Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 61

Temat: Jaki silnik wybrac do 147?

  1. #41
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD
    Postów
    60

    Domyślnie

    Diesel w dobrym stanie 115km czy 140 jest chyba dla ciebie najlepszym wyjsciem, duza dynamika i spalanie niewielkie. Cisne swoja 147 po krakowie (60 %) i mam spalanie 6,2 na ostanim baku. Wazne zeby nie kupic zarznietego silnika, najlepiej sprowadzany i nie obslugiwany przez naszych szpecow w kraju. Warto dluzej poszukac i pozniej tylko cieszyc sie z jazdy.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Teraz coś ode mnie :

    Jakbym ja miał mieć 147 to TwinSparka bez wariatora albo JTD,ale dobrze bym go musiał poszukać tego JTD.. i mieć kogoś do obsługi bo to nie przelewki mimo,ze tu udany silnik.

  3. #43
    simon81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Teraz coś ode mnie :

    Jakbym ja miał mieć 147 to TwinSparka bez wariatora albo JTD,ale dobrze bym go musiał poszukać tego JTD.. i mieć kogoś do obsługi bo to nie przelewki mimo,ze tu udany silnik.

    kolego mozesz mi napisac co ty chcesz obslugiwac przy silniku. Jesli dbasz czyli lejesz dobre paliwo, pilujesz wymiany olejow i filtrow, z turbo postepujesz tak jak nalezy to nie masz szans na jakies uszkodzenia.

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Chodziło mi bardziej o dobrego specjalistę od common raila bo prędzej czy później każdy go będzie potrzebował,ale JTD to udany silnik.

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Teraz coś ode mnie :

    Jakbym ja miał mieć 147 to TwinSparka bez wariatora albo JTD,ale dobrze bym go musiał poszukać tego JTD.. i mieć kogoś do obsługi bo to nie przelewki mimo,ze tu udany silnik.
    Rozumiem, że Twin Spark bez wariatora to dla rzekomego niższego spalania? Bo chyba nie dla jego historycznej usterkowości?
    Obecnie mam trzecią Alfę i trzecią z wariatorem i ani jeden z nich nigdy nie sprawiał problemów, a razem na wszystkich przejechałem jakieś 180 tysięcy. Prawda jest taka, że gdy pamięta się o kontrolowaniu poziomu oleju, to wariator jest praktycznie bezusterkowy.

    Wiadomo, że każdy ma swoich ulubieńców - jedni diesle, drudzy benzyniaki. O każdy typ silnika trzeba dbać i jeśli pamięta się głównie o olejach i filtrach, oraz oczywiście o rozrządzie, to silniki te mogą pociągnąć bardzo długo. Dla przykładu, moja poprzednia 2.0 miała wcześniej właścicieli, którzy nie za bardzo o nią dbali (cóż napaliłem się na wygląd) i dzięki temu Alfunia lubiła wypić olej, o czym właściciele przypominali sobie dopiero przy przeglądzie w ASO (mimo to wariator nie zepsuł się choć był od nowości, a ja sprzedałem ją przy 100 tys km.) Obecną mam po pewnej pani, której wóz serwisował mąż w swojej firmie i który dbał o najdrobniejsze szczegóły (nawet kupił jej opony Dunlop Sport Maxxx o jakimś zawrotnym indeksie prędkości ) i konsekwencją tego jest to, że samochód praktycznie nie bierze oleju.

    Niestety nie wiem jakie jest spalanie dla Twin Sparków 1.6, bo nigdy takiego nie miałem, ale na pewno niższe niż w 2.0.
    Gdy miałem Alfę 145 z Twin Sparkiem 1,4 i mocy 105 koni, to spalanie wynosiło w mieście 8-9 litrów na 100.

  6. #46
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Jakbym ja miał mieć 147 to TwinSparka bez wariatora
    A miałeś kiedyś TSa z wariatorem czy powielasz zasłyszane opinie? Szczerze to gdybym miał wybierać - bez wariatora 105KM i z wariatorem 120KM to biorąc pod uwagę, ile wariator kosztuje i jak często trzeba go zmieniać to wolałbym z wariatorem. Jeśli ktoś dba o poziom oleju to wariator powinien spokojnie wytrzymywać na tyle żeby zmieniać go co drugą wymianę rozrządu czyli zakładając, że ktoś robi rocznie 20tys km to raz na 6 lat. Więc demonizowanie silników z wariatorem uważam za grubo przesadzone.


    No ale załóżmy, że ktoś jednak nie dba o silnik wtedy rzeczywiście można byłoby mu odradzić TSa... ale z drugiej strony jak ktoś nie dba o auto to bym mu turbodiesla też odradził to naprawy nie są tanie.
    Ostatnio edytowane przez drift-r ; 04-12-2012 o 15:18

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati171
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów Wlkp
    Auto
    Była AR 147 1.6 T.S Rosso Proteo, Jest AR 156 SW 04 2.4 JTD 175km, Alfa Romeo 159 2.0 JTDM NUVOLA
    Postów
    72

    Domyślnie

    i przy zakupie TSa ważne jest to jak poprzedni właściciel dbał o jednostke, a z wariatorem czy bez to tak jak drifter pisze pilnować zmiany oraz poziomu oleju i wymieniać wariata co drugą wymiane rozrządu i nie deptać na na zimnym ale to oczywiście tyczy sie też przedewszystkim turbodiesla

  8. #48
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    A miałeś kiedyś TSa z wariatorem czy powielasz zasłyszane opinie? Szczerze to gdybym miał wybierać - bez wariatora 105KM i z wariatorem 120KM to biorąc pod uwagę, ile wariator kosztuje i jak często trzeba go zmieniać to wolałbym z wariatorem.
    Ja właśnie dlatego sugerowałem silnik bez wariatora. Bo przy różnicy osiągów i przeznaczeniem auta do jazdy w mieście, to po prostu jedna rzecz, która się może zepsuć, mniej... Tylko tyle.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #49
    candy81
    Gość

    Domyślnie

    A to ma jakies uwarunkowania dla "wariatora" czy jest 3/4 czy 1/3 stanu oleju. Prosze o merytoryczna wypowiedz

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biala
    Auto
    Alfa Giulietta Veloce - biała :-)
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał candy81 Zobacz post
    A to ma jakies uwarunkowania dla "wariatora" czy jest 3/4 czy 1/3 stanu oleju. Prosze o merytoryczna wypowiedz
    Być może ma, ale tego chyba nikt nie jest w stanie udowodnić. Na pewno ma, gdy jest oleju minimum i mniej, ale między 1/3 i 3/4? Ciężko powiedzieć.

Podobne wątki

  1. [145] jaki silnik wybrac??????
    Utworzone przez syla w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 22:50
  2. [164] Jaki silnik wybrac?
    Utworzone przez malymariusz w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-03-2008, 16:33
  3. jaki silnik wybrac
    Utworzone przez malymariusz w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 18:06
  4. [166] Szykuje sie do kupna jaki silnik wybrac
    Utworzone przez Strzala_1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2008, 17:39
  5. jaki silnik wybrac??
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory