Myszka... (chciała pojedzic troche alfa ale zle sie to dla niej skończyło)
Myszka... (chciała pojedzic troche alfa ale zle sie to dla niej skończyło)
A dlaczego piszesz o 3 napinaczach? Przecież napinacz paska rozrządu jest 1 i 1 rolka prowadząca.
Mógłbyś jeszcze coś więcej dodać o tych nieproszonych gościach?
---------- Post dodany o godzinie 12:37 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:33 ----------
OK-już wiem, co było powodem. tak to jest czasami, jak posty są pisane w jednym czasie.
Mi też przesunął się rozrząd, najbardziej tajemnicze jest to że robiłem go dwa lata temu i nie ma przejechane więcej jak 20 tyś.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
A czy kontrolowałeś prawdłowość napięcia paska po przejechaniu pierwszych 2 tys. km od wymiany rozrządu?
Jeśli tego nie robiłeś to prawdopodobnie powodem był źle wyregulowany napinacz.
Zupełnie niedawno wymieniałem rozrząd w TS, w którym wskazówka napinacza była całkowicie opadnięta. Tylko cudem ten silnik nie miał kolizji.
Zresztą nie jesteś pierwszy na tym forum, któremu prawie nowy rozrząd przeskoczył.
To jest zawsze ewidentna wina mechaników, którzy nie potrafią odpowiednio ustawić nowego napinacza i bagatelizują potrzebę dokonania sprawdzenia po przejechaniu pierwszych 1-2 tys. km
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-11-2012 o 20:05
Nie nie sprawdzałem paska, nie wiedziałem że trzeba, poprzedni mechanik mi wykonał zmianę rozrządu ale nie powiedział nic że muszę przyjechać na kontrolę. Fatalnie.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Bo mechanicy uważają, że to nie jest potrzebne, bo napinacz ma sprężynę, dzięki której jest zapewniona samoregulacja.
Tylko jeśli napinacz na nowym, nieułożonym jeszcze pasku zostanie ustawiony "na punkt", to często bywa że on znacznie opadnie w początkowym okresie eksploatacji z uwagi na ułożenie się paska i ewentualne niewielkie wydłużenie.
No i to wystarcza, bo wtedy sprężyna nie jest w stanie tego skompensować i kolizja gotowa.
Ja zawsze, jak ustawiam nowy rozrząd, to naciągam napinacz trochę więcej, żeby nie dopuścić do takiej sytuacji, a potem przeprowadzam kontrolę i ewentualną korektę.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 16-11-2012 o 08:35
Mechanik znalazł przyczynę przesunięcia się paska. Dokładnie to nie pasek się przesunął i nie była to także wina napięcia paska. Poprzedni majster nie sprawdził czy koło zębate rozrządu na wale korbowym jest dobrze dokręcone które obraca się razem z wałem i niestety nie było dobrze dokręcone. Śrubki od koła zębatego się odkręciły i koło zębate zamiast się obracać to zatrzymało się, kiedy wał dalej się kręcił i doszło do kolizji.
Wygląda to tak:
link do tej części:
http://www.fiat-lancia-alfa.pl/kolo-...ef4f097e12a160
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
hmmmm z tego co ja wiem to nie sprawdza się rozrządu po 1-2tys km
podstawa to założyć odpowiednio pasek
napiąć go także odpowiednio(i tu fakt mechanicy lecą na PAŁĘ Z USTAWIENIEM NAPINACZA 16 SAMOCHODÓW JUŻ POPRAWIAŁEM z czego 4 z ASO!!!!!!)
ja osobiście po napięciu paska robię ze 3-4obroty wału sprawdzam napięcie i dokręcenie śrub potem odpalam bez osprzętu na chwilę sprawdzam jak silnik pracuje
gaszę i ponownie sprawdzam ustawienie napięcie i dokręcenie śrub i dopiero przystępuję do składania
To nie musi być wina poprzedniego mechanika, jeśli ten mechanik nic nie robił przy tym kole i miał zleconą tylko wymianę rozrządu.
To jest wina tego mechanika, który wcześniej np. wymieniał simering na wale korbowym i za słabo dokręcił śrubę mocującą.
To jest jedna z najmocniej dokręconych śrub w całym samochodzie i trzeba mieć czym ją porządnie przykręcić, bo inaczej koło się poluźni, zostanie zerwany klin i dojdzie do kolizji.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-11-2012 o 21:05
No tutaj właśnie zerwał się ten klin. Nie mówię że to wina poprzedniego mechanika, ale właśnie tego który jeszcze kiedyś to wymieniał. Obecny mechanik jutro dobierze się do głowicy i policzy koszta. Na pewno to koło zębate powiedział że trzeba kupić nowe i solidnie dokręcić i dodatkowo daje jeszcze te śruby na klej.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf