Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: [147 TS 105CV - Hamownia] po diagnostyce auta czas na hamownię.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie [147 TS 105CV - Hamownia] po diagnostyce auta czas na hamownię.

    - jak już mamy zrobioną diagnostykę auta, wszystkie małe awarie zostały usunięte, to jest to czas na zrobienie testu naszego auta na hamowni.
    - tylko tak na prawdę hamownia podwoziowa powie nam czy wszystko jest w porządku z mocą, czy nie ma dziur, jak wyglada moment obrotowy silnika w funkcji obrotów.
    - jaki rodzaj mamy silnika niskoobrotowy, wysokoobrotowy czy też silnik ECO ?.

    - teraz kilka wyjaśnień mechanika z hamowni.
    - hamownia może być jednoosiowa, podczas testów na hamowni musi być zaciągnięty hamulec ręczny.
    - po uruchomieniu silnika , przednie koła zaczynają sie toczyć na rolkach, po osiagnięciu prędkości w moim przypadku 20 km/h, wyłączył się system ABS, VCD oraz ASR i tak ma być podczas testów.
    - testy zrobiono dwa razy , w celu "dogrzania" silnika.
    - po testach należy zachować ostrożność, poniważ system ABS właczy się dopiero ponownie po przekroczeniu predkości jazdy 20 km/h.
    - i tak sie stało, przy około 20 km/h ECU wyzerowało wszystkie zapalone wskażniki na konsoli.

    wyniki:
    - punkt odcięcia obrotów: 6580 obr/min.
    - moment obrotowy: 149 Nm / 4400 obr/min
    - moc: 109 BHP/ 6100 obr/nim.
    - brak dziur w charakterystyce.

    - nie wiem jak te BHP mają się do kM ale wyniki powinny być podobne.
    - poniżej także znaleziony na forum wykres naszego kolegi z silnika 147 ts 120CV dla porówniania.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147 ts 105cv 938 hamownia.jpg
Wyświetleń:	200
Rozmiar:	61.7 KB
ID:	80573   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147 ts 105cv 938 hamownia2.jpg
Wyświetleń:	436
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	80574   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147 16 120CV.jpg
Wyświetleń:	409
Rozmiar:	107.9 KB
ID:	80575  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-12-2012 o 11:16
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    jaki rodzaj mamy silnika niskoobrotowy, wysokoobrotowy czy też silnik ECO ?
    nie ma raczej pojęcia silnika ECO a silnik benzynowy jest raczej wysokoobrotowy skoro wkręca się powyżej 6500 obrotów. jeśli masz coś innego na myśli to ją rozwiń.

    odnośnie wykresów to nie wiemy jak był mierzony wykres w 120 bo może jest to wynik tylko na kołach który u ciebie wynosi 82 KM a w 120 dziewięćdziesiąt pare koni. druga sprawa to temperatura pomiaru u ciebie było ledwo powyżej zera stopni a w 120 było prawie 30 stopni na plusie więc to też ma wpływ na różnice w pomiarach. nie piszę już o urządzeniach pomiarowych bo to zasadnicza sprawa.

    generalnie to dziwi mnie taki pomiar przy silniku 1,6 bo to po prostu czuć "pod nogą" czy benzyniaczek nam idzie czy nie.

    BTW pojęcie silnika ECO w alfie chyba nie istnieje bo 105 pali przynajmniej o litr do półtora za dużo jak na na pojęcie ECO zarówno po mieście jak i w trasie.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Pierwszy wykres był robiony na beznynie i gazie. Kolega miał jakiś problem z autem, dokładniej wydech i cos tam jeszcze. Po naprawie z tego co wiem, nie był ponownie na hamowaniu, ale w odczuciu jakieś konie się uzdrowiły i lepiej się zbiera.
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Analizator magistrali CAN, potrzebny, zbędny w diagnostyce auta
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2018, 13:27
  2. długi czas nagrzewania się auta AR 156 2.4JTD
    Utworzone przez dommat w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 15:16
  3. Odpowiedzi: 363
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 23:33
  4. Lista chętnych na hamownię w Morsku.
    Utworzone przez Piotriix w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-07-2015, 08:50
  5. [Temat organizacyjny] Lista chętnych na hamownię na zlocie 2011
    Utworzone przez Majkel w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-2011, 23:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory