Strona 13 z 26 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #121
    candy81
    Gość

    Domyślnie

    Nie wszystkie rozwiazania fabryczne sa przemyslane. Wlasnie koncerny powinny nam slono placic za swoje wpadki i bledy, za ktore my zostawiamy pieniadze w warsztatach. Z roku na rok jest tego wiecej zaslaniajac sie emisja spalin i komfortem.
    Pytanie do Cinka: Czy da sie programowo wylaczyc klapy wirowe w pozycji otwartej i czy to zalatwi sprawe. Mowa oczywiscie o sprawnym ukladzie

  2. #122
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    poprawianie fabryki poprzez wywalenie klap to druciarstwo którego w swoim aucie nie zrobie.
    Gdyby fabryka robiła tak idealnie wszystko, to by nie zarobili na częściach naprawach itd...
    Gdyby fabryka tak dbała o klienta to by zrobili kontrolkę wypalania DPFa, już nie wspominając o informacji przy włączeniu auta jaki stan % DPFa...
    Kasa i jeszcze raz kasa...oni tego nie robią abyś kupił i więcej się tam nie pokazał....

  3. #123
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    A jednak...
    A takie podejście jest wg Ciebie nieprawidłowe?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #124
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    A moje zdanie jest takie że po coś są te klapy wirowe, skoro wprowadzili je do silników JTD które na rynku są od 14 lat jakiś powód tego musiał być i poprawianie fabryki poprzez wywalenie klap to druciarstwo którego w swoim aucie nie zrobie.

    Wole wydać więcej kasy na regeneracje/wymianę na regenerowany fabrycznie niż poprawiać fabrykę.

    Zupełnie jak z zaworem EGR, ktoś go wywala a nie bierze pod uwagę tego że dzięki recyrkulacji spalin auto lepiej się nagrzewa(wymiennik ciepła), do tego błędy, zmiana parametrów pracy itd...
    Całe szczęście mamy wolność wyboru, nikt nie zmusza do takiego rozwiązania.
    Ad EGRu jedynym minusem może być wolniejsze nagrzewanie auta w ekstremalnych temperaturach zimowych, reszta elementów związana z usunięciem jest całkowicie przemyślana i dostosowana do nowych warunków pracy jednostki - szczegóły techniczne chyba konieczne nie są.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał candy81 Zobacz post
    Nie wszystkie rozwiazania fabryczne sa przemyslane. Wlasnie koncerny powinny nam slono placic za swoje wpadki i bledy, za ktore my zostawiamy pieniadze w warsztatach. Z roku na rok jest tego wiecej zaslaniajac sie emisja spalin i komfortem.
    Pytanie do Cinka: Czy da sie programowo wylaczyc klapy wirowe w pozycji otwartej i czy to zalatwi sprawe. Mowa oczywiscie o sprawnym ukladzie
    Tylko teoretycznie tak, niemniej jaka jest tego zasadność? Przy odpalaniu sterownik i tak musiałby wysterowywac jak to pierburg mówi sztuczną inteligencję by otwierała klapy i trzymała je tak cały czas co i tak będzie powodowało kiepskie odpalanie jednostki. Drugie rozwiązanie - próba zblokowania klap na siłowniku i odłączenie wtyczki + eliminacja błędu z tablicy.
    Żaden z w.w przypadków nie rozwiąże problemu nieszczelności kolektora i możliwości urwania klapki.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Gdyby fabryka robiła tak idealnie wszystko, to by nie zarobili na częściach naprawach itd...
    Gdyby fabryka tak dbała o klienta to by zrobili kontrolkę wypalania DPFa, już nie wspominając o informacji przy włączeniu auta jaki stan % DPFa...
    Kasa i jeszcze raz kasa...oni tego nie robią abyś kupił i więcej się tam nie pokazał....
    Samochód ma się psuć, generować koszty serwisu i wymiany zużywających się elementów. Nikt jak MB z modelem 123 w kolano sobie nie strzeli.
    Dodatkowo dochodzi "moda" na ekologię, co ona oznacza mówić chyba nie trzeba.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  5. #125
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Samochód ma się psuć, generować koszty serwisu i wymiany zużywających się elementów. Nikt jak MB z modelem 123 w kolano sobie nie strzeli.
    Dodatkowo dochodzi "moda" na ekologię, co ona oznacza mówić chyba nie trzeba.
    Ale ja o tym bardzo dobrze wiem

  6. #126
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A takie podejście jest wg Ciebie nieprawidłowe?

    Podejście prawidłowe niemniej ta odpowiedź miała drugie dno po prostu.
    Czasem jednak wystarczy analiza problemu i pomyślunek, do wielu zaskakujących wniosków można dojść, same testy zaś są tylko potwierdzeniem prawidłowego toku rozumowania.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  7. #127
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Podejście prawidłowe niemniej ta odpowiedź miała drugie dno po prostu.
    Czasem jednak wystarczy analiza problemu i pomyślunek, do wielu zaskakujących wniosków można dojść, same testy zaś są tylko potwierdzeniem prawidłowego toku rozumowania.
    Na siłę doszukujesz się w wypowiedziach czegoś, czego tam nie ma. Sam przyznajesz, ze podejście "nie sprawdziłem - nie stosuję" jest prawidłowe. Analiza problemu - ok, wnioski każdy jakieś sobie wysnuwa, na bazie swojej wiedzy. Testy oczywiście są niezbędne do sprawdzenia teorii w praktyce. Po testach można wdrażać swoje pomysły. Inna droga jest narażaniem się na przykre konsekwencje w sytuacji awarii auta klienta. Drugie, trzecie i czwarte dna nie mają tu nic do rzeczy. Nawet na tym forum masz klientów, którzy nie zamontowaliby sobie w aucie urządzenia, które pracuje inaczej, niż przewidział producent i ani moje, ani Twoje doświadczenia ich do tego nie przekonają. Tak samo jak nic nie przekona faceta, któremu po zaślepieniu EGR spłonął DPF - a takiego pecha można mieć zawsze - że to nic wspólnego jedno z drugim nie miało. Zwłaszcza, jak się okaże, ze pięciu innych fachowców powie mu, że mogło mieć, a mogło nie mieć...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #128
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Tak samo jak nic nie przekona faceta, któremu po zaślepieniu EGR spłonął DPF - a takiego pecha można mieć zawsze - że to nic wspólnego jedno z drugim nie miało. Zwłaszcza, jak się okaże, ze pięciu innych fachowców powie mu, że mogło mieć, a mogło nie mieć...
    Piszesz takie bzdury a potem dziwisz się, że człowiek doszukuje się czegoś, litości. Teorie są naprawdę ciekawe, ludzie bezmyślnie to czytają i powielają dalej bijąc pokłony, tego chcesz? Temat ten był już wyjaśniany, inteligencja to sztuka czytania ze zrozumieniem tak więc inteligentny człowiek wyciągnie odpowiednie wnioski.
    Mówiąc potocznie - ciągnę się za włos na jajach i oczy mi łzawią - czy znaczy to że nerwy klejnotów i gałek ocznych są ze sobą połączone? Pewnie znajdzie się fachowiec, który tak powie, a tłum będzie go za to wielbić. Daleko takich szukać zapewne nie trzeba.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  9. #129
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Piszesz takie bzdury a potem dziwisz się, że człowiek doszukuje się czegoś, litości. Teorie są naprawdę ciekawe, ludzie bezmyślnie to czytają i powielają dalej bijąc pokłony, tego chcesz? Temat ten był już wyjaśniany, inteligencja to sztuka czytania ze zrozumieniem tak więc inteligentny człowiek wyciągnie odpowiednie wnioski.
    Mówiąc potocznie - ciągnę się za włos na jajach i oczy mi łzawią - czy znaczy to że nerwy klejnotów i gałek ocznych są ze sobą połączone? Pewnie znajdzie się fachowiec, który tak powie, a tłum będzie go za to wielbić. Daleko takich szukać zapewne nie trzeba.
    Widzisz - to, że DPF w Alfie może się zapalić - to nawet na forum możesz sobie poczytać i zdjęcia pooglądać (i nie wygląda to na zjawisko, które ktoś sobie wymyślił, a zdjęcia spreparował w Photoshopie). To, że nie trafiło się to akurat Tobie - to nie znaczy, że w ogóle się nigdy nikomu w życiu nie trafi! Dasz sobie uciąć rękę, że widziałeś już wszystkie możliwe awarie JTDm-ów?Ja nie.
    W swoim aucie bez zastanowienia się wywaliłbym DPF, klapy, zrobił ostrego moda, zaślepił EGR i zrobił parę jeszcze innych rzeczy. W SWOIM. Z pełną świadomością tego, że jak coś trafi szlag, to będzie to wyłącznie mój problem. I tu nie chodzi o to, czy masz rację, czy nie masz! Otrząśnij się! Chodzi o to, że dokonano naprawy, która (W SYTUACJI SKRAJNIE PECHOWEJ) przez biegłego rzeczoznawcę zostanie określona jako "niestandardowa, która mogła mieć pośredni wpływ na zwiększenie temperatury spalin w układzie wydechowym, co w efekcie mogło doprowadzić do zapłonu filtra cząstek stałych". Trafisz na nie do końca kompetentnego biegłego + skład sędziowski, który nie zna się na technice motoryzacyjnej - i jesteś parędziesiąt tysięcy w plecy, bo klient przywiezie Ci nadpalone auto na lawecie i zażąda zwrotu za niego pieniędzy. I to są przykłady Z ŻYCIA, a nie bzdury wyssane z palca.
    Technika i logika to jedno, nieprzewidziane sytuacje życiowe - drugie.
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 20-12-2012 o 14:59
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #130
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    któremu po zaślepieniu EGR spłonął DPF
    Mogę zapytać o szczegóły? Jestem lamerem jeśli chodzi o sprawy techniczne a chętnie się dowiem/poczytam.

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory