Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 44

Temat: Problem z odpaleniem po mroźnej nocy

  1. #21
    kocurr
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    ...
    Są w tym aucie jakieś słabe strony? Mam na myśli czy paliwo nie ma skłonności do zamarzania w jakichś odcinkach? (Chociaż to mniej prawdopodobne, tankuję cały czas na Shell-u V-Power). Filtr paliwa wymieniałem we wrześniu. Podłączałem komp - FES żadnych błędów nie zgłasza.

    Pozdrawiam,
    Maciek

    Miałem podobny problem. Okazuje się, że tankowanie do naszych aut V-Powera (w moim przypadku było to BP Ultimate) powoduje takie, a nie inne zachowanie auta.
    Podobno to paliwo, które do nas trafia, ma idealną zimową mieszankę i faktycznie jest najlepszą opcją dla diesli w zimę.
    Jednak jak to bywa w naszym pięknym kraju - żeby spełnić nasze wewnętrzne normy - dolewają do tego paliwa kolejną mieszankę uszlachetniaczy.
    Kończy się to tym, że uszlachetniacze łączą się razem, a z paliwa wytrąca się parafina i dupa.

    Mogłem to źle zoobrazować, ale to są słowa pana laweciarza, który przyjechał zabrać mój "martwy" samochód.
    Nie wierzyłem, że to paliwo - a jednak.

    Zawsze tankowałem V-Power'a lub BP Ultimate w trosce o wtryski etc. ale faktycznie - zimą trzeba lać najtańszy ORLEN Diesel.
    Leję, dolewam Shell'owskiego depresantu i z samochodem nie ma żadnych problemów.

    Pozdrawiam.

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bllondas
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Nierada
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2007R 1.9 JTDM 16V 174KM Bez dpf i egr po programie
    Postów
    370

    Domyślnie

    ja leje paliwo ze tak powiem pozyczone dolewam Skydd i zadnych problemow , nie mosze jakos zalewac cudnego dziadostwa z roznych stacji , a te koncowki nazw V-power i inne bzdury maja sie tyle do jakosci co Alfa Romeo do Fiata 125... Nie samo paliwo w aucie jest , aku , filtry , kable , swiece itd ............
    RAFAŁ ...

  3. #23
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Od 3 godz auto stoi w garażu ogrzewanym przez solidną dmuchawę, ale że garaż nieidealnie szczelny, a na zewnątrz -15 st. to w środku niewiele na plusie... I ładuję akumulator. Ale pomysł z doładowaniem jest chyba dobry, zaraz załatwię drugie auto i kable rozruchowe. Bo już mnie trafia. A do ulepszonych paliw się zraziłem na amen.

  4. #24
    UniqueSilver
    Gość

    Domyślnie

    A ja dzisiaj uruchomiłem po nocy i tak zawył dziwnie przez chwilę, pochodził przez minutę jak traktor i banglał bez problemu później. Zastanawia mnie to wycie silnika: http://www.youtube.com/watch?v=DHzYsIoyMyg miałem właśnie tak przez chwilkę (ok 1 sekunda)

  5. #25
    criss
    Gość

    Domyślnie

    tak jak by rozrusznik sie nie wycofał

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał kocurr Zobacz post
    Miałem podobny problem. Okazuje się, że tankowanie do naszych aut V-Powera (w moim przypadku było to BP Ultimate) powoduje takie, a nie inne zachowanie auta.

    Pozdrawiam.
    Myślę, że kolega ma rację odnośnie tego że to wina paliwa. Sam tydzień temu miałem podobną sytuację, że auto odpaliło i za chwilę stanęło i już była kaplica po nocy z temp. ok -8. Dopiero postało w ciepłym to odpaliło i nie ma od tej pory żadnego problemu. Dodam tylko że wieczorem dnia poprzedniego zatankowałem PIERWSZY raz V-power i rano nie odpaliłem. Dobrze, że tylko trochę. Dolałem poźniej na Orlenia jak zawsze i w weekend przy temp -10st auto odpaliło na dotyk..

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Rypin
    Auto
    147 x 4, 166, 159 - byłe / GT - obecne
    Postów
    117

    Domyślnie

    wypowiedz z cyku "opowiem Wam moja historie"

    JTDM 150KM

    zeszlej zimy - temp. ponizej -5st - klopoty z zapalaniem - tzn krecila ale tak jakby leniwie..
    paliwo lotos dynamic - zero dodatkow

    wymieniono:

    swiece zarowe, sterownik swiec, akumulator, filtr paliwa - wszystkie parametry zyciowe w normie - problem nie zginal.. ale zrobila sie wiosna


    ZNOW mamy zime.. znow zapalala ledwo co..
    ale znalazlem metode na TRZY..

    1. kluczyk - zgasna swiece - czekanie 10sec
    2. kluczyk - zgasna swiece - czekanie 10sec
    3. kluczyk - zgasna swiece - czekanie 10sec

    NIE UMIEM TEGO WYTLUMACZYC - zapala
    dzis bylo -17.. zapalila za drugim razem - pierwszy raz krecila ok 10sec i jej odpuscilem

    drugi raz po tez nie wiem 5-8sec dopiero byl motor ON

    NIE WIEM CO JEST POWODEM - NIE WIEM GDZIE SZUKAC..
    pewnie spada gdzies cisnienie paliwa.. nie mam pojecia jak to wytlumaczyc.. :/

    ale kolega moze sprobowac na TRZY
    10 cylindrów, 475KM = Tribeca B9 żony / Forester XT MY06 mój

  8. #28
    Użytkownik Świeżak Avatar madmaxwro
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 2.0 jtdm
    Postów
    108

    Domyślnie

    Wrocław - przez ostanie parę dni w noc temperatury ujemne jak nigdy musiałem odpalać po 3 razy z rana bo nie chciała załapać paliwo shell pover mialem już końcówkę paliwa nalałem na statoil taka do -35 bez siarki itd. jakaś ich najlepsza i koniec z problemem cos w tym jest ?

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    AR 159 SW 2.4 210KM + bonus by CINSOFT
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaktob77 Zobacz post
    wypowiedz z cyku "opowiem Wam moja historie"

    JTDM 150KM

    zeszlej zimy - temp. ponizej -5st - klopoty z zapalaniem - tzn krecila ale tak jakby leniwie..
    paliwo lotos dynamic - zero dodatkow

    wymieniono:

    swiece zarowe, sterownik swiec, akumulator, filtr paliwa - wszystkie parametry zyciowe w normie - problem nie zginal.. ale zrobila sie wiosna


    ZNOW mamy zime.. znow zapalala ledwo co..
    ale znalazlem metode na TRZY..

    1. kluczyk - zgasna swiece - czekanie 10sec
    2. kluczyk - zgasna swiece - czekanie 10sec
    3. kluczyk - zgasna swiece - czekanie 10sec

    NIE UMIEM TEGO WYTLUMACZYC - zapala
    dzis bylo -17.. zapalila za drugim razem - pierwszy raz krecila ok 10sec i jej odpuscilem

    drugi raz po tez nie wiem 5-8sec dopiero byl motor ON

    NIE WIEM CO JEST POWODEM - NIE WIEM GDZIE SZUKAC..
    pewnie spada gdzies cisnienie paliwa.. nie mam pojecia jak to wytlumaczyc.. :/

    ale kolega moze sprobowac na TRZY
    Ja ogólnie nie mam problemów z odpalaniem, jedno grzanie świec i nawet przy -14 już odpalałem i dwa razy zakręci i już ale wtedy jak miałem problem to również odpaliła tylko zaczęła się dusić po 500m i na krzyżówce już nie mogłem ruszyć bo zero reakcji na gaz:/ i jak zgasła to odpalała na 5-10 sek i gasła znowu. Padło podejrzenie, że może EGR zaciął się w pozycji otwartej chociaż błędu wtedy nie było i pomyślałem o paliwie które wtedy zalałem. Po zalaniu jak zawsze Vervy na tej samej stacji co zwykle problem się nie powtórzył.

  10. #30
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Rozwiązanie mojego problemu:
    Rozgrzałem garaż do ok +5 st. przez kilka godzin oraz filtr paliwa małą farelką do czerwoności (wcześniej kombinowałem jakby go oczyścić, ale mam MANN - jakiś nierozbieralny) Bella zapaliła tak elegancko jak nigdy wcześniej. Zalałem do pełna zwykły diesel z niemarkowej lecz sprawdzonej stacji, dodałem skydd, pochodziła pół godziny jałowo, po czym zrobiłem 100 km i zadowolony wróciłem do domu. Dziś rano przy -8 st. zapaliła bez problemu, na początku wskoczyła na 1000 obr/min, po rozgrzaniu naturalnie się unormowało.

    Na przyszłość - koniec tankowania "ulepszonych paliw" w zimie. Znajoma miała w tym samym czasie problem z benzynową Kia Rio, tankowała na Statoil.

    jaktob77 u mnie to nie chciało działać ;/ W ogóle to załatwiłem sobie też prostownik rozruchowy, jednak taki kozak, że jak go podpinałem do sieci to momentalnie wywalało korki.

Podobne wątki

  1. Problem z pracą silnika po nocy
    Utworzone przez ThyLight w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2016, 09:26
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  3. Problem z odpaleniem po nocy 1.9 jtd cf2
    Utworzone przez pecherzz w dziale 156
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 04-02-2014, 05:29
  4. [145] Po nocy po odpaleniu traci moc - po ponownym odpaleniu problem znika
    Utworzone przez krzyzie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 08:27
  5. problem z odpaleniem
    Utworzone przez comma w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2011, 17:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory