Nie rób z siebie męczennika. Jeżeli moment obrotowy nie jest ważny, to dlaczego od kilku dobrych lat obowiązującym trendem są silniki benzynowe z turbo ? Jak myślisz co, oprócz niższego spalania, stało się ideą przewodnią tzw. downsizingu ? W nieskończoność możemy przytaczać przykład dwóch silników beznynowych w 159 o mniej więcej porównywalnej mocy - 2.2 JTS oraz 1.75 Tbi. A teraz porównajmy sobie ich elastyczność...
PS: Równie dobrze mogę napisać, że "męczy" mnie to, że dobry skądinąd fachowiec m.in. oo sprowadzania Alf z Włoch, musi zaistnieć na forum także jest specjalista od wszystkiego. Wszyscy się mylą - koncerny samochodowe, prasa motoryzacyjna, eksperci związani z branżą - tylko Tomek_KRK ma rację, bo wg niego moment obrotowy wcale ważny nie jest. Broń Boże napisać coś innego na forum, bo to "męczy" Pana Tomka.