Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 35 z 35

Temat: ALFA 156 1.8 TS nie odpala.. PROBLEM

  1. #31
    candy81
    Gość

    Domyślnie

    Dla potomnosci dodam tylko, w moje lybrze 1.8 dokladnie to samo kolo na wale sie odkrecilo i zrobilo mielonke. Okolicznosci sa takie, ze zrobilem rozrzad w aso a kolizja miala miejsce 15tys km pozniej. Po moim sledztwie okazalo sie, ze mechnik nawet nie dotykal tego kola. Czlowiek, ktory ratowal mi tego sztrucla prywatnie(20 lat pracy w aso) powiedzial, ze to norma w tych silnikach. Stwierdzil, ze w tych jednostkach nalezy wymienic wszystko co ruchome i przy okazji wywalic "balans" to moze panewki dluzej pozyja

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Koszt głowicy 1080zł w tym: regeneracja głowicy, zawory ssące, zawory wydechowe, prowadnice wydechowe, oringi
    Dojdzie jeszcze: komplet uszczelek głowicy 516zł, pasek zębaty 89zł, pasek zębaty 127zł, uszczelniacz wału 49zł, koło zębate wału korbowego, 178zł, olej,
    Robocizna ok 500zł

    - - - Updated - - -

    Candy81 u tego koła też nikt nie ruszał, nawet nikt się nie pofatygował żeby to sprawdzić. Z tego co mi tłumaczył mechanik dzisiaj to normalnie to koło nie ma prawa się samo odkręcić ponieważ jego gwint jest odwrotnie do kierunku obrotów pracy silnika, więc powiedział że te śruby w ogóle nie był dokręcone, jak by ktoś zapomniał, no i się wku**łem lekko bo przez jakiegoś partacza mam teraz niepotrzebne koszta. Teraz dał nowe koło i dodatkowo śruby da na taki specjalny klej, mówił nazwę ale zapomniałem, że zapobiegnie odkręceniu się, ale w przyszłości śruba da się normalnie odkręcić.

    - - - Updated - - -

    Zapytam, co to jest ten balans?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to nieźle Cię to będzie kosztować, coś drogie te uszczelki i kółko.
    A balans ma tylko silnik 2,0 TS - to są 2 wałki wyrównoważające napędzane osobnym dwustronnym paskiem zębatym.
    Układ ten ma na celu wyrównoważenie silnika.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    A widzisz, czyli dlatego przy rozrządzie są dwa paski, bo jeden to balans. Co się stanie po jego niezałożeniu, lub inaczej po zerwaniu?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  5. #35
    candy81
    Gość

    Domyślnie

    Ja robilem sam poza glowica, ktorej naprawe zlecilem(jak u ciebie komplet). Wszystkie czesci wraz z rozrzadem mialem po upuscie wiec calosc wyszla mnie ok 2000zl (dodatkowo laweta 500zl). Kolo na wale naturalnie dalem na klej. W moim przypadku na 200% jestem przekonany, ze wczeswniej nikt nie grzebal przy tym kole. poprostu sie odkrecilo i koniec. Wczesniej przed kolizja bylo slychac glosniejsza prace silnika na wysokich obrotach. Mialem to zrobic ale wypadlo mi wesele, z ktorego wrocilem laweta...Poprzez takie historie poznalem dokladnie te konstrukcje. Szrot to malo.... Po naprawie okazalo sie, ze powinienem zrobic jescze dół silnika poniewaz podczas kolizji mogly ucierpiec panewki. I tak sobie jezdzilem z dusza na ramieniu zeby nie uslyszec przypadkiem glosnego trekotania. po jakis 10tkm slinik zaczol spalac olej...super nie?? Teraz pytanie glowica czy pierscienie??Kiedy auto spalalo(przy org. przebiegu 160tkm) ponad lit oleju na 100km moja milosc do niego przegrala z rachunkami. Co do samego rozrzadu okazuje sie, ze wlasnie winne kolo nalezy wymieniac za kazdym razem. Teoria jest taka, ze zeby kola wyrabiaja sie wraz z przebiegiem powodujac uszkodzenia samego paska. Tak wiec rozrzad w tych silnikach to grubsza sprawa. Co do balansu to niektorzy tunerzy usuwaja walki zaslepiajac dziury. Ma to na celu utrzymanie wiekszego cisnienia oleju w ukladzie korbowym. Dzieki temu panewki beda dluzej zyc. Generalnie wedlug mnie, siliki te sa mocno papierowe. Obsluga jest wymagajaca i bardzo kosztowna. poza tym to motory na max 200tkm...ale to tylko moje zdanie...
    Ostatnio edytowane przez candy81 ; 27-11-2012 o 20:18

Podobne wątki

  1. Alfa 147 nie odpala imo nie puszcza dziwny problem
    Utworzone przez arczak w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 14:19
  2. [159] problem z rozruchem - alfa nie odpala. Alternator czy coś innego ?
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2014, 20:39
  3. Problem ,błąd P1320,ALFA nie odpala
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 19:36
  4. Alfa nie odpala - problem z immobilizerem?
    Utworzone przez set2603 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 20:29
  5. [145] bardzo powazny problem z Alfa- nie odpala
    Utworzone przez daniello22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 07:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory