Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: CHIP do 2.0 V6 turbo - TB :)

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie CHIP do 2.0 V6 turbo - TB :)

    Cześć

    Jestem ogólnie sceptycznie nastawiony do próbowania podnoszenia mocy i momentu w tym silniku, uważam że i tak nie jest to już standardowa a jednak deko wysilona jednostka, ale jednak znajomy wierci mi dziure w brzuchu że a może, poszukaj, popytaj.... (zapaleniec modowania turbodiesli).

    Jak to wygląda w rzeczywistości? Istnieje coś takiego jak 'uniwersalny' chip do TB? Zwykle myślałem że wszystko jest pod konkretne auto, a nie model

    Ma ktoś coś takiego, ingerował jakoś w elektronike (boxem, chipem whatever)?

    Kolejne pytanie to czy nie lepiej zacząć od innego IC i innej turbosprężarki? Nie interesuje mnie przyrost +50% Nie jestem szaleńcem.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Ic zawsze dobrze zrobi.. bo o ile pamiętam z tego co czytałem to V6TB to jest soft turbo.. więc bez ic to chipa bym nie ruszał.. a turbosprężarke zmieniać to już raczej jeśli chcesz +50%

    Napisz do paru firm z okolic Twoich czy robili coś i czy się podejmą.. i czy od razu robią też orurowania pod IC.. albo zacznij od orurowania w innym serwisie..

    Oczywiście żeby mnie tu zaraz nie najechali to dodam że podaję moją opinię na ten temat.. bo moja wiedza pochodzi jedynie z epera i tego co czytałem w necie.. Gdybym to ja stał na Twoim miejscu zrobiłbym to pewnie dość grubo więc moja opinia nie koniecznie musi być miarodajna.. bo zapewne wrzuciłbym większe turbo jeśli byłaby konieczność zmienił kolektor wydechowy i do tego dopiero dorabiał orurowanie pod IC i dolot.. i wtedy albo jakiś stand alone.. albo próbować na fabrycznym kompie stroić.. i wyniki napewno będą..

    Jakiś czas temu widziałem wystawioną na allegro Gtv V6TB właśnie tak zmodzoną jak opisałem.. i wyniki miała konkretne..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    o modyfikacjach wydechu na razie nie mysle i nie mam ich w planach. chodziło mi raczej o przyrost powiedzmy 30-50KM, i powiedzmy do 100Nm. Wiem że to tylko liczby ale ukazują rząd wielkości o jaki mi chodzi. Nie muszą być fajerwerki

    Najpierw to musze obadać gdzie jest IC (chyba z boku powiedzmy obok lampy kierowcy), centralny i może deczko wiekszy pewnie by nie zaszkodził ale to koszty które poniósłbym oczywiscie ale jeśli miałbym pewność że przyrost o którym mówie jest możliwy. Oczywiście nie samym intercoolerem, ale zmiana IC + ewentualnie jakiś "CHIP" - bo inaczej tego nie umiem nazwac. Standalone raczej odpada, bo to już grubsza sprawa

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    30-50KM powiadasz... To pewnie cooler, wydech, soft trzeba zrobić do auta(odpuść sobie boxy i inne wynalazki, szkoda silnika), może się okazać, że wtryski i sprzęgło będą za małe Jakie ECU jest, Motronic?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Najpierw to ja bym zaczoł od poszukiwania serii i zrobienia porządku z wadliwym przepływomierzem.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Dzięki doładowaniu ten silnik ma ok. 50 km więcej niż wolnossący, chcąc uzyskać dodatkowe 50 /to nie mało/ to nie taka prosta i tania sprawa.
    O prostych rozwiązaniach typu chip należy zapomnieć.
    2.0 TB do doskonała baza do modzenia ale roboty jest sporo.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Dzięki doładowaniu ten silnik ma ok. 50 km więcej niż wolnossący, chcąc uzyskać dodatkowe 50 /to nie mało/ to nie taka prosta i tania sprawa.
    O prostych rozwiązaniach typu chip należy zapomnieć.
    2.0 TB do doskonała baza do modzenia ale roboty jest sporo.
    Bez przesady. 210 koni z dwóch litrów to nie jest jakiś wynik który rzuca na kolana i nie zestawia marginesu. Mój silnik to ta sama pojemność, 2 cylindry mniej a mimo to dodatkowe 50 koni jest do zrobienia samym programem - POD WARUNKIEM, ŻE SERIA JEST ZDROWA. Tutaj zapewne też będzie się dało ugrać dodatkowe 20-25% mocy. Naturalnie przy założeniu że fabryczne turbo ma jakieś rezerwy a nie jest dobrane "na styk".

    Pewnie, że ładowanie gotowego programu niekoniecznie jest dobrym pomysłem ale indywidualny program wcale nie jest złym pomysłem. Chociaż jeszcze lepszym jest sprawdzenie czy ta sztuka trzyma wartości fabryczne i ewentualnie przywrócenie ich.

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Pierwszą rzeczą jaką bym zrobił przy w ogole zaczęciu prac np nad samą zmianą elektroniki (CHIP duperele) bez zmiany gratów byłby oczywiście pomiar przed zmianami i po nich. Na słowo to można wiecie co zrobic

    Komp Motronic cos takiego (BOSCH?) - bo tylko taki wyskakuje w TB.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Najpierw niech kolega zbada serie czy ma to co producent dawał na start.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Na 100% auto nie trzyma parametrów, podobno mało która TB ma utrzymaną moc. U mnie ponad 240tys km na blacie.

Podobne wątki

  1. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. Chip Tuning Box Alfa Romeo 166 2.0 v6 Turbo
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 19:26
  4. [166] 2.0 v6 turbo gdzie chip
    Utworzone przez loudner w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 21:32
  5. 1.9jtd tuning chip/turbo
    Utworzone przez rycerz82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 08:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory