Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 72

Temat: Jaka Alfa na PB/LPG pod przebiegi 40 tys. rocznie?

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 V6 2,5
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    156 i 166/164 to całkiem inne auta imo. 156 to taki mały agresor z Vką pod maską, 166/164 to już jednak limo
    Rozumiem, że to agresor którym w trasę też można się wypuścić . Tak naprawdę to najlepiej by było przejechać się tymi autami i sprawdzić co najlepiej mi pasuje, bo jeśli chodzi o stylistykę, to wszystkie mi podnoszą tętno


    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    Jeżdżę głównie po autostradach lub wyrobach autostradopodobnych - zresztą wtedy też często cisnę na benie. LPG głównie używam do jazdy wkoło komina i spokojnego bujania się.
    Ogólnie trzeba liczyć się z około 20% większym spalaniem LPG niż PB.
    Z jakiego powodu po trasie nie na LPG? Zauważalny spadek mocy?
    Ja głównie jeżdżę ekspresówką (S1) chociaż ostatnio między Tychami a Pszczyną to jest prawie cykl miejski. Poza tym trochę dróg tzw. "szybkiego ruchu" i odrobina miasta.
    Co do spalania gazu to tak, mam świadomość tych 20%, bo obecnie też ujeżdżam dwa auta na LPG i to się potwierdza.


    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    Co do kosztów eksploatacji Vki to dosyć droga jest wymiana rozrządu, a silnik jest ogólnie bez obsługowy- pilnować trzeba tylko wymian oleju i jego stanu.
    TSy to już niestety jest inna historia.
    Liczę się z tą droższą wymianą rozrządu (swoją drogą jaki to mniej więcej koszt jeśli mogę spytać?), ale przekonuje mnie właśnie ta bezobsługowość silnika. TS w teorii też wydaje się ciekawą jednostką jak na 4 cyl., ale doświadczenia innych użytkowników trochę mnie odstraszają (chociaż widzę, że są osoby zadowolone z tych silników, nawet po przejściach więc coś w tym jest).


    Pozdrawiam

  2. #22
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a co do kosztów - chyba jednak najłatwiej i najwięcej jest gratów do 156 więc skoro czegoś jest dużo to jest w czym wybierać
    i raczej ciężko mnie bedzie przekonać że 166 bedzie wyglądała podobnie cenowo jak 156
    dawno dawno temu faktycznie z gratami było kiepsko ale na dzisiaj mamy wszystko czego dusza zapragnie w wielu zamiennikach i sami wybieramy co chcemy

    - - - Updated - - -

    a że do 156 jest najwięcej to i ceny są najlepsze

    p.s.

    jak myslisz o sporym przebiegu to nawet bym nie patrzał na TS tylko brał V i zrobił porządną instalację i tyle

    - - - Updated - - -

    aha - pisałeś "liczę sie z droższą wymianą rozrządu "
    to teraz przedstawię ci koszty TS kpl roboty
    rozrząd - liczmy 400
    wariator ( V tego nie ma ) 500
    olej 120
    filtr 30
    + robota 300 ( liczmy tyle )

    wydaje mi się że w V więcej nie będzie licząc graty - bo w TS sprawę zabija wariator za 500zł - pewnie - można go nie mieniać
    ale jak padnie za 10.000km ? wtedy znowu trzeba grzebać w rozrządzie

    - - - Updated - - -

    a mechaników załatwimy spokojnie :-)
    w okolicy DG ( SD )
    a jak nawet dalej to zawsze ktoś może podjechać z tobą i odwieźć cię do domu i potem zawieźć po autko )
    wszystko jest do opanowania








  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    156 i 166/164 to całkiem inne auta imo. 156 to taki mały agresor z Vką pod maską, 166/164 to już jednak limo
    Tak zgodzę się, faktycznie 164/166 to są już bardziej limuzyny, a 156 ma jakieś sportowe zacięcie, ale skoro to ma być auto do miasta jak i na trasy, to myślę że 164/166 znacznie lepiej się prowadzą niż 156 (według moich doświadczeń) + wygoda i komfort jazdy w 164 zachwyca

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    jak myslisz o sporym przebiegu to nawet bym nie patrzał na TS tylko brał V i zrobił porządną instalację i tyle
    wirtualny browar w Twoja stronę ! V-ka bije TS'a na głowę (bez urazy dla posiadaczy takowych silniczków)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Em_Zet Zobacz post
    Rozumiem, że to agresor którym w trasę też można się wypuścić
    Owszem, można ale bez urazy dla 156tki, dla mnie jednak przyjemniej prowadzi się 164, trzyma się dość ciekawie drogi (oczywiście z odpowiednim zawieszeniem i kilkoma innymi czynnikami)
    Nie chce mieszać Ci w głowie, bo zrobisz jak będziesz chciał, ale dla mnie jednak 164/166 V6 przebija inne modele a na pewno TS"y.

  4. #24
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    trasy w okolicy DG( liczę promień ok 50km ) to np S1 , 94 . 86 , A4 , A1 - trasa jest , tylko teraz ile my nią pojedziemy ??

    - - - Updated - - -

    wg tego co przeczytełem najlepsza będzie dla kolegi 156 V6 z lpg ( dobrym )
    a dobrego gazownika to już mu spokojnie doradzimy w regionie ( Zagłębie )








  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Napisał coxu
    156 i 166/164 to całkiem inne auta imo. 156 to taki mały agresor z Vką pod maską, 166/164 to już jednak limo
    Tak zgodzę się, faktycznie 164/166 to są już bardziej limuzyny, a 156 ma jakieś sportowe zacięcie, ale skoro to ma być auto do miasta jak i na trasy, to myślę że 164/166 znacznie lepiej się prowadzą niż 156 (według moich doświadczeń) + wygoda i komfort jazdy w 164 zachwyca
    Mam i 156 i 166 i 147 i tylko 156 jest na seryjnym zawieszeniu - zarówno 147 jak i 166 na sportowym zawiasie - tu i tu B6 + w 147 słabsze sprezyny w 166 eibachy. I no kolego mimo wszystko - ale 147 (blizniaczka do 156) prowadzi sie z tego całego grona najlepiej - 166 owszem fajnie jeździ - ale w agresywnej jeździe jest za bardzo kanapowata - to tak jakbyśmy Kubicy kazali ścigać sie z Usainem Boltem - I jedno i drugie jest najlepsze w tym co robi - ale jednak porównać ich nie ma jak.
    W 166 jest fajny komfort - ale gdy chcesz przycisnąć - to dla mnie - niestety ale przegrywa z 147.
    Tyle o ile - zdecydowanie z tych 3 aut najpewniej wolałbym 156 z vka. (najlepiej to juz w ogóle 3.2 )A w 166 - jak już kupować to z 3.0 pod maską i dobrą instalke.
    A do ludzi którzy twierdzą, że koszty utrzymania są na podobnym poziomie - niech sprawdzą sobie ceny zawieszenia do 56 i 66.
    I to co napisałem juz wcześniej - za 66 - wiekszosc mechaników dziekuje, na 56 to jeszcze czasami rzuci okiem.
    147 powodów do zadowolenia

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Jeśli 70% trasy to lepiej kupić V6 bo nie będzie on wiele bardziej paliwożerny w trasie w stosunku do 1.8. Ten 6 bieg w trasie się przyda.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Dobrze zgodzę się z Tobą Mattom, każdy według swojego upodobania dopiera auto mnie niestety jakoś nie kręci 156 ani 147 choć wcale nie twierdze że są to złe modele, bo każdy ma swój gust, a podobno o gustach się nie dyskutuje
    Ja mu tylko podałem jak sprawa wygląda, według swoich doznań i przeżyć, a co Kolega postanowi, to się dowiemy zapewne nie długo.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 11-12-2012 o 13:34

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał Em_Zet Zobacz post
    Z jakiego powodu po trasie nie na LPG? Zauważalny spadek mocy?
    Ja głównie jeżdżę ekspresówką (S1) chociaż ostatnio między Tychami a Pszczyną to jest prawie cykl miejski. Poza tym trochę dróg tzw. "szybkiego ruchu" i odrobina miasta.
    Co do spalania gazu to tak, mam świadomość tych 20%, bo obecnie też ujeżdżam dwa auta na LPG i to się potwierdza.
    nie, to jest po prostu moje widzimisię
    mam instalację założoną z głową, na dobrych gratach i poprawie wyregulowaną z AFR/w drodze i takie tam.
    spadków mocy nie odczuwam żadnych, po prostu lubię od czasu do czasu przegonić furę "na bogato" - przedmuchuję wodę z nierdzewki z ostatniej puszki
    na LPG zrobiłem trasę zabrze-berlin-zabrze z czego może maks 200km na benzynie z tego było, a 800km na LPG. w sumie nakulałem od montażu 13kkm i nie zauważyłem, odpukać, żadnych problemó.w

    A i V6 ma jeszcze jedną przewagę w trasie nad TS - szósty bieg
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  9. #29
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Cannabis
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 156 1.6 TS 99' AR 156 2.5v6 02'
    Postów
    262

    Domyślnie

    TS dobry jak nowy albo po remoncie. Przy takich przebiegach rzędu 50tys rocznie tylko v-ka. Po zakupie zrobisz sobie rozrząd założysz dobre LPG i będziesz zadowolony.

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Dobrze zgodzę się z Tobą Mattom, każdy według swojego upodobania dopiera auto mnie niestety jakoś nie kręci 156 ani 147 choć wcale nie twierdze że są to złe modele, bo każdy ma swój gust, a podobno o gustach się nie dyskutuje
    Ja mu tylko podałem jak sprawa wygląda, według swoich doznań i przeżyć, a co Kolega postanowi, to się dowiemy zapewne nie długo.
    Pozdrawiam.
    Zgoda -ale tutaj nie dyskutujemy o gustach - bo nomen omen i 166 i 156 mi sie podoba - gdzie np 164 juz nie ( no z wyjatkiem wersji z napedem na 4 lapy)
    Ale sama kwestia utrzymania auta - to jest jednak spory akcent.
    Moje auta robią dziesiątki tysięcy kilometrów - i uwierz mi, że w każdym z nich była robiona zawiecha, przeglądy nie przeglądy czy jakieś doraźne naprawy - i wiem co ile dokładnie kosztuje. No i trzeba tu powiedzieć jasno - 166 z tych wszystkich jest najdroższa pod tym względem.
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. Przebiegi w v6,
    Utworzone przez Hexinio11 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-04-2015, 20:22
  2. Przebiegi :)
    Utworzone przez mariwa21 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 21:35
  3. alfa 145 1.6 ts jaka instalacja jaka cena czy warto
    Utworzone przez aqaz w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 14:09
  4. [159] Ile dokładacie rocznie poza paliwem?
    Utworzone przez Seti w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 16:55
  5. Alfa ma konkurować z VW i sprzedawać 500 tys. samochodów rocznie
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-07-2010, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory