Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Bardzo słaba przy ruszaniu

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie Bardzo słaba przy ruszaniu

    Witam, problem dotyczy AR 159 1,9 JTDm 16V 150KM nie zawsze ale pojawia sie problem z tym że Alfa jest bardzo słaba, wręcz ciężko nia ruszyć przy ruszaniu czy przy zmniejszeniu obrotów i redukcji np. zakręt czy światła ale i z postoju. Po podłączeniu do FES-a nie ma żadnych błędów, jakis rok temu wyczyszczony i zaślepiony EGR odpowiednią zaslepka z otworami, jak juz ruszy to jedzie bez problemu, po prostu wciskasz gaz do dechy a tu nic jakby zero rekacji po chwili dopiero wchodzi na obroty.
    Wskazówka doładowania turbiny na zegarze nie jest na zerze tylko 2 milimetry wychylona, w FES-ie pisze stan zatkania DPF - normalny ok 63%.
    Czy ktos ma jakies pomysły co ją boli?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    hmm może turbina, sprawdzałeś overbosta i przewody gumowe które prowadza do turbiny??

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Miałem to samo, winne były przewody podciśnieniowe: ovetboost-pompa vacum i overbost-turbina. Były strasznie sparciałe i popękane.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    Mówicie o tych cienkich gumowych przewodach? idących od tego zaworu co jest na przednim pasie i łączą sie z takimi metalowymi rurkami? Jesli to te to wyglądaja na dobre,ładnie nie sparciałe, chyba że inne macie na mysli?

    - - - Updated - - -

    A jak sprawdzic Overbosta?

    - - - Updated - - -

    No i zastanawia mnie to odchylenie wskażnika doładowania/turbiny na biegu jałowym nie jest na 0 tylko 2-3 milimetry odchylona.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał zuczek01 Zobacz post
    Mówicie o tych cienkich gumowych przewodach? idących od tego zaworu co jest na przednim pasie i łączą sie z takimi metalowymi rurkami? Jesli to te to wyglądaja na dobre,ładnie nie sparciałe, chyba że inne macie na mysli?
    tak to te przewody, ściągnij je i zobacz czy trzymają podciśnienie



    Cytat Napisał zuczek01 Zobacz post
    No i zastanawia mnie to odchylenie wskażnika doładowania/turbiny na biegu jałowym nie jest na 0 tylko 2-3 milimetry odchylona.
    tak jakby wypalanie DPF

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    Też tak myślałem że może wypalanie DPF ale obroty biegu jałowego normalne, spalanie tez nie jest podwyższone hmm, sam już nie wiem...

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karp1u
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Wroclaw
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V, Distinctive
    Postów
    67

    Domyślnie

    jakby to mialy byc przewody to efekt "mulowatego" samochodu bylby caly czas. brak cisnienia, samochod nie bedzie miec mocy
    czy koledze po chwili wchodzi na obroty i kreci juz normalnie czy tylko czujesz poprawe ale to nadal nie jest to co przed awaria?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SebaStol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź/Almelo
    Auto
    159 SW 1.9 jtdm 16V 150 KM
    Postów
    317

    Domyślnie

    Wskazówka doładowania nie na zero (oprócz wypalania dpf) to brudny lub uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania. Jeżeli czyszczenie nie pomoże to nowy za 40 euro.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał zuczek01 Zobacz post
    Też tak myślałem że może wypalanie DPF ale obroty biegu jałowego normalne, spalanie tez nie jest podwyższone hmm, sam już nie wiem...
    Wyjmij czujnik ciśnienia doładowania i wyczyść go. Może wskazówka wróci do normy.



    Cytat Napisał karp1u Zobacz post
    jakby to mialy byc przewody to efekt "mulowatego" samochodu bylby caly czas. brak cisnienia, samochod nie bedzie miec mocy
    Nie koniecznie, zależy od uszkodzenia wężyków

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    W FES-ie pokazuje "normalny stan" zapchania DPF i dokładnie 61,3 %
    Efekt "mułowatego" samochodu-głownie ze startu,ruszania lub po redukcji nie występuje zawsze, ale czasami jest tak słaba że cięzko ruszyć!
    Po chwili "męki" jedzie normalnie z moca itd. do czasu zatrzymania lub zwolnienia i chęci ponownego przyspieszenia.
    Dzięki za pomysł z czujnikiem cisnienia doładowania - bardzo ciekawi mnie ta wskazówka doładowania że nie jest na zerze!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  3. Bella bardzo słaba do 2000 obr
    Utworzone przez maro90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 16:21
  4. 156 1.9 jtd 16v słaba przy wysokich prędkościach
    Utworzone przez kravec w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-08-2012, 20:32
  5. Drga przy ruszaniu
    Utworzone przez MariuszKo w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory