Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Myszkowanie Belli

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar DonARello
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    łódzkie
    Auto
    147 JTD 8v Rosso
    Postów
    190

    Domyślnie Myszkowanie Belli

    Witam,
    po dzisiejszej akcji zostałem zmuszony do założenia tematu ...ale do rzeczy. Ostatnio też tak miałem, ale myślałem, że to może przez nierówną drogę. Dziś po trochę oblodzonej, równej i bez kolein drodze, auto skręca mi raz w lewo, raz w prawo....ciągnie w lewo i znów w prawo..omg Jakbym tam jechał powyżej 100km/h, to mógłbym nie opanować Belli...
    Pierwsze co, to mówię: "chyba zaraz mi koło odpadnie", ale wszystkie były przykręcone jak trzeba... W sumie nie wiem jak to wytłumaczyć dokładniej, tak jakby przód auta "żył swoim życiem" i tył to samo...nie da się zbytnio wyczuć, czy to coś z tyłu czy z przodu się dzieje...ale zajebiście niemiłe uczucie
    Nie dzieje się to jednak non stop, np. ostatnio w trasie 120km przejechałem i ani razu czegoś takiego nie zauważyłem.
    Geometria była robiona nie dawno, wymieniałem wahacz górny i dolny (prawy przód), drążek stabilizatora też PP i komplet nowych sprężyn. Wiem, że gumę stabilizatora LP mam do wymiany. Co to może najpewniej być? W poniedziałek pojadę i tak na szarpaki zobaczyć co wyjdzie (dam znać), bo masakra straszna, chwilowo zapominam o szybkiej jeździe.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Końcówki drazka kierowniczego.

  3. #3
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Końcówki drazka kierowniczego.
    Zwykle myszkujące auto to uciekający tył na zakrętach, czyli tuleje zwrotnicy oraz wahacza tylnego do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 16-12-2012 o 12:58

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    ja miałem podobnie ... efekt byl taki jak by na zakrętach tył mnie wyprzedzał ( jazda jak wózniek widłowym tył skręca).
    Wymieniłem komplet wahaczy tylnich poprzecznyc za 200zł i teraz alfa jezdi jak przyklejnoa. Jeśli zaś ucieka Ci przód i np na prostej drodze auto jedzie S od bandy dandy to masz końcówk, drązki lub swoznie do wyminy

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    co prawda w fiacie siena, ale miałem tak jak jedna z felg była źle wyważona

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    U mnie tez wymiana końcówek drążka pomogła.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  7. #7
    Łobuz
    Gość

    Domyślnie

    A jak tam sprawność amortyzatorów ?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    To od niesprawnych amortyzatorów by się aż tak nie robiło. Nie ma zbieżności pewnie jak już końcówki drążków są zużyte - jak końcówki drążków kierowniczych się skończyły to nigdy się nie ustawi zbieżności dobrze raczej. Ew. tuleje w tylnych zwrotnicach jeśli tył lubi uciekać z obranego toru jazdy.
    -> Jadąc Alfą, czujesz jakby Twoją duszę lizali aniołowie <-

    --- 148,7 KM @ 4200 obr/min ---
    --- 331,2 Nm @ 2165 obr/min ---

    www.cinsoft.pl

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar DonARello
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    łódzkie
    Auto
    147 JTD 8v Rosso
    Postów
    190

    Domyślnie

    Tydzień temu dopiero znalazłem się na stacji diagnostycznejNo ale...
    Całe zawieszenie gruntownie sprawdzone i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości prócz minimalnego luzu na drążku kierowniczym.
    Mechanik od razu spytał czy tak się działo na śliskiej drodze...no właśnie pierwszy raz to wtedy zauważyłem...więc rozwiązanie mogło być tylko jedno
    Wczoraj jechałem znów tamtą drogą i ewidentnie dzieje się tak przez oblodzoną gdzieniegdzie drogę. Większe lub mniejsze górki ubitego śniegu lub lodu i auto zachowuje się tak, a nie inaczej - w sumie normalne. Na zakrętach czy suchej drodze nie miałem podobnych rzeczy wcześniej. Grunt, że już wszystko jasne

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Jeżeli z tyłem jest ok, to sprawdź drążki kierownicze. Jeżeli nie mają luzu to radzę skontrolować tuleje plastykowe w maglownicy - wybite powodują pływanie przodu auta. Wiem, bo tak miałem

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

Podobne wątki

  1. "Myszkowanie" kierownicy.
    Utworzone przez szerszeń w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 21:29
  2. 147 1.9 JTD - co sadzicie o tej belli ??
    Utworzone przez Łobuz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 21:42
  3. Gazowanie Belli ;-( (lpg)
    Utworzone przez konradkola w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-02-2009, 08:15
  4. CAR AUDIO W BELLI AR 146 HELP
    Utworzone przez webmaster007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-05-2007, 20:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory