Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Obroty Wariują

  1. #1
    Nas19
    Gość

    Domyślnie Obroty Wariują

    Witam...Od niedawna jak odpale auto obroty zaczynaja wariować dojdą do 2 tyś i chwile faluja miedzy 2000 a 2100,później utrzymuja sie na 2 tys i znowu to samo,dodam że nie raz tak sie dzieje przy 1,5 obr. i tez faluje 1500 do 1600..Dzieje sie tak i na biegu jałowym i podczas jazdy jak sie zatrzymuje albo jade powoli..Nie mam juz siły wyczysciłem przepustnice,sprawdziłem miernikiem silniczek krokowy i niby zmienia parametry jak sie kręci tym trybem w środku..podmieniłem tez przepływke na inną i tak samo..Prosze o pomoc bo przyczyn pewnie jest pełno

    Dolot był nieszczelny za przepływka ta charmonijka spekała ale ją zwulkanizowałem i lewego powietrza nie ma i własnie po tej operacji sie zaczeła ta wariacja
    Nie raz jak go walnie zejdzie powoli do 1100 obr i tak trzyma
    Zrobiłem diagnoze Programem fiatecuscan i miałem takie błędy: P0170,P0130,P1173,P0655

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU.jpg
Wyświetleń:	308
Rozmiar:	111.5 KB
ID:	80870Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU 2.jpg
Wyświetleń:	274
Rozmiar:	128.6 KB
ID:	80871Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU 3.jpg
Wyświetleń:	361
Rozmiar:	128.4 KB
ID:	80872
    Prosze o Pomoc



    Czy faktycznie przepływka jest walnieta a może sonda lambda???
    Sonde mam org Boscha ma gdzieś 2 lata
    Czy jest ktoś co sie na tym zna???


    Prosze o Pomoc

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kolego co możesz sprawdzićto pompa paliwa-jak z ciśnieniem.
    A jak skasujesz te błędy to jakie wracają?
    Wykres sondy i integratora sprawdz.No i z obrotami potrafia byc jaja kiedy np nie ma zaworka w kolektorze ssacym
    tym od odmy-jak jest za duzo powietrza to beda za wysokie obroty

  3. #3
    DISCO VOLANTE
    Gość

    Domyślnie

    Ogólnie to na falowaniach obrotów w T.S. to chyba już zęby zjadłem. Ile falowań - tyle teorii. A to lewe pow., a to przepływka... jednak w większości przypadków jest to silniczek krokowy. Nas19, a jakiego masz T.S.a po maską? Tzn. pytam czy stary czy nowy, bo w 98r były dwa rodzaje 1.6. Z aluminiową pokrywą zaworów ,czy plastikową,bo to dość istotne...

  4. #4
    Nas19
    Gość

    Domyślnie

    Witam pokrywe zaworów mam plastikową.jak skasuje błedy to po ponownym odpaleniu wyskakują te P0170,P0130,P1173,P0655Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	111.5 KB
ID:	80914

    - - - Updated - - -

    Lewe powietrze raczej odpada bo wszędzie jest szczelnie aż do przepustnicy..przepływka raczej też jest ok bo podmieniłem na inną i jest tak samo.silniczek krokowy niby działa bo parametry sie zmieniają jak sie go zdemontowało i kreciłem tym trybem w srodku to miernik pokazywał wartosci ze sie zmniejszają i zwiekszają.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ok,lewe powietrze moze wpadac ze wzgledu na brak zaworka na odmie,nie mierzy tego przeplywomierz i masz za wysokie obroty-juz to testowalem i sprawdz sobie ten zaworek.Natomiast jak widac cos jest z sonda lambda wiec sprawdz sobie jej napiecie i przebieg na wykresie wraz z przebiegiem integratora i tyle co tu mozna zrobic.Kontrolka temp.wody-moze masz spalona zarowke od sygnalizacji przegrzania no i sprawdz sobie odczyty z czujnika temperatury

  6. #6
    DISCO VOLANTE
    Gość

    Domyślnie

    Nas19 te błędy,które Ci wyskakują można sobie o kant wiadomo czego rozwalić. Żadne z nich nie jest przyczyną falowania. Jasne jak ktoś jest filozofem to każdy na swój sposób może być przyczyna. 10cio letnia Alfa może mieć takie błędy i nie jest w tym nic nadzwyczajnego. Nowy soft w ASO by się przydał. Pytałem Ci się jaką masz pokrywę zaworów ażeby wykluczyć inne opcje. Masz plastikową pokrywę zaworów, więc na 100 % jest to silniczek krokowy. Komputer tego nie pokaże, być może dopiero wtedy pokaże gdy już nie będzie z nim kontaktu. W starszych modelach T.S. oraz przy 147 były inne silniczki krokowe - proste, które się nie psuły. Natomiast później w takim modelu jak Ty masz (i ja też) chcieli coś polepszyć i im nie wyszło, silniczek krokowy był na elektromagnez,który nie trzymał obrotów... dlatego w modelu 147 powrócili do starego rozwiązania. Tak więc nie kombinuj więcej,bo szkoda zawodu - silnik krokowy do wymiany oraz wgranie nowego softa.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Kolego masz ECU Boscha M.1.5.5 z słynnym wsród użytkowników nastawnikiem przepustnicy.
    Miałem przypadek zawiniętej uszczelki przpustnicy gdzie była nieszczelność i też nikomu nie chciało się tam zajrzeć i czarowali różne czary po czym taka prosta sprawa wyszła i obroty zaczeły normalnie schodzić bo stały za wysoko-to przykład oczywiście.
    W starszych ECU 2.10.4 jest układ wtryskowy z zaworem biegu jałowego i TPsem i tam jest deczko inaczej.W 147 jest już EGAS,nastawnik bez linki całkiem elektroniczny i nie ma z nim większych kłopotów akurat.Spróbuj zrobić jeszcze kasacje tych błędów i adaptacje wg przepisu z FESa choćby i sie przejedz troche zeby sie zaadoptowal ale coś nie tak jest z tą sondą.Sprawdz napięcie i jeszcze możesz spróbować reset nastawnika wykoywać z pod FESa ale raczej Całkowity Reset z adaptacja bedzie bardziej skuteczny.Pobawić się tym możesz bo raczej nic nie zepsujesz.Mozesz wrzucic jakies pliki z FESa do obejrzenia

  8. #8
    DISCO VOLANTE
    Gość

    Domyślnie

    darek2116 piszesz,że przyczyną falowania może być...

    - ciśnienie paliwa na pompie
    - zawór na kolektorze ssącym
    - sonda lambda
    - czujnik temp.
    - lewe pow.
    - reset kompa...

    ... i masa innych rzeczy, przyznam których nawet nie kojarzę ,bo piszesz jakimiś dziwnymi oznaczeniami. Czyli w zasadzie wszystko. Ile jeszcze chłopak ma sprawdzić zanim stwierdzi,że przyczyny falowania mogą być dwie. Brudna przepustnica,albo uszkodzony silnik krokowy. Tym bardziej w jego modelu na bank jest to silnik krokowy.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    cóż przyjacielu disco,jeżeli nie rozumiesz o czym pisze to musisz troszeczke sie zapoznac z układami wtryskowymi w TSach i jego generacjach.
    Przepustnice wyczyścił,trzeba zrobic reset w celu skalibrowania silniczka krokowego-musi znac pozycje minimalna i maxymalna w celu okreslenia biegu jalowego i obciazenia silnika miedzy innymi.
    Poza tym błędy sondy,nie mamy informacji dalej o jej napięciu i przebiegu wykresu na rozgrzanym silniku więc obstawiam póki co że jest padnięta
    a jesli jest padnieta to sterownik wywala tez klopoty z adaptacja
    Zaworek na odmie jesli go nie ma lub jest zablokowany etc będzie wpuszczal za duzo dodatkowego powietrza to samo tyczy sie uszczelki miedzy przepustnica a kolektorem
    Poczekajmy na autora tematu

  10. #10
    DISCO VOLANTE
    Gość

    Domyślnie

    Ja wiem, to wszystko może być i nie może... Tak jak pisałem wcześniej, ile falowań - tyle teorii . Jednak z reguły przyczyną jest silnik krokowy, a w jego ,aucie to już chyba na 100%. Przerabiałem ten temat w dwóch 156, 145 . Zawsze pomogło dopiero po wymianie na nowy ricambi orginali, reset kompa i wgranie nowego programu. Sonda gdyby była walnięta to chłopak miałby z Alfą więcej problemów niż z posprzątaniem stajni Augiasza, a poza tym byłby posiadaczem złotej karty na Shellu Pewnie , możemy się tu spierać w nieskończoność dopóki kolega nie naprawi swojej maszyny. Ja tylko pisze o swoim doświadczeniu z nierównymi obrotami w TSach.

Podobne wątki

  1. Wycieraczki wariują
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 08:52
  2. Po odpięciu silniczka krokowego obroty wariują 2.0 TS
    Utworzone przez OstrySDL w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 21:35
  3. Wariują wycieraczki
    Utworzone przez bastersebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 23:11
  4. Wariują obroty po resecie parametrow przepustnicy 3.0 V6
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 14:21
  5. Wariują obroty i spalanie!!
    Utworzone przez Hofiec w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 18:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory