Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 61

Temat: Temperatura wariuje

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Obieg musi być zamknięty, temperatura na max, żeby również płyn z nagrzewnicy krążył w układzie.


  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał BatIQV Zobacz post
    Zamknięty.
    Czyli obieg zamknięty/wewnętrzny ma na to wpływ....

    Wię tak:
    grzeje samochód z odkręconym korkiem zbiorniczka, zakręconym motylkiem na chłodnicy (skoro leciał płyn bez powietrza, raczej nie ma co go odkręcać), włączam nadmuch na 4 bieg i obieg zamkniety - czy tak?
    Jeszcze jakieś sugestie, żeby tak nie krążyć - będę szedł do auta, póki nagrzane

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar BatIQV
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Q-TRONIC, Alfa Romeo 147 TI 1.6 T.S
    Postów
    96

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak napisałeś.
    Ma to wpływ. Kolega Saroo już to wyjaśnił.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek_Jarecki Zobacz post
    grzeje samochód z odkręconym korkiem zbiorniczka, zakręconym motylkiem na chłodnicy (skoro leciał płyn bez powietrza, raczej nie ma co go odkręcać), włączam nadmuch na 4 bieg i obieg zamkniety - czy tak?
    I lewe pokrętło max na czerwone pole.


  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    I lewe pokrętło max na czerwone pole.

    Hmmm coś jest dalej nie tak :/

    Zastosowałem się do powyższego schematu i dalej wskazówka wędruje max 80 - no może troszeczke ponad - i włącza się wentylator.
    Pomijam fakt, że aby złapać temp. (80st) auto nagrzewało sie ponad godzinę...

    Przyznać trzeba, że grzeje dmuchawa jak wściekla.

    Zauważyłem, a w zasadzie usłyszalem po wyłączeniu auta takie bulgotanie - wszystko wskazuje na zapowietrzenie, ale nie mogę go odpowietrzyć :/

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Jak jest bulgotanie to pewnie nagrzewnica u mnie po odpowietrzeniu też tak było po kilku odpaleniach znikło, a poza tym nie wiem skąd wziąłeś 110*C tak to w żadnym się nie powinien włączać wentylator heh ciekawe ile byśmy tak pojeździli, dalej się schładza silnik jak ruszysz??? Jak tak to musi termostat dawać płyn na chłodnice więc może się zaciął?? Nowe nie zawsze znaczy że dobre.
    Audi S6 2.2AAN 95r 7.2014-??
    Alfa 155 2.5v6 Super 92r 2008-11.2014
    Alfa 155 2.5v6 92r - Dawca
    Posiadam dużo części wiec jak coś proszę pisać.

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michu1 Zobacz post
    Jak jest bulgotanie to pewnie nagrzewnica u mnie po odpowietrzeniu też tak było po kilku odpaleniach znikło, a poza tym nie wiem skąd wziąłeś 110*C tak to w żadnym się nie powinien włączać wentylator heh ciekawe ile byśmy tak pojeździli, dalej się schładza silnik jak ruszysz??? Jak tak to musi termostat dawać płyn na chłodnice więc może się zaciął?? Nowe nie zawsze znaczy że dobre.
    Racja - z tym 110st to nie wiedzialem - sugerowałem się Oplem Omega

    Jeśli chodzi o alfę, to sprawdziłem i tak:

    Termostat otwiera się przy 80-85st
    wentylator włacza się przy 92st - pierwszy bieg a przy 97st - 2 bieg

    nie mniej jednak, na postoju, jak auto sięnagrzeje i stoi, to osiągnie 80st - powiedzmy, że to jest ok.
    Problemem jest, że podczas jazdy, max jaki osiąga temp to jakieś 60st.....:/

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek_Jarecki Zobacz post
    Problemem jest, że podczas jazdy, max jaki osiąga temp to jakieś 60st.....:/
    Jeśli tak jest to z pewnością do wymiany jest termostat

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    janusz
    Gość

    Domyślnie

    spróbuj pomierzyć temperaturę płynu w zbiorniczku po nagrzaniu i wyłącz silnik i porównaj wskazania różnica kilku stopni do przyjęcia tylko uwaga na temperaturę cieczy wystarczy zwykły szklany co do wskazań -to wskazuje na uszkodzony czujnik albo kable

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Sprawdzę jeszcze czujnik temperatury, aby mieć pewność, czy czasem on nie szwankuje. Szybciej wymienić czujnik niz znowu termostat

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. temperatura silnika wariuje..
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 11:17
  3. immobilizer wariuje
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 07:59
  4. Moc wariuje?
    Utworzone przez Mieszko1974 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 20:12
  5. [166] automat wariuje 3.0
    Utworzone przez raf166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-07-2009, 16:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory