Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wariują obroty i spalanie!!

  1. #1
    Hofiec
    Gość

    Question Wariują obroty i spalanie!!

    Witam serdeczine. Jestem nowym na tym forum. Posiadam Ar 156 2.0TS (98r) od okolo poł roku. Od jakiegos czasu silnik zaczął dziwnie rzucać obrotami miedzy okolo 600-1800 obrotów wiec ogromna roznica. Początkowo obroty spadają silnik prawie gasnie i potem winduje wysoko obroty. Spalanie zamiast okolo 11-12 litra w miescie siega nawet 18
    Na egzaminerze bląd lambdy - wymieniona.. czytałem troche ale takiego postu nie znalazłem.
    Prosze Was o pomoc, co moze być przyczyną takiego zachowania się silnika
    Pozdrawiam

  2. #2
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    słabo szukałeś

    jesli chodzi o wariujące obroty to tematów jest sporo i tak na szybko to powinieneś przejrzeć dolot czy gdzieś nie idzie lewe powietrze. jeśli chodzi o spalanie to nie napisałeś czy po wymianie spalanie się zmniejszyło...

    mógłbyś też zdiagnozować silnik np darmowym Uidiagiem (kabelek do podpięcia wymagany) i koledzy na forum na pewno ci powiedzą co twojej alfie dolega
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  3. #3
    Hofiec
    Gość

    Domyślnie

    O Dzieki za szybką odpowiedź. co do wymiany - nie wiele zmienila moze troszke spadek spalania ale nadal sporo za duzo i obroty dalej falują. Co do kabelka, programow itp - skąd kabel mozna skombinowac ( prozaiczne allegro wystarcza?) a 2 jak wygladpotem taka diagnostyka- jestem laikiem i nie chcem czegos zrąbać;]
    Pozdro!

  4. #4
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    lambda, przeplywka i w moim przypadku jeszcze termostat bo moj 1,8 lykal 17l LPG

    aha i postow na ten temat jest na tym forum chyba z tysiac
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  6. #6
    Hofiec
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje.
    Co do termostatu - jakies moze jeszcze obiawy poza falowaniem obrotów - bo bez znaczenia na pore roku - temperature silnik chodził podobnie a kabinowy wskaznik nie pokazuje zadnych nietypowych temperatur.
    btw. wie ktos może skad mozna sciagnąć unidiaga??
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Hofiec ; 17-04-2010 o 14:16

  7. #7
    Burton
    Gość

    Domyślnie

    Mialem problem zarowno ze zbyt duzym spalaniem, jaki i z falujacymi obrotami, ale w osobnych przypadkach. Falujace obroty-przyczyna okazala sie banalnie prosta. Pojechalem do znajomego mechanika na komputer i wyskoczyl blad czujnika pedalu gazu. Usunal go i do tej pory jest spokoj. Spalanie- 19 litrow po wymianie termostatu wszystko wrocilo do normy. Proponuje sie podpiac pod kompa.

  8. #8
    Hofiec
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Burton Zobacz post
    Mialem problem zarowno ze zbyt duzym spalaniem, jaki i z falujacymi obrotami, ale w osobnych przypadkach. Falujace obroty-przyczyna okazala sie banalnie prosta. Pojechalem do znajomego mechanika na komputer i wyskoczyl blad czujnika pedalu gazu. Usunal go i do tej pory jest spokoj. Spalanie- 19 litrow po wymianie termostatu wszystko wrocilo do normy. Proponuje sie podpiac pod kompa.
    O.o... A czy dość duzy luz na pedale gazu moze tez jakos sie przyczynić do tego - zanim silnik pociagnie jakies 2 moze troche wiecej cm trzeba wcisnąć - czy regulacja tego moze cos poprawić?
    Czy jakies inne objawy tego wadliwego termostatu byly wyczuwalne??
    Pozdro

  9. #9
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Termostat moze sie nie domykac lub nie otwierac.W pierwszym przypadku silnik bedzie niedogrzany i palił wiecej(wskazówka na wskazniku dochodzi zazwyczaj tylko do 70).W drugim silnik sie przegrzeje co skutkuje w najgorszym przypadku remontem jednostki.
    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 18-04-2010 o 11:23

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    wskazowke w kabinie lepiej traktowac z duza rezerwa.
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

Podobne wątki

  1. Wysokie spalanie, słabo się wkręca na obroty V6
    Utworzone przez Hubert1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 13:58
  2. Po odpięciu silniczka krokowego obroty wariują 2.0 TS
    Utworzone przez OstrySDL w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 21:35
  3. Obroty Wariują
    Utworzone przez Nas19 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 15:45
  4. [33] Spalanie, obroty, dynamika 1.4 IE
    Utworzone przez amigas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 16:21
  5. Wariują obroty po resecie parametrow przepustnicy 3.0 V6
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 14:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory