Strona 21 z 26 PierwszyPierwszy ... 11121314151617181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 260

Temat: Brera - wybór silnika

  1. #201
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    2.2 ma lepszą elastycznośc od V6!!! Aż sie wierzyc nie chce...No i każdy dizel go robi...Ciekawe dlaczego? Czy to kwestia źle dobranych przełożeń?
    Nie - akurat testy elastyczności wymuszają trzymanie auta na określonym biegu - dlatego tutaj wygrają auta z turbosprężarkami, bo one w dużym zakresie obrotów mają dość wysoko prowadzony wykres mocy/momentu - dzięki temu masz efektywne przyspieszanie od stosunkowo niskich prędkości obrotowych.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Do autora wątku - jeżeli jednak Brera to brałbym 2.0 JTDm (niższe koszty eksploatacji na paliwie) lub 1.75TBi (nieco więcej na benzynkę, ale w serwisowaniu powinien być prostszy i tańszy niż nowoczesny turbodiesel), ale w tym budżecie będzie ciężko.

    do TomkaKRK - Czy dobrym i ekonomicznie uzasadnionym silnikiem (nie dieslem) będzie tu 2.2JTS? (nie chodzi o moc, moment, bo to jest dość dobre jak na benzynke na bezpośrednim wtrysku - link poniżej), ale chodzi mi o część serwisową tego silnika. Czy 2.2 JTS w 159/Brera to "samo zuo" skoro ich tak mało (i mało też mechaników, którzy je jako tako ogarniają)?
    Moim zdaniem, jeśli ktoś koniecznie chce benzynę w Brerze - to dla posiadających mniejsze zasoby finansowe na zakup auta lepszym wyjściem (a właściwie jedynym) jest kupno 2.2 JTS-a. Silnik lekki, osiągi samochodu oczywiście nie powalają, ale spalanie jest akceptowalne, a naprawy tańsze niż w V6. Lepszym wyborem jest 1.75 TBi, ALE to juz modele od roku 2009, a co za tym idzie - cena zupełnie inna.
    Przy dieslach sprawa wygląda podobnie - 2.4 JTDm dla osób, które nie mają za dużo wolnej gotówki, 2.0 JTDm - z racji występowania tylko w nowszych modelach - dla chcących wydać conajmniej 70 tysięcy złotych na takie auto.
    Dla mnie jedyną zupełnie pozbawioną sensu, z ekonomicznego punktu widzenia, jednostką, jest 3.2 V6. To silnik dla absolutnych fascynatów marki, którzy są w stanie bez zająknięcia wydawać grubą gotówkę na tankowanie auta i naprawianie poważniejszych awarii (do których trzeba wyjąć silnik).
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #202
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Jakby to V6 brzmiało jak to http://www.youtube.com/watch?v=JZcjkU1ogBA to bym go kupił bez względu na spalanie (tak od 23 minuty)
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  3. #203
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Wolę taki dźwięk :-) (V8)

    http://www.youtube.com/watch?v=Od8-cjnZIbs
    http://www.youtube.com/watch?v=I4KBcaGrHjY

    --
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  4. #204
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    [QUOTE=Tomek_KRK;1060821]Nie - akurat testy elastyczności wymuszają trzymanie auta na określonym biegu - dlatego tutaj wygrają auta z turbosprężarkami, bo one w dużym zakresie obrotów mają dość wysoko prowadzony wykres mocy/momentu - dzięki temu masz efektywne przyspieszanie od stosunkowo niskich prędkości obrotowych.


    No dobra, ale ten silnik przegrywa także z wolnossącymi. Puma mojej żony przyśpiesza od 80-120 w 10-11 s na V biegu, a ma tylko 125 Km i 170- Nm. Fakt,że ma 500 kg mniej, ale stosunek parametrów silnika do masy ma zdecydowanie gorszy... Z kolei a alfie w tym zakresie predkości obroty silnika oscylują w przedziale 1400-2000 obr/min, więc turbo ledwo zaczyna działać, a czas przyśpieszeń ( po chipie) na VI biegu mam w okolicach 11-12 s. Moim zdaniem Włosi nie przyłożyli się do dostrojenia ukł. napędowego w V6...Swoją drogą jechałem Holdenem z tym silnikiem, ale z automatem i zastanawiałem sie gdzie są te wszystkie konie mechaniczne....W Australii to jest podstawowy motor a aucie pokroju Opla Omegi...( żenua)
    - - - Updated - - -

  5. #205
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    [QUOTE=Intruz;1060922]
    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie - akurat testy elastyczności wymuszają trzymanie auta na określonym biegu - dlatego tutaj wygrają auta z turbosprężarkami, bo one w dużym zakresie obrotów mają dość wysoko prowadzony wykres mocy/momentu - dzięki temu masz efektywne przyspieszanie od stosunkowo niskich prędkości obrotowych.


    No dobra, ale ten silnik przegrywa także z wolnossącymi. Puma mojej żony przyśpiesza od 80-120 w 10-11 s na V biegu, a ma tylko 125 Km i 170- Nm. Fakt,że ma 500 kg mniej, ale stosunek parametrów silnika do masy ma zdecydowanie gorszy...
    Ok, ale wystarczy, że masz auto z długimi biegami 4, 5 i 6-tym i porównasz go do samochodu, w którym biegi (z racji mniejszej prędkości max) są krócej zestopniowane. I kontrowersyjnie auto słabsze, z krócej zestopniowaną skrzynią, lepiej przyspieszy od 60 do 100 na 4-tym biegu, niż mocny wóz, w którym na 4-biegu będziesz miał 1000 obrotów przy tych 60 km/h. I nie bagatelizuj tych 500 kg
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #206
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    Fakt,że ma 500 kg mniej,
    To jest tutaj najważniejszy fakt!
    Zapakuj 5 osób po 100kg i powtórz test, i zobaczysz jaki fajny czas wyjdzie

  7. #207
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Apropos osiągów, wiem, że marka dla ludu, ale niska masa i mod VR6 robi cuda + DSG zmodzona (trzy razy nacisniecie hamulca na postoju powoduje, ze mozna jechac ze "strzała" - trzymasz gaz i hamulec, silnik kreci na 4000, moment puszczenia hamulca i jedziesz, reszta dzieje sie samo)
    wykresik:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...62e0053710c15f
    osiągi:
    http://images43.fotosik.pl/664/036f004488470740.jpg
    maszyna:
    http://forums.vwvortex.com/showthrea...her-550-hp-R32

    Tu masz, co to cos robi z STI (dużo cięższy, 350 KM i 450 NM)
    http://www.youtube.com/watch?v=N6v1uT8d8nk


    A tu jeszcze po podciągnięciu mocy do 550KM.
    http://www.youtube.com/watch?v=BUqSZnjFOZQ

    PS: są ludzie, którzy są zdolni do takich rzeczy, ale tez maszyneria musi pozwolić.
    Ponizej link do wątku, jeżeli kogoś to kręci (ekstremalne modowanie za nie mniej ekstremalną kasę ;-) )
    http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=82849

    --
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 02-01-2013 o 13:44

  8. #208
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    WOW! Zasuwa to nieziemsko - no ale nie wygląda i pytanie jak skręca .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #209
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Marzy mi się mod typu odchudzona Brera z przeszczepionym Busso V6 + turbinka + TCT AWD (fiatowski odpowiednik DSG, pewnie tez robiony przez Borg Warner). Zapewne brzmiałoby i jechałoby wspaniale.

    --
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)
    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 02-01-2013 o 14:00

  10. #210
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Nie lepszy koncept Brery z V8 i RWD? Pewnie gdzieś tam stoi ten egzemplarz .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [159] BRERA vs 159 - Masaka/pokrywa silnika różnice
    Utworzone przez prezes01 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-11-2016, 20:10
  2. [159] Wybór silnika.
    Utworzone przez Baax w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 20:49
  3. wybór 156 i silnika
    Utworzone przez jakubGTV w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 14:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory