Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Co jest? podczas mrozu nie łapie temperatury!!

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    To że dość długo trwa nagrzewanie to w dieslach(wszystkich marek)normalna rzecz.
    Nie zgodzę się z tym z tobą. W moim drugim aucie Peugeot 607 HDI nawet w największe mrozy jakie były w zeszłym roku nagrzewał się bardzo szybko i bez problemu trzymał 90 stopni. A porównując ogrzewanie do 156 2.0 TS to nawet nie ma o czym mówić bo w Peugeocie ciepłe powietrze z nawiewów leci już po niecałych dwóch minutach.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzysiek01
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS 2000r
    Postów
    92

    Domyślnie

    Mam ten sam problem w TSie 1.8. Dzisiaj po 15min jazdy, do 2tys obrotów, wskazowka ledwo doszla do 50stopni... i dalej juz nie chce isc.

    Co myslicie o tym termostacie?
    http://allegro.pl/termostat-vernet-a...796059062.html

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    a niech mnie krytykują...

    ja zasłoniłem 2/3 chłodnicy i dzięki mniejszemu przewiewowi silnik szybciej łapie temp. 87stC. Termostat mam sprawny verneta, wymieniałem we wrześniu. Temp łapie po ok 15km.

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    a niech mnie krytykują...

    ja zasłoniłem 2/3 chłodnicy i dzięki mniejszemu przewiewowi silnik szybciej łapie temp. 87stC. Termostat mam sprawny verneta, wymieniałem we wrześniu. Temp łapie po ok 15km.
    Przecież kolego montowałeś u siebie podgrzewacz cieszy... Dalej musisz zasłaniać przód żeby samochód się nagrzał? To po co w takim razie podgrzewacz?

    Kolego stopczyk26, alfa z racji pochodzenia ma bardzo wydajny układ chłodzenia więc nie ma co porównywać do innych aut. Co więcej dla tych silników temperatura pracy to 82 stopnie, a nie 90 jak większość myśli. W gorące lato tam gdzie peugeot będzie chodził na drugim biegu wentylatora w alfie nie załączy się nawet pierwszy

    Jest to moja 3 alfa, i w każdej po mimo nowego termostatu w zimie było zawsze tak samo, więc moim zdaniem ten typ tak ma

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Jest to moja 3 alfa, i w każdej po mimo nowego termostatu w zimie było zawsze tak samo, więc moim zdaniem ten typ tak ma
    z tym się też zgadzam ,u mnie po 6 km ma 50 a potem dość szybko wg. wskaźnika nieco ponad 70 -75

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał roj89 Zobacz post
    Witajcie koledzy mam taki problem że podczas teraźniejszych(nie wielkich mrozów od -6 do -11) alfa nie łapie temperatury pare razy po przejechaniu 30 km(wiecej nie jechałem) temperatura urosnie prawie do 70 stopni do tej nie oznaczonej kreski pomiedzy 50 a 90, a żeby w ogóle wskazówka pokazała 50 stopni trzeba przejechać 10km. Jazda powyżej 2tys. obrotów na czwartym biegu. Termostat prawie nowy pół roku temu wymieniany, w lecie nie było problemu.
    Przeczytaj instrukcję obsługi i zobaczysz tam, że kreska pomiędzy 50 a 90 to nie jest jak się wydaje temp. 70 stopni tylko własnie 80 i taką temperature a dokładniej 82 stopnie ma jtd po nagrzaniu. Wydaje mi się że masz wszystko w porządku, a to że długo się nagrzewa to standard Trzeba się przezwyczaić

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    Tak jak koledzy piszą trochę nad środkową kreską to jest 82 stopnie i to jest temperatura pracy jtd. Ten typ tak ma, mi też łapię tą teneramente po około 10-15 km ( zależy od mrozu i stylu jazdy) Mogę dodać tylko ze u mnie latem rzadko kiedy pokazuje ponad 90 stopni odkąd mam nową chłodnicę ( po prostu przepuszcza dużo powietrza podczas jazdy na silnik )Dla tego myślę żeby teraz z czegoś wyciąć kawał plastiku lub blachy aluminiowej i włożyć między chłodnice żeby zmniejszyć przepływ powietrza na czas zimowy.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar tomek921
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Częstochowa/Kłobuck
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD CF2
    Postów
    906

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    ja zasłoniłem 2/3 chłodnicy i dzięki mniejszemu przewiewowi silnik szybciej łapie temp. 87stC. Termostat mam sprawny verneta, wymieniałem we wrześniu. Temp łapie po ok 15km.
    Też sobie zasłoniłem chłodnicę Przykręciłem kawał gumy do kratki w zderzaku przez co silnik się tak nie wychładza i w środku szybciej się cieplej robi, a z podgrzewaczem wyłączającym się w okolicach środkowej kreski silnik ma temperaturę lekko poniżej 90*C, temperatura dopiero spada na postoju do środkowej kreski, albo i nawet poniżej.

  9. #19
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    odpowiem krótko bo temat na topie T.T.T.M
    MTTNM = mój typ tak nie ma
    po ok 7 km wskazówka na 70
    przy delikatnej jeździe
    jak obroty wzrosną to temp szybciej mi dojdzie\
    w czasie dłuższej jazdy stoi sztywno na 90
    oczywiście pisze tu o wskaźniku kabinowym


    p.s.
    termostat vernet ( tak - to ten na który tak inni narzekają , który inni uznają za zły itp ) , nowy czujnik temp cieczy EPS , płyn stary

    tyle u mnie :-)








  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Powiem tak, jak nie macie kabla do diagnostyki. W 156 kreska miedzy 50 a 90 to realne 80 stopni. Potem jak wychodzi za 50 to już jest ponad 60 stopni. Jak stoi po środku miedzy pierwsza a druga kreska wtedy jest 70 wg ECU. Wszystko zostało już opisane w temacie przyklejonym.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

Podobne wątki

  1. Czujnik temperatury paliwa 2.4 jtd - gdzie jest?
    Utworzone przez meason w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 11:47
  2. Który pomiar temperatury jest wyświetlany na zegarze???
    Utworzone przez darloss w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 18:27
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 09:17
  4. gdzie jest czujnik temperatury zewnetrznej ?
    Utworzone przez _cichyy_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-01-2010, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory