Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 61

Temat: Temperatura wariuje

  1. #31
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    mam to samo.....wiecznie coś trzeba wymienić. Samochód kupiłem za 4,600zł, a w ciągu roku na cześci poszło ok. 3800zł bajka

  2. #32
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał dymek1000 Zobacz post
    mam to samo.....wiecznie coś trzeba wymienić. Samochód kupiłem za 4,600zł, a w ciągu roku na cześci poszło ok. 3800zł bajka
    nie ma co oftopować, ale ja od stycznia, doinwestowałem do auta:

    1700pln - rozrząd, świece, pompa, wariator, pasek klinowy, kable
    200pln - cewki
    180pln - wtryskiwacze+listwa wtryskowa
    200pln - amortyzatory z odbojami tył

    innych rzeczy to już nie wspomnę - termostat, czujnik temperatury, teraz jeszcze opornica nagrzewnicy, dwukrotna wymiana oleju w ciągu miesiąca ehhhh.....

    no ale Alfa, to Alfa

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klakierr
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.9JTD, 2000r.
    Postów
    749

    Domyślnie

    Stary, mam to samo ze swoja
    Kupiłem, miała rozwalone tylko łożysko... straciła moc (wciąż nie wiem czemu), zaczęła rurka wtryskowa ciec, napinacz siadł.
    ...a i tak ja kocham

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    To ja mam pytanie. Czy wąż idący od termostatu do chłodnicy robi się ciepły wraz z silnikiem czy też czuć, że puszcza płyn dopiero przy circa 80 stopniach?

    Problemów jest kilka i radziłbym je usuwać po kolei. W pierwszej kolejności kwestia temperatury. Objawy (długi czas ogrzewania, spadek temp w czasie jazdy) wskazuje uszkodzony termostat. Tak, wiem że jest nowy - tyle że to nie gwarancja że jest sprawny.
    Później odpowietrzenie. Aby poszło bez problemu powinny działać oba biegi wentylatora a ogrzewanie powinno być ustawione na max.

    Dopiero jak to będzie zrobione to trzeba się brać za czujniki.

    P.S. inwestycje w mojego makarona już dawno przekroczyły wartość auta i cenę zakupu. To o niczym nie świadczy. Od lutego wymienione:
    Wahacze, sprężyny, amortyzatory, hamulce, opony, świece, kable, filtry, paski, oleje, wałki rozrządu i różne inne drobiazgi. Łączny koszt to obecnie ponad 10 tyś i już szykują się kolejne sprawy do zrobienia

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 03-01-2013 o 19:00

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek_Jarecki Zobacz post
    no właśnie muszę wymienic sondę lambda - wczoraj po podpięciu do kompa pokazuje błąd: " integrator sondy lambda" - i jest nie do skasowania :/
    A jak już skasuje, to za 15 sekund ponownie wcskakuje :/
    No i miejmy nadzieję, że wspólnymi siłami udało się ustalić co niuni dolega. I jedno ostrzeżenie po pierwsze nie kupuj zamienników sondy ( zaoszczędzisz może ze 150 zł, a za rok i tak będziesz musiał kupić drugą ). A po drugie poszukaj dobrze bo sondy w różnych sklepach różnie kosztują. Ja do swojej dostałe orginalną sondę za około 400 zł. Tylko, że to na wiosnę było.

    - - - Updated - - -

    Tak czytam jak piszecie, że ciągle trzeba coś wymieniać. W każdym samochodzie trzeba coś wymieniać, bo jak się używa to się zużywa. Np. właściciele aut niemieckich marek i nie tylko, mówią "w moim to nic nie wymieniałem przez 10 lat" tylko jak się wsiądzie do takiego auta to wszytko puka i stuka. A my kochamy nasze wyjątkowe autka, które mają swoją duszę i nie chcemy żeby jakieś głupoty psuły nam radość z jazdy

  6. #36
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotreek Zobacz post

    - - - Updated - - -

    Tak czytam jak piszecie, że ciągle trzeba coś wymieniać. W każdym samochodzie trzeba coś wymieniać, bo jak się używa to się zużywa. Np. właściciele aut niemieckich marek i nie tylko, mówią "w moim to nic nie wymieniałem przez 10 lat" tylko jak się wsiądzie do takiego auta to wszytko puka i stuka. A my kochamy nasze wyjątkowe autka, które mają swoją duszę i nie chcemy żeby jakieś głupoty psuły nam radość z jazdy
    To się zgadza - mam kolegę, maniaka VW passata - jak kiedyś z nim jechałem, to masakra...chyba wozy drabiniaste są "cichsze" i bardziej komfortowe w jeździe.

  7. #37
    criss
    Gość

    Domyślnie

    błąd integrator sondy lambda nie koniecznie oznacza sonde do wymiany. Błąd ten tyczy sie procesu tworzenia mieszanki (ECU nie może dokładnie dokonać korekcji dawki paliwa). Powodują go : przepływomierz, nieszczelność w dolocie, elektrozawór oparów paliwa, i sonda lambda. Sprawdz parametry jakie widzi ECU dopiero podejmuj decyzje bo widze że w ciemno wymieniasz sonde

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał criss Zobacz post
    błąd integrator sondy lambda nie koniecznie oznacza sonde do wymiany. Błąd ten tyczy sie procesu tworzenia mieszanki (ECU nie może dokładnie dokonać korekcji dawki paliwa). Powodują go : przepływomierz, nieszczelność w dolocie, elektrozawór oparów paliwa, i sonda lambda. Sprawdz parametry jakie widzi ECU dopiero podejmuj decyzje bo widze że w ciemno wymieniasz sonde
    Może się nie znam ale czy przepływomierz, nieszczelny dolot czy np elektrozawór mogą powodować tak błędne wskazania temperatury?

  9. #39
    criss
    Gość

    Domyślnie

    nie chodziło mi o temp. tylko o to że ten błąd nie koniecznie oznacza koniec sondy. Co do temp. kolega widocznie kupił wadliwy termostat bo otwiera się za wcześnie nie dając silnikowi osiągnąć temp. Co do wskazań temp. to wina czujnika tego wkręconego w termostat.

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał criss Zobacz post
    nie chodziło mi o temp. tylko o to że ten błąd nie koniecznie oznacza koniec sondy. Co do temp. kolega widocznie kupił wadliwy termostat bo otwiera się za wcześnie nie dając silnikowi osiągnąć temp. Co do wskazań temp. to wina czujnika tego wkręconego w termostat.
    Jesteś pewien? czujnik w termostacie generalnie bierze temp dla ecu, czujnik w głowicy dla wskaźnika. Chociaż cholera wie na ile alfa różni sie pod tym względem od fiata.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. temperatura silnika wariuje..
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 11:17
  3. immobilizer wariuje
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 07:59
  4. Moc wariuje?
    Utworzone przez Mieszko1974 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 20:12
  5. [166] automat wariuje 3.0
    Utworzone przez raf166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-07-2009, 16:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory