Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 65

Temat: Temat rzeka - przygasanie V6

  1. #51
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    odgrzeję trochę kotlecika. Ostatnio o problemie zapomniałem do dzisiaj jak pierwszy raz przy dojeździe do skrzyżowania obroty spadły tak nisko aż zgasł jadąc wcześniej przy dojeździe do świateł zauważyłem, że obroty sobie falują na wciśniętym sprzęgle góra dól góra dól, jak wrzuciłem na luz i puściłem sprzęgło przestały na następnym skrzyżowaniu dojazd, hamowanie silnikiem i zgasł, więc odpaliłem i co? jak ręką odjął ani razu nie zafalował ani przygasła. Temperatura 3C, wilgotność- spora mgła itd, silnik zimny ,pokonany dystans jakieś 4km do zgaśnięcia, później jakieś 6 specjalnie żeby sprawdzić czy znowu się to zdarzy i nic nawet raz nie przyfalowały. Dla mnie na chłopski rozum wygląda to tak jak by przy pierwszym odpaleniu komputer nie połączył się z jakimś czujnikiem lub uznał go za uszkodzony a za następnym razem już się, że tak powiem skomunikowali.
    Nie wiem czy coś takiego w ogóle jest możliwe bo na mechanice tym bardziej elektronice zbytnio się nie wyznaję.

    Na koniec dodam :
    świece mam nowe
    podejrzane cewki wymienione
    harmonijka szczelna
    wymienione wszystkie węże idące od separatora oleju wraz z nim .

    Gdyby rzeczywiście podejrzane było serwo to czemu po ponownym odpaleniu auta problem zupełnie znikł?

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ja miałem taką sytuację dwa razy przed ponad rokiem, że zgasła na 2 biegu przy 1000 obrotach bez powodu jedyna rzecz jaką wtedy robiłem to ostry skręt kierownicą. Nie długo potem magiel poszedł na śmietnik i w jego miejsce wjechał drugi od tej pory czyli ponad roku nie miałem już takiej wytuacji.

    A i czy macie tak że czasem nawet po 40 kilometrach silnik jest rozgrzany ale na luzie ma 900 obrotów, ja tak czasem mam, a znowu innym razem jest normalne 600 obr/min???????

  3. #53
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    To ja podam swoje rozwiązanie ( wyglądało to tak że auto czasami gasło przy redukcji, potrafiło zafalować ( 1500 - 0 obrotów ), skręcanie i na wyjściu silnik przygasał ). Wszystkiemu winny był dolot. Zasadniczo wyglądał on na idealnie szczelny - ale jednak gdzieś coś puszczało. Zdesperowany - zabrałem się za srebrną taśmę ( taką jaką można ludzi do sufitu przyklejać i silikon do miski olejowej ). Najpierw patrzę - króciec od odpowietrzenia tylnej pokrywy zaworów jakoś luźno chodził więc odkręciłem i na wierzchu silikon. Potem pod wszelkimi połączeniami dałem taśmę ( czyli na takiej zasadzie aby była ona pomiędzy dwoma powierzchniami które na siebie zachodzą ( od przepustnicy do przepływki -dodam że harmonijka w 100% szczelna ). Wszystko porządnie skręcone. Potem restart przepływki -kluczyk do stacyjki na 1 pozycje 30s, do zera na 30s, odpalenie ( bez dotykania czegokolwiek ) aż do 2 odpaleń wentylatorów. Efekt auto trzyma wolne obroty lepiej niż nowe auto z salonu, zero problemu z przygasaniem, falowaniem, gaśnięciem przy skręcie itp . Redukcja obrotów, dojazd do świateł itp - zawsze wskazówka obrotomierza zostaje na swoim idealnym miejscu. Polecam taką operację satysfakcja gwarantowana. (a dodam ze jak macie zużyte opaski to też lepiej je wymienić na nowe ( wszystkie - i to na jakieś porządne nie na chińszczyznę )

  4. #54
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    kolego a to co podałeś to nie jest czasem reset parametrów adaptacyjnych i nie powinno się go robić trochę inaczej czyli : klema zdjęta na 15min, później 90s [albo60s] zapłon, 90s[60s]pozycja wyjściowa, 90s[60s]zapłon i dopiero 30s pozycja wyjściowa i teraz odpalamy i nie dotykamy niczego aż nie załączy się wentylator później na benzynie rundka różnymi stylami jazdy .

    Napisałem 90s a w nawiasach 60s bo nie pamiętam dokładnie mam gdzieś zapisane dokładnie ale nie mogłem teraz odszukać.

    też czasem mam tak że jak jest rozgrzany to czasem [rzadko] zatrzyma się właśnie w granicach tysiąca i u mnie pomaga leciutkie przegazowanie albo naciśnięcie na hamulec i wracają sobie ładnie na swoje miejsc.
    Co do maglownicy to nigdy nie pomyślałem że to przez nią a fakt faktem coś we wspomaganiu na pewno mam uwalone tylko jeszcze nie wiem co teraz stawiam na niedrożny któryś wąż albo właśnie coś z maglem bo mi dziwnie syczy to wspomaganie tak jak w grzejniku odkręconym na pól gwizdka [pompę już wyeliminowałem]

    A co jeszcze do tego nieszczęsnego falowania to u mnie to wygląda trochę inaczej bo auto nie faluje do góry tylko w dól. I zastanowiło mnie to co dziś zaobserwowałem normalnie działo się to na prostej drodze nie kręciłem fajerą itp. że po tym jak zgasł to jak ręką odjął tak myślę że gdyby był nieszczelny dolot do by falował cały czas...

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Odgrzewam.... co oprocz lewego powietrza moze jeszcze wplywac na przygasanie? bo od 2 dni borykam sie z mega przygasaniem a nawet gasnieciem po odpuszczeniu gazu... np stojac w miejscu tylko kopne w pedal i obroty leca az aku sie zapala... czujnik walu? lambda? przeplywka? przepustnica?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #56
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    kurcze, może czujnik stopu sprzęgła, albo potencjometr pedału gazu? Tak gdybam tylko. Ja u siebie nie mogę dojść co jest tego powodem bo dzieje się to bardzo rzadko np. raz na miesiąc i przez to powód tego irytującego problemu staje się praktycznie niemożliwy do wychwycenia

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Czyli zaczynaja sie wilgotne dni i znowu powraca problem przygasania?U mnie tak zazwyczja jest wlasnie w wilgotne dni a takie duze przygasanie jak ma kolega Bamboszek to u mnie ustapilo po wymianie przeplywki.Kulminacyjnym momentem bylo to jak auto zgasalo na srodku skrzyzowania i o malo co nie wjechalem w latarnie bo nie bylo zadnego wspomagania.3 lata jak wymienilem przeplywke i jest spokoj.Pojawiajan sie dobrbne przygasania ale jak mowie tylko w wilgotnym okresie jak jesien czy zima.

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Odgrzewam.... co oprocz lewego powietrza moze jeszcze wplywac na przygasanie? bo od 2 dni borykam sie z mega przygasaniem a nawet gasnieciem po odpuszczeniu gazu... np stojac w miejscu tylko kopne w pedal i obroty leca az aku sie zapala... czujnik walu? lambda? przeplywka? przepustnica?
    Sprawdź odmę czy jest drożna i czy masz szczelne połączenia z przewodami powietrza. Mi po zmianie skrzyni nie dokręcili jednego przewodu i silnika wariował z obrotami.

  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Wszystkie odmy opialem od dolotu i dalej przygasa... dzis robie logi bo faktycznie chyba przeplywka podziekowala... ;/ nie da sie juz jechac bo kazde odpuszczenie gazu powoduje smierc nagla ;]

    - - - Updated - - -

    Logi zrobione na 2 do odciecia, jak na zlosc po podpieciu kompa przygasanie ustalo xD i powrocilo jak odstawilem alfe na parking... bez komentarza.
    Niech ktos rzuci okiem bo przeplywka zrobila mi odcinke przy 6700...


    FESExp_1211232256_Alfa Romeo 156 2_5 V6 24V_File2.csv
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał mourning Zobacz post
    Czyli zaczynaja sie wilgotne dni i znowu powraca problem przygasania?U mnie tak zazwyczja jest wlasnie w wilgotne dni a takie duze przygasanie jak ma kolega Bamboszek to u mnie ustapilo po wymianie przeplywki.Kulminacyjnym momentem bylo to jak auto zgasalo na srodku skrzyzowania i o malo co nie wjechalem w latarnie bo nie bylo zadnego wspomagania.3 lata jak wymienilem przeplywke i jest spokoj.Pojawiajan sie dobrbne przygasania ale jak mowie tylko w wilgotnym okresie jak jesien czy zima.

    Przeplywka zmieniona na nowa, nowy filtr powietrza, wyczyszczona przepustnica - nie to auto... falowanie zniknelo, nie ma juz przygasania(przyjanmniej narazie) wiec chyba jest faktycznie glowny winowajca naszych problemow.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Temat rzeka #2, gdzie tankujecie??
    Utworzone przez palchon w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 07-03-2015, 08:47
  2. Temat Rzeka Co Robic???
    Utworzone przez ramzesss3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 08:34
  3. Temat Rzeka Temperatura co może być nie tak
    Utworzone przez Scoobany w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-11-2011, 17:56
  4. Temat rzeka-problem z automatem 3.0
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-05-2011, 09:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory