Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: [156] problemy po naprawie silnika

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    Mi też właśnie pozera 1l na 1000km. A mozna wymienić same uszczelniacze zaworów bez konieczności wymiany pierścieni??

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    mozna wymienić same uszczelniacze zaworów, ale i tak trzeba zdejmować głowicę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    dlaczego trzeba ją ściągać skoro wyżej pisze że można wymienić bez ściągania??

  4. #24
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Są Alfy co nie biorą oleju. Przykładem jest moja. Właśnie przymierzam się do wymiany oleju, a do tej pory nic nie dolałem i ciągle mam prawie max. na miarce
    Są też Alfy w przeważającej większości co olej biorą i być może to jest właśnie przyczyną, a nie to że ten typ tak ma i musi brać olej. Bo niby czemu moja nie bierze. Może coś z nią nie tak?

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    Witam
    Pisze w tym temacie, żeby nie zaczynać nowego wątku. MIanowicie zrobiłem w swojej alfie remont silnika no prawie, wymieniłem pierścienie i uszczelniacze powód to zużycie oleju 1l na 1000km. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem że auto zwawiej reaguje na gaz no ale jeśli chodzi o olej to w pierwszym tygodniu eksploatacji oczywiście nie przekraczając trzech tysięcy obrotówsilnik nie wziął ani deka oleju no ale w następnym to już zaczął spowrotem siorbać jak dotychczas przed remontem i to tak zdnia na dzień. Pojechałem spowrotem do mechanika no ale on mi powiedział ze gwarancji nie daje gdyż to nie jest remont tylko wymiana. Nie miałbym do gościa złości :twisted: jak by przynajmniej te zużycie oleju spadło o połowe no ale tu zong i dodał że on tu juz nic nie zrobi jak tylko cały generalny remont silnika. Jak wspomniałem mu o tym iż mogły się zsunąć uszczelniacze to odparł ze to nie możliwe.
    I tu pytanie do kolegów czy aby stwierdzić zsunięte uszczelniacze wystarczy tylko zdiąć pokrywe zaworów ?????

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojk2
    MIanowicie zrobiłem w swojej alfie remont silnika no prawie, wymieniłem pierścienie i uszczelniacze powód to zużycie oleju 1l na 1000km. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem że auto zwawiej reaguje na gaz no ale jeśli chodzi o olej to w pierwszym tygodniu eksploatacji oczywiście nie przekraczając trzech tysięcy obrotówsilnik nie wziął ani deka oleju no ale w następnym to już zaczął spowrotem siorbać jak dotychczas przed remontem i to tak zdnia na dzień.

    witam!!!widzę że nie tylko ja miałem taki problem. :?
    otóż objawy u kolegi wojk2są takie same jak u mnie, po wymianie pierścieni i uszczelniaczy. :!: wszystko wskazuje na to że ów mechanik zaoszczędził co nieco na częściach i założył lipne uszczelniacze które napewno się zsuneły. :x
    nie widzę innej opcji brania oleju.silnik jeśli ma dobrą kompresję zawsze weźmie więcej oleju przez zawory niż przez pierścienie tłokowe.
    żeby sprawdzić czy uszczelniacze się pozsówały trzeba rozpiąć rozrząd,wymontować przynajmniej jeden wałek rozrządu,popychacze zaworowe i rozpiąć zawory :cry:
    niestety,czeka cię sporo pracy.!!!
    można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy,wiem to bo osobiście wymieniałem.potrzebny jest specjalny przyrząd do ściskania sprężyn zaworowych.przerobiłem w tym celu przyrząd od fiata 125 oraz kawałek wygiętego drutu do podparcia zaworu przez otwór na świecę.wygięcie drutu trzeba dobrać na wyczucie.jest do dosyć skomplikowana operacja,zajeło mi to prawie cały dzień!!!
    ważne!!!trzeba bardzo uważać na zabezpieczenia,żeby nam nie wpadły do wnętrza silnika!
    wtedy to już klops!trzeba rozbierać motor 8(((
    mi wtedy wpadło jedno do cylindra,ile się napociłem żeby je wydobyć...hi,hi
    kawałek cienkiego drutu z małym magnesikiem pomogło DD
    dobrze że w naszych silnikach są dwie świece,przez jeden otwór świeciłem a drugim wyciągałem to nieszczęsne zabezpieczenie ;//

    dodam jeszcze jedno!!! :!:
    jeśli będziecie odkręcać korbowody,np.do wymiany panewek lub pierścieni proponuję założyć nowe śruby,albo bardzo uważać z momentem dokręcania tych śrub!!!
    żeby ich nie przekręcić.ja niestety chyba jedną przekręciłem,gdy wymieniałem u siebie pierścienie.
    doprowadziło to do zniszczenia mojego silnika :twisted:
    teraz moja alfinka śmiga z nowym serduszkiem...he,he!i co najważniejsze,oleju mi nie ubywa
    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Ostrołęka
    Postów
    52

    Domyślnie

    Tak Patrze i widze iz kolega andro34 mieszka nie daleko mnie ok 100km to moze by pomógł alfiście w potrzebie jeśli chodzi o wymianę tych uszczelniaczy bez demontażu całej glowicy ???

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam!!! trochę zaskoczyła mnie twoja propozycja,nic nie objecuję ale myślę że da się coś z tym zrobić :wink:
    wyślij mi na moją pocztę jakiś kontakt do siebie,najlepiej gg i wspólnie coś wymyślimy :>>
    pozdrawiam!!! DD


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 07:42
  2. [145] Problemy po nagrzaniu silnika
    Utworzone przez Gutek1983 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 08:11
  3. Problemy po naprawie nagrzewnicy (skrzynia i klima)
    Utworzone przez cypis166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2010, 14:30
  4. Problemy po naprawie klimy
    Utworzone przez bapster w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 18:57
  5. Problemy z pracą silnika
    Utworzone przez Robert_P w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory