Strona 18 z 26 PierwszyPierwszy ... 891011121314151617181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 260

Temat: Brera - wybór silnika

  1. #171
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Męczy mnie ustawiczne powtarzanie, że najważniejszy to jest moment obrotowy i tyle. Przez różnej maści specjalistów... Potem taka teoria, powielana bezmyślnie przez kolejnych "ekspertów" staje się prawdą objawioną.
    Nie rób z siebie męczennika. Jeżeli moment obrotowy nie jest ważny, to dlaczego od kilku dobrych lat obowiązującym trendem są silniki benzynowe z turbo ? Jak myślisz co, oprócz niższego spalania, stało się ideą przewodnią tzw. downsizingu ? W nieskończoność możemy przytaczać przykład dwóch silników beznynowych w 159 o mniej więcej porównywalnej mocy - 2.2 JTS oraz 1.75 Tbi. A teraz porównajmy sobie ich elastyczność...

    PS: Równie dobrze mogę napisać, że "męczy" mnie to, że dobry skądinąd fachowiec m.in. oo sprowadzania Alf z Włoch, musi zaistnieć na forum także jest specjalista od wszystkiego. Wszyscy się mylą - koncerny samochodowe, prasa motoryzacyjna, eksperci związani z branżą - tylko Tomek_KRK ma rację, bo wg niego moment obrotowy wcale ważny nie jest. Broń Boże napisać coś innego na forum, bo to "męczy" Pana Tomka.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  2. #172
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Podaj kolego Myszkin moment twojego auta, ja Ci powiem ile jest u mnie, potem sobie będziemy teoretyzować. No końcu wyjedźmy na ulice i zobaczymy czy Tomek_KRK nie ma racji. Akurat On wytłumaczył dobitnie co to elastyczność.... a że lekko "podniesionym" głosem.....
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #173
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    potem sobie będziemy teoretyzować
    No i bardzo dobrze, bo od tego jest forum dyskusyjne, jak sama nazwa wskazuje. Na pewno nie jest zaś od tego, żeby forumowy guru pisał, co go męczy, boli, drażni...
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  4. #174
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Właśnie,trzeba wiedzieć przy jakich obrotach jest max niuton i moc,pomiędzy tymi wartościami jest najwięcej "ciągu".Dla przykładu 2,4jtdm max moment 2000tys max moc 4000tys czyli pomiedzy tymi obrotami masz czym jechać
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  5. #175
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    No a wyjazd na ulicę? Bo od teorii to się właśnie takie kwasy na forum robią. Wojenka diesel-benzyna trwa w najlepsze. Ja rozumiem że posiadacze diesli szczycą się posiadaniem wysokiego momentu obrotowego (prawdę mówiąc oprócz spalania to jedyna zaleta) ale praktycznie liczy się to co napisał Tomek, chciał odczarować pewien mit, zrobił to do bólu merytorycznie a tu mu wyjeżdżają z głupimi docinkami. Ja sam się powstrzymuje od pisania (bo ręce opadają) ale nieraz człowiek musi bo się udusi.
    A moje zdanie jest takie - równa moc - wygrywa benzyna. Sprawdzone w praktyce.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #176
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    od 0-100 tak
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  7. #177
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    A moje zdanie jest takie - równa moc - wygrywa benzyna. Sprawdzone w praktyce.
    O ile założymy, że zarówno benzyna jak i diesel to silniki z turbosprężarką. Bo jeśli nie, to przykład 1.9 JTS vs 1.9 JTDm 16v pokazuje, że w tym przypadku pomimo mocy niższej o 10 KM, diesel ma przewagę zarówno w mało praktycznej konkurencji 0-100 km/h, jak i w przyśpieszeniu 80-120 km/h. Zgadza się ?
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  8. #178
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sothis
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Pawłowice/Jastrzębie Zdr
    Auto
    była 156 1,9 JTD, teraz 159 2.0 JTDm 170KM '09r
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    No i bardzo dobrze, bo od tego jest forum dyskusyjne, jak sama nazwa wskazuje. Na pewno nie jest zaś od tego, żeby forumowy guru pisał, co go męczy, boli, drażni...
    Widzę, że masz jakiś kompleksik względem Tomka a to nie jest chyba miejsce, żeby go leczyć. Forum a dokładniej działy techniczne są chyba po to, żeby czerpać z tego wiarygodne informacje, doświadczenia użytkowników a nie klepanie bez przemyślenia mitów i plotek.

  9. #179
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Najlepiej będzie jak wszyscy będą trzymać się tematu czyli Brera i jej silniki . Dla mnie ideał to 1.75 TBi z napędem na obie osie ,ale niestety nie było takiej wersji w ofercie
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  10. #180
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał sothis Zobacz post
    Widzę, że masz jakiś kompleksik względem Tomka a to nie jest chyba miejsce, żeby go leczyć. Forum a dokładniej działy techniczne są chyba po to, żeby czerpać z tego wiarygodne informacje, doświadczenia użytkowników a nie klepanie bez przemyślenia mitów i plotek.
    Twój post wnosi bardzo dużo merytoryki, nie ma co. Zadaj sobie trochę trudu i przeczytaj ten wątek od początku, zamiast wyrabiać sobie opinię na podstawie ostatnich 2-3 postów. Napisałem, że Tomek to dobry fachowiec (bo tak jest), ale niepotrzebnie czasami pisze, że coś go męczy. Tyle.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

Podobne wątki

  1. [159] BRERA vs 159 - Masaka/pokrywa silnika różnice
    Utworzone przez prezes01 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-11-2016, 20:10
  2. [159] Wybór silnika.
    Utworzone przez Baax w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 20:49
  3. wybór 156 i silnika
    Utworzone przez jakubGTV w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 14:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory