Strona 14 z 26 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718192021222324 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #131
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Mogę zapytać o szczegóły? Jestem lamerem jeśli chodzi o sprawy techniczne a chętnie się dowiem/poczytam.
    Ty naprawdę pytasz, czy sobie jaja robisz? Przeczytałeś to dokładnie?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #132
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Chcę się dowiedzieć dlaczego z braku EGR'a może zapalić się DPF. Chyba że coś pokręciłem?

  3. #133
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Hmmm my mistake Miskuzi
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #134
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Mogę zapytać o szczegóły? Jestem lamerem jeśli chodzi o sprawy techniczne a chętnie się dowiem/poczytam.
    A przewinęła się przez forum jedna 159, w której na autostradzie zapalił się DPF, wskutek czego auto też zostało trochę nadpalone. Dlaczego tak się stało - nie wiadomo, nikt nie zadawał sobie trudu, żeby nad ten temat pisać doktorat, w końcu po coś się ma AC. Auto było technicznie sprawne. Teraz wyobraź sobie sytuację, że pech chciał, że taki defekt miał miejsce w aucie, w którym ktoś np. 4 miesiące wcześniej zaślepił EGR, a AutoCasco na auto nie miał. Teoretycznie zaślepienie EGR z pożarem DPF nie powinno mieć nic wspólnego. TEORETYCZNIE. Ale właściciel auta, stojąc przed wizją wydatków idących w paręnaście tysięcy złotych - zacznie knuć... I wystarczy, że trafi na kogoś, kto po oględzinach auta i wynalezieniu zaślepki EGR stwierdzi, że "a może to przez to?". I już masz gotowy problem na linii usługodawca-klient.
    Ponieważ miałem do czynienia nie raz z tzw. "biegłymi sądowymi" - to wiem, że taki biegły może wyprodukować naprawdę dowolnie absurdalnie brzmiące uzasadnienie awarii - a sędzia takie uzasadnienie przyjmie "na klatę" i jesteś w czarnej d..ie. Niestety - logika swoje, a życie swoje.
    I żeby znowu nie rozpętywać dyskusji, co jest technicznie możliwe, a co nie - NIE O TO TUTAJ CHODZI. Splot pewnych wydarzeń, mało prawdopodobnych, ale nie niemożliwych, plus tzw. "czynnik ludzki", potrafią wygenerować naprawdę spory problem i to jest clue całego zagadnienia.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #135
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Widzisz - to, że DPF w Alfie może się zapalić - to nawet na forum możesz sobie poczytać i zdjęcia pooglądać (i nie wygląda to na zjawisko, które ktoś sobie wymyślił, a zdjęcia spreparował w Photoshopie). To, że nie trafiło się to akurat Tobie - to nie znaczy, że w ogóle się nigdy nikomu w życiu nie trafi! Dasz sobie uciąć rękę, że widziałeś już wszystkie możliwe awarie JTDm-ów?Ja nie.
    W swoim aucie bez zastanowienia się wywaliłbym DPF, klapy, zrobił ostrego moda, zaślepił EGR i zrobił parę jeszcze innych rzeczy. W SWOIM. Z pełną świadomością tego, że jak coś trafi szlag, to będzie to wyłącznie mój problem. I tu nie chodzi o to, czy masz rację, czy nie masz! Otrząśnij się! Chodzi o to, że dokonano naprawy, która (W SYTUACJI SKRAJNIE PECHOWEJ) przez biegłego rzeczoznawcę zostanie określona jako "niestandardowa, która mogła mieć pośredni wpływ na zwiększenie temperatury spalin w układzie wydechowym, co w efekcie mogło doprowadzić do zapłonu filtra cząstek stałych". Trafisz na nie do końca kompetentnego biegłego + skład sędziowski, który nie zna się na technice motoryzacyjnej - i jesteś parędziesiąt tysięcy w plecy, bo klient przywiezie Ci nadpalone auto na lawecie i zażąda zwrotu za niego pieniędzy. I to są przykłady Z ŻYCIA, a nie bzdury wyssane z palca.
    Technika i logika to jedno, nieprzewidziane sytuacje życiowe - drugie.
    Palący się filtr cząstek nie jest niczym nowym, miałem i przypadek 9tki jak i innych samochodów i co z tego? Filtr sam z siebie zapalić się nie może - ciśnienie spalin i wzrost temperatury gazów wydechowych powoduje tego typu zjawisko, żadne zjawiska nadprzyrodzone to nie są. Samochód bez EGRu a z filtrem cząstek stałych WOLNIEJ DEGRADUJE DPF niż to samo auto z EGR działającym - cuda? Wyjaśnij w oparciu o prawa fizyki w jaki sposób usunięty EGR ma powodować zwiększenie temp spalin?
    Temat biegłego i sądu - jeśli ktoś twierdzi j.w powinien zmienić zajęcie, jest wielu biegłych a sądy są miejscem rozstrzygania sporów.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania każdą modyfikację auta różniącą pojazd od stanu fabrycznego można tak interpretować a to absurd. Patrząc na działania naszych zakładów ubezpieczeń śmiem również wątpić by AC działało w przypadku palenia się auta w sposób inny niż podpalenie lub w wyniku wypadku. Wielokrotnie było pisane, że KLIENT MA WYBÓR.

    Co biegły zrobiłby widząc taką modyfikację? Autor też przemyślał i poparł testami?
    http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...03626640_n.jpg

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A przewinęła się przez forum jedna 159, w której na autostradzie zapalił się DPF, wskutek czego auto też zostało trochę nadpalone. Dlaczego tak się stało - nie wiadomo, nikt nie zadawał sobie trudu, żeby nad ten temat pisać doktorat, w końcu po coś się ma AC. Auto było technicznie sprawne. Teraz wyobraź sobie sytuację, że pech chciał, że taki defekt miał miejsce w aucie, w którym ktoś np. 4 miesiące wcześniej zaślepił EGR, a AutoCasco na auto nie miał. Teoretycznie zaślepienie EGR z pożarem DPF nie powinno mieć nic wspólnego. TEORETYCZNIE. Ale właściciel auta, stojąc przed wizją wydatków idących w paręnaście tysięcy złotych - zacznie knuć... I wystarczy, że trafi na kogoś, kto po oględzinach auta i wynalezieniu zaślepki EGR stwierdzi, że "a może to przez to?". I już masz gotowy problem na linii usługodawca-klient.
    Ponieważ miałem do czynienia nie raz z tzw. "biegłymi sądowymi" - to wiem, że taki biegły może wyprodukować naprawdę dowolnie absurdalnie brzmiące uzasadnienie awarii - a sędzia takie uzasadnienie przyjmie "na klatę" i jesteś w czarnej d..ie. Niestety - logika swoje, a życie swoje.
    I żeby znowu nie rozpętywać dyskusji, co jest technicznie możliwe, a co nie - NIE O TO TUTAJ CHODZI. Splot pewnych wydarzeń, mało prawdopodobnych, ale nie niemożliwych, plus tzw. "czynnik ludzki", potrafią wygenerować naprawdę spory problem i to jest clue całego zagadnienia.
    A najistotniejsze w tym jest fakt użycia hasła EGR - bo ja potrafię go wywalić permanentnie, a Ty nie. Co jak biegły odkryje, że część X był regenerowana, we wtrysku jest inna końcówka a IMA nie została nadana itd? W gdybaniach o tych całkowicie absurdalnych sytuacjach można użyć jakiegokolwiek akronim a dziwnym trafem pojawia się magiczne egr.
    Opisu sytuacji do której cały czas dążysz w tym chorym kraju może mieć miejsce, niemniej nie to jest celem dyskusji. Staramy się chyba naprawiać te auta i ulepszać na tyle by sprawiały mniej kłopotów a przede wszystkim generowały mniejsze koszta! Nie o to w tym chodzi?
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  6. #136
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    A przewinęła się przez forum jedna 159, w której na autostradzie zapalił się DPF, wskutek czego auto też zostało trochę nadpalone. Dlaczego tak się stało - nie wiadomo, nikt nie zadawał sobie trudu, żeby nad ten temat pisać doktorat, w końcu po coś się ma AC. Auto było technicznie sprawne. Teraz wyobraź sobie sytuację, że pech chciał, że taki defekt miał miejsce w aucie, w którym ktoś np. 4 miesiące wcześniej zaślepił EGR, a AutoCasco na auto nie miał. Teoretycznie zaślepienie EGR z pożarem DPF nie powinno mieć nic wspólnego. TEORETYCZNIE. Ale właściciel auta, stojąc przed wizją wydatków idących w paręnaście tysięcy złotych - zacznie knuć... I wystarczy, że trafi na kogoś, kto po oględzinach auta i wynalezieniu zaślepki EGR stwierdzi, że "a może to przez to?". I już masz gotowy problem na linii usługodawca-klient.
    Ponieważ miałem do czynienia nie raz z tzw. "biegłymi sądowymi" - to wiem, że taki biegły może wyprodukować naprawdę dowolnie absurdalnie brzmiące uzasadnienie awarii - a sędzia takie uzasadnienie przyjmie "na klatę" i jesteś w czarnej d..ie. Niestety - logika swoje, a życie swoje.
    I żeby znowu nie rozpętywać dyskusji, co jest technicznie możliwe, a co nie - NIE O TO TUTAJ CHODZI. Splot pewnych wydarzeń, mało prawdopodobnych, ale nie niemożliwych, plus tzw. "czynnik ludzki", potrafią wygenerować naprawdę spory problem i to jest clue całego zagadnienia.
    Dobrze, ale mnie nie interesują sądy i biegły . Chciałbym dowiedzieć się czy masz/lub ktoś inny dowody na to, że EGR może wpłynąć na zapalenie DPF'a?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Hmmm my mistake Miskuzi
    Nie szkodzi

  7. #137
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Palący się filtr cząstek nie jest niczym nowym, miałem i przypadek 9tki jak i innych samochodów i co z tego? Filtr sam z siebie zapalić się nie może - ciśnienie spalin i wzrost temperatury gazów wydechowych powoduje tego typu zjawisko, żadne zjawiska nadprzyrodzone to nie są. Samochód bez EGRu a z filtrem cząstek stałych WOLNIEJ DEGRADUJE DPF niż to samo auto z EGR działającym - cuda? Wyjaśnij w oparciu o prawa fizyki w jaki sposób usunięty EGR ma powodować zwiększenie temp spalin?
    Powtarzam - ja nie twierdzę, że tak nie jest! Masz w 100% rację, co jednak nie zmienia faktu, że można się w przypadku trudnego klienta rozbić o czynnik ludzki, o którym pisałem.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Temat biegłego i sądu - jeśli ktoś twierdzi j.w powinien zmienić zajęcie,
    Ale nie zmieni, a dla sądu on jest biegłym, a ty będziesz oskarżonym w sprawie. I opinia biegłego niezależnego, powołanego przez stronę sporu, jest dla sądu mniej wiarygodna, niż opinia biegłego powołanego przez sąd! I trafisz na takiego "specjalistę" i nic nie zrobisz.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Idąc Twoim tokiem rozumowania każdą modyfikację auta różniącą pojazd od stanu fabrycznego można tak interpretować a to absurd. ,
    Absurdem jest ślepa wiara we własną nieomylność Wszystko można interpretować na wiele sposobów, a sądownictwo w Polsce wygląda jak wygląda. Najlepszym przykładem tego była słynna "pomroczność jasna", która pozwoliła uniknąć kary za wypadek po pijanemu. Dało się? Dało. Na logikę jest to bzdura? Jest. I co z tego?

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Wielokrotnie było pisane, że KLIENT MA WYBÓR.
    Oczywiście! I klient zadecyduje m.in. kierując się tym, co mu powie usługodawca. I potem ten usługodawca, w razie problemów, będzie musiał się tłumaczyć, dlaczego tak mówił i przedstawić wiarygodne badania, na potwierdzenie swoich słów. A w takiej sytuacji wiarygodnym badaniem nie jest zapięcie auta na własnej hamowni, wpakowanie sondy w wydech i pokazanie EGT spalin...

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Co biegły zrobiłby widząc taką modyfikację? Autor też przemyślał i poparł testami?
    http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...03626640_n.jpg
    Nie, dlatego ten autor już następnych modyfikacji nie wykona
    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    A najistotniejsze w tym jest fakt użycia hasła EGR - bo ja potrafię go wywalić permanentnie, a Ty nie. Co jak biegły odkryje, że część X był regenerowana, we wtrysku jest inna końcówka a IMA nie została nadana itd? W gdybaniach o tych całkowicie absurdalnych sytuacjach można użyć jakiegokolwiek akronim a dziwnym trafem pojawia się magiczne egr.
    Ale tutaj EGR został przyjęty tylko jako przykład i ja absolutnie nie twierdzę, że wywalenie go nie ma sensu. I też nie chodzi o to, że potrafisz go wywalić permanentnie - ja też to mogę zrobić i jak pisałem - w swoim aucie bez zastanowienia bym to zrobił. Nadal tkwisz w zagadnieniach technicznych nie chcąc spojrzeć na pewne sprawy z innego punktu widzenia.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Opisu sytuacji do której cały czas dążysz w tym chorym kraju może mieć miejsce, niemniej nie to jest celem dyskusji.
    ALEŻ WŁAŚNIE JEST! Przecież ja piszę o tym, co może się stać właśnie w naszym chorym kraju, a nie czy wyrzucenie permanentne EGR-a jest słuszne, czy też nie. Tak samo jak moglibyśmy tutaj dyskutować, czy wywalenie DPF-a jest słuszne, czy chiptuning jest potrzebny, itp. To jest dość luźna dyskusja (z mojej strony przynajmniej), gdzie staram się pokazać pewien niefajny aspekt WSZELKICH przeróbek samochodu, które nie bazują na rozwiązaniach producenta.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Staramy się chyba naprawiać te auta i ulepszać na tyle by sprawiały mniej kłopotów a przede wszystkim generowały mniejsze koszta! Nie o to w tym chodzi?
    Oczywiście że o to! I chwała Ci za to, że idziesz takim właśnie torem! Tylko że w branży usługowej zawsze jest to niebezpieczeństwo, że można zrobić 100 razy daną modyfikację i nic się nie stanie, a po 101-szym będziesz miał nieprzewidziane jajo z samochodem i wkurzonego klienta na głowie. I im bardziej nietypowa modyfikacja - tym większe pole do popisu ma klient. I to się odnosi do wszystkich napraw. I tyle w temacie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Dobrze, ale mnie nie interesują sądy i biegły . Chciałbym dowiedzieć się czy masz/lub ktoś inny dowody na to, że EGR może wpłynąć na zapalenie DPF'a?
    Nie, zresztą pisałem, że zaślepienie EGR z pożarem DPF nie powinno mieć nic wspólnego.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #138
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie, zresztą pisałem, że zaślepienie EGR z pożarem DPF nie powinno mieć nic wspólnego.
    Dziękuje, teraz już wiem. Krótko i na temat.
    Pozdrawiam

  9. #139
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    No to ja mam nowa zagwozdke z gatunku rzeczy,ktore to podobno sie nie wydarzaja jezeli auto jest robione w zgodzie z jakimis zasadami...Jak moglo sie cos takiego wydarzyc???Załącznik 80601Załącznik 80602CudSabotaz?W sumie chyba nie trzeba nikomu tlumaczyc,co by sie stalo gdyby ta sruba wpadla w pasek rozrzadu

  10. #140
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ponieważ miałem do czynienia nie raz z tzw. "biegłymi sądowymi"
    A czemuż to masz z nimi tyle do czynienia? Temat chyba nie jest o biegłych, sądach itd. To jest temat o problemach. Lepiej je chyba rozwiązać na zawsze niż co pewien czas wracać do problemu. Ludzie naczytają się pierdół na forum, a potem powtarzają takie głupoty jak zapalenie się DPF od zaślepionego EGR. Przy obrotach które generują duże EGT i tak EGR jest zamknięty. Jeśli zamknięty to dla mnie jak zaślepiony. Chyba, że w Małopolsce to znaczy coś innego?
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory