Strona 22 z 37 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 364

Temat: [diagnostyka] spomaganie prac przy diagnostyce auta z pomocą oscyloskopu samochodowe

  1. #211
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli założymy że GMP powstaje na 15 oraz na 45 ząbku sygnału CSK, wtedy SA liczymy od ząbka 45 do czoła impulsu zapłonu.
    - jak widac ten parametr może być + i ujemny.

    - sygnał róznicowy najlepiej mierzyć na kanale 6, on jest do tego przygotowany, posiada dwa wejścia i na wyjściu, na wykresie podaje różnicę sygnału wejściowego.
    - w tym przypadku niestety wykres będzie obcięty na poziomie + 15 V.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SA-1.jpg
Wyświetleń:	370
Rozmiar:	147.0 KB
ID:	77925  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #212
    9none
    Gość

    Domyślnie

    + SA daje wyprzedzenie zapłonu, czyli prace silnika, - SA daje opóżnienie zapłonu, czyli hamowanie silnikiem.... czasami widać że SA = - 12 stopni, to prawie zawsze za impulsem zapłonu, dziwne jak to działa na cylinder, chyba wtedy ECU nie daje impuls wtrysku paliwa.... szkoda że tych wykresów nie można zsynchronizować z impulsami wtrysku, tak jak to jest w tych amerykanskich programach dla 8 cylindrowych maszyn.....

  3. #213
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuję.

    Dobrze, skorzystam z kanału 6 dla inj, zarejestruję przebiegi i zastanowię się nad tym, co napisaliście (na to potrzeba czasu). Jeszcze do sygnałów inj i SA wrócę.

    1 podejście do CSS i Dx.

    CSS – odłączenie pompy elektrycznej z bagażnika lub bezpiecznika z skrzynki obok aku, nie pozwala odciąć paliwa natychmiast. Silnik dopala to co ma w przewodach, zanim zgaśnie:
    - długo dopala – chyba pompa mechaniczna trzyma ciśnienie na listwie.
    - jeden próbny zapis, nie wykonany poprawnie, nie powtarzałam przez wzgląd na w/w.

    1. CSS - Czy da się to pokonać? Odłączenie pompy mechanicznej odpada. Czy czujnik bezwładnościowy – odetnie natychmiast? Warto robić próbę?
    - miałam tylko jeden pomysł, żeby zrobić test na odłączonej pompie i wstrzelić się w moment odcięcia paliwa. Ale odpuściłam.
    2. Dx – bardzo duża różnica powstawała między linią 0, a wykresem Dx. Co mam poprawić?
    3. Dx – z przyczyn technicznych, że średnica rurki musiała być inna od strony sondy Dx i „gniazda odmy”, końcówka sondy Dx została nieco pogrubiona izolacją. Nie wiem, czy to był dobry pomysł?
    4. Dx – długość rurki można jeszcze zmniejszyć. Czy warto?
    5. Dx - nie zrobiłam badania z kręceniem rozrusznikiem, nie wiedziałam jak. Czy trzeba odłączyć łączówki od zapłonu dla wszystkich cylindrów i jak długo kręcić?
    6. Poproszę o interpretację i kolejne wskazówki?

    Załącznik 78004
    GT_JTS_Dx_1.zip
    Załącznik 78006
    Załącznik 78003
    Sonda_Dx.zip

    7. Jeśli to możliwe, proszę o powtórzenie pełnego protokołu badania Px.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-11-2012 o 10:32

  4. #214
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dziwi mnie bardzo wykres Dx, gdzie podstawa ciśnienia z każdym pomiarem jest inna.

    - wykres CSS, można zobaczyć stan poszczególnych cylindrów.
    - jeśli test był robiony poprawnie, czyli po przygazowaniu pedał był cały czas wciśnięty w podlogę, to czas jazdy po wyłączeniu pompy paliwa, około 70 sekund nie jest dopuszczalny.
    - za ten czas silnik dojdzie z obrotami do odcięcia.
    - można wcześniej wyłączyć pompę paliwa, lub przekażnik pompy paliwa, poczekać 50 sekund i zrobić test balansu cylindrów z pedałem gazu w podłodze.
    - widać, że ten test będzie trudno wykonać w takich warunkach.
    - a po jakim czasie na wolnych obrotach , po wyjęciu przekażnika pompy paliwa silnik sam zgaśnie ?

    1. - CSS, chyba jedyna możliwośc to wyjęcie przekażnika i wstrzelenie sie w cykl.
    2. - Dx, też mnie to zastanawia, może podsysał powietrze z otoczenia, czyli kanał był nieszczelny.
    3. - Dx pogrubienie rurki czujnika, to raczej tylko jakimś epidianem, np Poxipolem i potem opiłowanie z nadmiaru żywicy.
    4. - długośc całkowita przedłużenia rurki aby nie przekraczała tych 10 cm.
    5. - na biegu jałowym odłączamy przekażnik pompy paliwa, T10.
    - czekamy aż silnik stanie z braku paliwa.
    - potem z pedałem gazu w podłodze oraz wciśniętym pedałem sprzęgla, kręcimy rozrusznikiem tak z 10 - 15 sekund.
    - czujnik Dx bez wzmacniacza w przypadku pomiaru podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Dx1.jpg
Wyświetleń:	243
Rozmiar:	143.6 KB
ID:	78026  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-11-2012 o 11:30
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #215
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - ten pływający DX to chyba brak wyjęcia zaworka i sprężynki z odmy albo fałszywe powietrze. - poniżej moje przedłużki dla pomiaru DX oraz DP. - to co mi brakuje w osprzęcie oscyloskopu to panelu z zasilaniem oraz masą. - dorobiłem taki panel masy i zasilania wg zaleceń z forum. - masa dla notebooka jest wkładana w gniazdko zasilania notebooka. - na jednym ze zdjęć widać jak została zwiększona średnica czujnika DP z pomocą żywicy Poxipol.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Dx 001.JPG
Wyświetleń:	393
Rozmiar:	95.2 KB
ID:	78031  
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: rar DX.rar (522.6 KB, 221 views)
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 21-11-2012 o 17:19

  6. #216
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pływający wykresDX , zostanie sprawdzony już w tę sobotę, zobaczymy czy to prawda że to wina nie wyjęcia grzybka z odmy.

    Px testy.
    1.- odłaczamy zasilanie wtryskiwacza, we wtyku w miejsce wtryskiwacza wsadzamy opornik okolo 1 KOM.
    - w ten sposób ECU nie będzie miał błędu braku wtryskiwacza.
    - jak zareaguje ECU w JTS w przypadku braku wtryskiwacza nie wiem.
    2. - wykręcamy święcę z danego cylindra.
    3. - wkręcamy czujnik Px, lekko go dokręcamy do oporu, montujemy jego połączenia elektryczne.
    4. - do wyprowadzenia cewki W.N wciskamy iskrownik, mase iskrownika podłączamy do masy samochodu.
    - na iskrowniku ustawiamy przerwę powietrzną na około 10 - 15 mm.
    5. - sygnał synch bierzemy z pinu 1 cewki W.N.
    - cewka W.N ma swoje połączenia elektryczne, nic nie rozłączamy.
    6. - logujemy sygnały SYNCH oraz PX.
    7. - obroty utrzymujemy na poziomie biegu jałowego.
    8. - kolejny test robimy z przygazowaniem do 5 - 6 tys. obr, czyli tzw. test zabicia katalizatora.
    9. - czas pomiaru na danym cylindrze nie powinien przekroczyć 3 minut.
    10. - po skonczeniu testów na danym cylindrze , w miare szybko wykręcamy czujnik Px ponieważ on się szybko rozgrzewa.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-11-2012 o 08:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #217
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuje.

    4 wtryskiwacz odlaczony
    Nie mam opornika, nie mogę zrobić z iskrownikiem
    Mogę zrobić tylko sync na pin 1 łaczowki zaplonowej cyl 1 i z bledem ECU
    - dzisiaj
    - i zdjąć inj z łaczowek
    Reszta najwyżej innym razem,
    Działać tak?
    Zestaw mam zamontowany

    Sonda Px węszla na 3 gwinty tylko. Ok?

    Proszę o odpowiedzi.

    Px dla cyl 4 - trudno na 1 podejście bez SA będzie.
    Rozgrzewam silnik na 4 i potem c3.
    Może nie będzie doskonale, ale będzie.


    Na razie.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 22-11-2012 o 10:28

  8. #218
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - można tak działać.
    Kod:
    nie mogę zrobić z iskrownikiem
    - bez iskrownika nie będzie sygnału synch z 1 cylindra.
    - PX wchodzi tak na 3, 4 zwoje gwintu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #219
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jest iskrownik.

    Tylko jak jest podłączony moduł zapłonowy z sondą czarną pod synchr in w module i nałożyć sondę na kawałek przewodu WN z przedłużacza, to staruje oscyloskop. po czym się wywala.
    Jak sonda leży w torbie tak samo.
    Wywala się bez względu na liczbę kanałów.
    Odłączenie modułu zapł od oscyloskopu - wszystko jest ok.
    Kabel WN w przedłużaczu jest krótki.

    Nie mogę wrzucić zdjęcia podłączeń, nie wzięłam kabla od iphona.

    Jak temu zaradzić?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 22-11-2012 o 14:41

  10. #220
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to jest problem z zakłóceniami od zapłonu, zakłocenia te wpływaja na kabel USB.

    - mona spróbować odłączyć zasilanie cewki W.N w tym cylindrze tam gdzie jest włożony czujnik PX.
    - w tym przypadku sygnał synch zbierać z drugiej cewki w tym samym banku (1-4 , 2-3).

    - zastosować połączenia, uziemienia zgodnie z tym co jest podane na forum od oscyloskopu.
    - zasada jest prosta: wszystkie kable od masy spotykają się w jednym miejscu, na ujemnej klemie akumulatora.
    - dotyczy to także uziemienia notebooka.
    - masa dla notebooka nie może być zamknieta na kablu USB, dlatego zapłon przerywa transmisję z USB.

    - tak poglądowo
    - od gniazdka zasilania notebooka idzie kabel masowy do klemy ujemnej akumulatora
    - z tego samego miejsca klemy ujemnej akumulatora idzie kabel masowy do oscyloskopu
    - kabel USB nie może się krzyżować z przewodami sond, notebook powinien być blisko akumulatora.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-11-2012 o 18:56
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Analizator magistrali CAN, potrzebny, zbędny w diagnostyce auta
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2018, 13:27
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 19:27
  3. [GTV] pomoc przy diagnostyce
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 21:29
  4. świeża diagnostyka mojego auta - i co dalej??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory