Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Silnik po remoncie..

  1. #1
    Mart
    Gość

    Domyślnie Silnik po remoncie..

    Witam,
    Wczoraj odebrałem moją Bellę z warsztatu (po uszkodzeniu rozrządu został wymieniony blok silnika).
    Mechanik powiedział, żebym traktował silnik ehm.. "Jak nowy" czyli według niego nie przekraczał 3000 obrotów przez ~1000mil.
    Problem w tym, że jutro mam do przejechania pół Anglii i naprawdę nie mam ochoty przemieszczać się z "kosmiczną" prędkością 50mil/h

    Proszę o wasze opinie..

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Silnik jest na dotarciu, tak więc niestety, ale musisz .

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    no chyba, że chcesz niedługo płacić za kolejny remont

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    wymieniony na jaki na uzywany ? i zostawili glowice czy calosc wymienili jak calosc to masz przeszczep ... jak juz to na zatarciu ... wiec albo masz tylko blok stara glowcie i silnik sie dociera albo wymienili calosc z uzywki i nie ma si eco przejmowac ...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Jeśli mechanik tak powiedział to go posłuchaj. Normalną sprawą jest, że silniki po remoncie traktujemy łagodnie przez pierwsze kilometry.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Olej minerlany i gaz po ok. 100 milach do oporu - oczywiście ze zmiennymi prędkościami obrotowymi. Tak się dociera prawidłowo silnik. Po powrocie zmieniasz na pełen syntetyk. Jeśli ktoś widział docieranie sportowych silników to wie o co biega w tym temacie. Nawet w FSO silniki od Polonezów zaraz po zejściu z taśmy docierało się pod obciazeniem - również z max prędkościami oborotowymi. Tylko nie wal od razu do odciny.

    Powolne docieranie = zamulanie silnika.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że współczesne silniki dociera się poprzez normalną eksploatację, czyli w miarę normalną jazdę (bez pałowania). Nie przekraczanie 3 tys. obr. dotyczy tylko fazy rozgrzewania silnika zimnego. Poza tym wyjątkiem, całkiem normalna jazda na wszystkich biegach. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy nie przekraczając 3 tys.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Olej minerlany i gaz po ok. 100 milach do oporu - oczywiście ze zmiennymi prędkościami obrotowymi. Tak się dociera prawidłowo silnik. Po powrocie zmieniasz na pełen syntetyk
    Po powrocie raczej nie będzie potrzebny olej ale nowy silnik.
    Moja Bella

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    156 2.5 v6,159 2.4
    Postów
    71

    Domyślnie

    Olej minerlany i gaz po ok. 100 milach do oporu - oczywiście ze zmiennymi prędkościami obrotowymi. Tak się dociera prawidłowo silnik. Po powrocie zmieniasz na pełen syntetyk. Jeśli ktoś widział docieranie sportowych silników to wie o co biega w tym temacie.

    Nie jestem fachowcem,ale sportowe silniki w rajdach nie wytrzymują 250tyś i wiecej.
    Swojego czasu znajomy w kadecie po remoncie,też wybrał się w dłuższą trasę, w drodze powrotnej po ostrzejszej jeżdzie,wrócił do domu na lawecie,oczywiście kadet to nie alfa.

    Wydaje mi się, że współczesne silniki dociera się poprzez normalną eksploatację, czyli w miarę normalną jazdę (bez pałowania). Nie przekraczanie 3 tys. obr. dotyczy tylko fazy rozgrzewania silnika zimnego. Poza tym wyjątkiem, całkiem normalna jazda na wszystkich biegach. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy nie przekraczając 3 tys.

    W obecnym czasie,na lokalnych drogach nawet nie przekraczam 3tyś,bo to się mija z celem.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Obecnie nie ma sensu...pow 3000 ale...normalnie nie ma sensu "na siłę wbijać 5 tki przy 50km/h i szarpać silnikiem"...pseudo eco driving wybija panewki (chodzi mi o "szarpanie" wału - np przy usilnej jeździe na wysokim biegu pod wzniesienie)
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

Podobne wątki

  1. silnik po remoncie - brak mocy 2.0TS 99r
    Utworzone przez Yellon w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-07-2012, 13:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory