Strona 9 z 26 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #81
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    Kolego jasio79 gdy czytam twoją historię w pol-carze to tak jakbym siebie widział..mi też powiedzieli, że zacina się zawór - tylko ja mam 1.9. U Nagórskich (bo tez tam mam zamiar zrobić auto) sprawdzenie kompresji to 250zł.
    Ogólnie informuj na bieżąco jak się sprawy mają

  2. #82
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Może mówiąc o zaworze mają na myśli EGR?
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  3. #83
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    nieee, chodzi o zawór w silniku.

  4. #84
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Jak opowiadam tekst o zaworach każdy znajomy mechanik sie śmieje.
    Gdyby zawory sie nie domykały na zimno to kiedys zawór spotkałby się z tłokiem to po pierwsze, po drugie nigdzie w necie nie słyszałem żeby 2.4 miało problem z niedomykającymi sie zaworami a po trzecie zawory w 2.4 są takie same jak w 1.9.

    Graty do rozrządu już mam, w poniedziałek jade wymienić i przy okazji sprawdzą parametry silnika na zimno.

    Na razie autko stoi niezarejestrowane w garażu.

    Widać tekst z zaworem to stara śpiewka w Polcarze żeby wyciągnać kase.

  5. #85
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Witam
    Auto w poniedziałek idzie na wymiane rozrządu plus filtrów, na tyle co sprawdziłem klapy wirowe chodzą bez problemu, EGR wg historii serwisowej był niedawno wymieniany(na ostatnim przeglądzie przy 100 000 km), świeczki żarowe wymienie profilaktycznie zwłaszcza że koszt niewielki w porównaniu do rozrządu, zmartwiło mnie jedno, w serwisie jak opisałem problem twierdzą że silniki 2.4 JTD ponoć cierpiały na zacierające się zawory i trzeba wymienić zawory i prowadnice a wtedy koszt robi się na 4k i proponują mi sprawdzenie kompresji z demontażem wtrysków. To był faktycznie problem w 2.4JTD czy chcą mnie naciągnąć?

    Wczesniej miałem 156 1.9 JTD i nie było z nim żadnych problemów
    Klapy mogą i chodzić + być szczelne (wizualnie) a i tak będzie problem z powietrzem dostarczanym do cylindrów przez co 2.4 będzie pracowac nierówno.
    Jeśli wyeliminowano układ wtryskowy to nie ma się co zastanawiać a usunąć trzeba klapy + egr (przy okazji czyszczenie głowicy i zaworów) i problem zniknie raz na zawsze.

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  6. #86
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    czy to samo tyczy się 1.9 16V? Mam podobny problem ale tylko gdy na zewnątrz jest ciepło (powyżej 15*C), jak się nagrzeje to problem znika...natomiast gdy zimno jest cały czas ok. Niestety auto ma muła przez cały czas niezależnie od warunków itp.

  7. #87
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal-ar1 Zobacz post
    czy to samo tyczy się 1.9 16V? Mam podobny problem ale tylko gdy na zewnątrz jest ciepło (powyżej 15*C), jak się nagrzeje to problem znika...natomiast gdy zimno jest cały czas ok. Niestety auto ma muła przez cały czas niezależnie od warunków itp.
    Tak, opisane problemy występują równie często w 1.9 16V. Tj. Egr, dpf i kolektor. No i wtryski
    Objawy masz dokładnie takie jak reszta, m. In. I ja swego czasu

  8. #88
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    EGR mam wymieniony, dpf raczej sprawny (wypala się co 500-600km), kolektor po zmianowy, natomiast jeden wtrysk ma korektę +1,5 mm i nie wiem czy on nie jest głównym winowajcą...tylko że wtryski były sprawdzane w boschu i wyszło że są ok - mieszczą się w normie w pełnym zakresie pracy, pod obciążeniem nagrzaniu itp.

  9. #89
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal-ar1 Zobacz post
    EGR mam wymieniony, dpf raczej sprawny (wypala się co 500-600km), kolektor po zmianowy, natomiast jeden wtrysk ma korektę +1,5 mm i nie wiem czy on nie jest głównym winowajcą...tylko że wtryski były sprawdzane w boschu i wyszło że są ok - mieszczą się w normie w pełnym zakresie pracy, pod obciążeniem nagrzaniu itp.
    Tak, to może być wina tego wtrysku.
    Kolektor po zmianowy tzn? Plastikowy?

  10. #90
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Próbowałeś odpiąć przepływkę i pojeździć dla testów?
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory