- jak już mamy zrobioną diagnostykę auta, wszystkie małe awarie zostały usunięte, to jest to czas na zrobienie testu naszego auta na hamowni.
- tylko tak na prawdę hamownia podwoziowa powie nam czy wszystko jest w porządku z mocą, czy nie ma dziur, jak wyglada moment obrotowy silnika w funkcji obrotów.
- jaki rodzaj mamy silnika niskoobrotowy, wysokoobrotowy czy też silnik ECO ?.
- teraz kilka wyjaśnień mechanika z hamowni.
- hamownia może być jednoosiowa, podczas testów na hamowni musi być zaciągnięty hamulec ręczny.
- po uruchomieniu silnika , przednie koła zaczynają sie toczyć na rolkach, po osiagnięciu prędkości w moim przypadku 20 km/h, wyłączył się system ABS, VCD oraz ASR i tak ma być podczas testów.
- testy zrobiono dwa razy , w celu "dogrzania" silnika.
- po testach należy zachować ostrożność, poniważ system ABS właczy się dopiero ponownie po przekroczeniu predkości jazdy 20 km/h.
- i tak sie stało, przy około 20 km/h ECU wyzerowało wszystkie zapalone wskażniki na konsoli.
wyniki:
- punkt odcięcia obrotów: 6580 obr/min.
- moment obrotowy: 149 Nm / 4400 obr/min
- moc: 109 BHP/ 6100 obr/nim.
- brak dziur w charakterystyce.
- nie wiem jak te BHP mają się do kM ale wyniki powinny być podobne.
- poniżej także znaleziony na forum wykres naszego kolegi z silnika 147 ts 120CV dla porówniania.