania sa zbyt duze na taki sposob montazu.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    A co konkretnie kolego masz na myśli że na dół jest to daremne ?
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  6. #36
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Kobyłka
    Auto
    AR 156 FL 1,9 JTD 8V Berlina
    Postów
    97

    Domyślnie

    Ale czy warto wybijać nowe ori tuleje z nowych wahaczy i zastępować je PU, czy też wsadzić PU, jak już nowe gumy dostaną po dupie, a na razie wstawić PU tylko do stabilizatora?

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Jeśli to rzeczywiście oryginalne TRW.. to na początek możesz zostawić te tuleje fabryczne a PU do stabilizatora wrzucić..

    Ogółem wszystko zależy od tego jakich odczuć na drodze oczekujesz od auta.. bo nie wiem w sumie jak czerwone PU.. ale po wrzuceniu żółtych wszystkich u mnie w aucie, auto stało się bardzo sztywne, precyzyjne.. coś czego na gumie nawet od TRW nie uświadczysz.. czerwony PU pewnie również daje podobne odczucia ale na poziomie lekko powyżej gum bo to wkońcu miększe ma być od żółtego PU..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  8. #38
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Kobyłka
    Auto
    AR 156 FL 1,9 JTD 8V Berlina
    Postów
    97

    Domyślnie

    Głównym efektem jaki chce osiągnąć, to zwiększenie trwałości elementów no i pozbycie sie tych nieszczęsnych jęków, jakie pewnie niedługo po wymianie pojawią się znowu. Nie chodzi mi o zwiększenie twardości, ale jeśli będzie to nieznaczna zmiana (chciałbym włożyć czerwone PU) to też nie będzie to tragedia.

  9. #39
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Powiem z mojego doswiadczenia, gorne jak najbardziej PU, dol tylko do widelek i tyle. Niestety rozwiazanie dolnych jest daremne chociaz widzialem nowe rodzaje ale tez watpie w ich zywotnosc. Sily jakie dzialaja na tuleje podczas hamowania i przyspieszania sa zbyt duze na taki sposob montazu.
    Podzielam tą opinie tak wyglądają moje tuleje po wjechaniu na poprzecznego garba (łączenie asfaltu- ze znaczną prędkością) no ale zwykła guma wytrzymuje to bez problemu. Mniejsze wyrwało gdy ta dostała luzu i wyglądała


    Nie reklamowałem tego bo definitywnie uszkodzone mechanicznie. Żeby to się spisało musiało by być zwulkanizowane jak fabryczna tuleja co w przypadku PU zdaję się ze nie jest możliwe.
    Reasumując górne jak najbardziej stabilizatora również. Dolne odradzam.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 09-11-2012 o 11:54

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    To powiem szczerze Panowie po niezłych poligonach jeździcie.. zrobiłem na PU żółtym(!) już niemal 50 tyś km.. no i co tu gadać jeździ się super, sztywno.. a żadnych tego typu problemów mimo wielu dziur, bo wiadomo nie wszystko uda się ominąć choć się staram bo na 18" jeżdze..

    Jedna uwaga tylko do kolegi taerg.. PU po bardzo niedługim czasie skrzypi bardziej niż guma bo wprawdzie smar tam się wprowadza do wewnątrz, ale wiadomo smar nie jest wieczny.. a ze względu na większą sztywność niż gumy muszą one skrzypieć bardziej.. co w ich przypadku nie oznacza zużycia tylko to że smar uciekł już..

    Co do montażu to jak mówię u mnie zero takich problemów, nawet być może niedługo będę rozbierał nieco podwozie do zabezpieczenia antykorozyjnego to jeśli będę miał sanki na dole to podeśle foty.. Dodam że składałem wszystko prócz dolnych przednich na wahaczach od TRW.. jedynie dolnie przednie to był jakiś zamiennik bo moje TRW miały już sworznie wywalone.. starałem się porządnie je składać.. także te metalowe osłonki dodatkowo podkładkami obłożyłem z obawy bo tuż przed montażem czytałem że tuleja komuś wyszła bokiem.. ale jak widać 50 tyś km wcale nie lekkiej jazdy w najróżniejszych warunkach i auto nadal ma się świetnie..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

Podobne wątki

  1. Tuleje poliuretanowe alfa 166 2.0 v6 tb
    Utworzone przez tomczi85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-07-2015, 16:35
  2. [159] Tuleje poliuretanowe od POWERFLEX'a
    Utworzone przez por.Jaszczuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 20:57
  3. Tuleje poliuretanowe
    Utworzone przez pablon2o w dziale 156
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 11:13
  4. tuleje POLIURETANOWE
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 22:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory