Strona 43 z 323 PierwszyPierwszy ... 33343536373839404142434445464748495051525393143 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 3229

Temat: Zużycie paliwa / spalanie 159, Brera, Spider

  1. #421
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    A moze ty źle wyliczasz, albo na stacji dystrybutor mocno oszukuje, albo rozmiar kół zmieniales, albo albo albo... za duzo zmiennych. Regułą jest ze komputer zaniza spalanie i to nie tylko w AR. W VW sluzbowych ktorymi jezdzilem zaniżało prawie 1l.

    Ja dzisiaj swoją tankowalem i wskazania sie zgodzily, 7,2l wlg kompa, 7,18 liczone na kolanie.
    Ten wątek pokazuje, że w AR 159 JTDm wskazania komputera są bardzo dokładne. Kilka osób precyzyjnie wyliczało i przy prawidłowo pracującym aucie różnice dochodzą do 0,2 litra. Rozmiar kół nie ma przecież znaczenia (zarówno komputer jak i ja liczymy kilometry zmierzone przez licznik). Wcześniej myślałem, że problemem jest dziurawy dolot przy klapach wirowych, ale z problemem uporałem się już dość dawno. Błąd pojawia mi się od co najmniej 10 tankowań, więc kwestie dystrybutora lub błędu pomiaru można odrzucić. Tankowania zapisuję na motostat.pl, więc nawet jak jeden pomiar miałbym zły, to następny byłby ok.

  2. #422
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jahu no proszę Cię... jak to opony nie mają znaczenia?!
    Przy małych kołach licznik zmierzy 110km podczas gdy rzeczywista droga będzie wynosić 100km (bo małe koła muszą więcej razy się obrócić na tej samej trasie)... i na odwrót- duże koła licznik pokaże mniej niż w rzeczywistości.

    Jak nie wierzysz- załóż sobie małe koła i przejedź 100km, potem wyciągnij z bagażnika normalne i wróć tą samą trasą

    Fizyka z gimnazjum.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #423
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Jahu no proszę Cię... jak to opony nie mają znaczenia?!
    Przy małych kołach licznik zmierzy 110km podczas gdy rzeczywista droga będzie wynosić 100km (bo małe koła muszą więcej razy się obrócić na tej samej trasie)... i na odwrót- duże koła licznik pokaże mniej niż w rzeczywistości.

    Jak nie wierzysz- załóż sobie małe koła i przejedź 100km, potem wyciągnij z bagażnika normalne i wróć tą samą trasą

    Fizyka z gimnazjum.
    Nie mają znaczenia dla różnicy między wskazaniem komputera a wskazaniem przy dystrybutorze. W obu przypadkach odnosisz się do 100 km tak samo zmierzonych przez komputer – jeśli w obu przypadkach w rzeczywistości przejedziesz 95 czy 115 km to oba pomiary będą uwzględniały ten sam błąd, więc nie ma to w tym sensie znaczenia. Błąd między wskazaniem komputera a wskazaniem przy dystrybutorze nie wynika ze złego rozmiaru kół. Zresztą – u mnie błąd jest 10-15%, a koła w skrajnych wypadkach różnią się o 2-3%.

  4. #424
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Tomek1986
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Bristol UK
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150KM Lusso 2007
    Postów
    230

    Domyślnie

    U mnie komp jest zawsze dokładny max różnica to czasem 0.1l/100km
    Oczywiscie trzeba zrobić odpowiednia ilośc kilometrów bo na początku wiadomo ze trochę świruje jak się jeździ po mieście...

  5. #425
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No dobra. EGR niezaślepiony, DPF obecny. Komputer wskazuje 6.6 l/100 km, a fizycznie auto łyka 7.3. Trasa 300 km autostrady + 320 km tras krajowych.

  6. #426
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    I jahu i magil macie zaslepione EGR, czyżby negatywny wpływ jake chwalonej sobie operacji?

  7. #427
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    I jahu i magil macie zaslepione EGR, czyżby negatywny wpływ jake chwalonej sobie operacji?
    magil napisał że ma NIEzaślepiony EGR.
    Ja takie same duże różnice miałem jeszcze z niezaślepionym EGR i niewyciętym DPF oraz z dziurawym dolotem. Po naprawie dolotu i zaślepieniu EGR nie widzę zmiany. Stąd moje dalsze poszukiwania. Machnąłbym na to ręką, gdyby inni też mieli rozbieżności. Większość aut JTDm ma jednak idealnie zbieżne wskazania z rzeczywistością.

  8. #428
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    magil napisał że ma NIEzaślepiony EGR.
    Ja takie same duże różnice miałem jeszcze z niezaślepionym EGR i niewyciętym DPF oraz z dziurawym dolotem. Po naprawie dolotu i zaślepieniu EGR nie widzę zmiany. Stąd moje dalsze poszukiwania. Machnąłbym na to ręką, gdyby inni też mieli rozbieżności. Większość aut JTDm ma jednak idealnie zbieżne wskazania z rzeczywistością.
    Fakt, moj blad zle przeczytalem.

    Moze wystarczy korekta komputera pokładowego, nie wiem jak to sie robi w Alfie ale pamietam ze w innych autach jest to mozliwe (np VAGiem w brzydkich autach).
    Ostatnio edytowane przez Evo666 ; 15-01-2013 o 09:35

  9. #429
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    magil napisał że ma NIEzaślepiony EGR.
    Ja takie same duże różnice miałem jeszcze z niezaślepionym EGR i niewyciętym DPF oraz z dziurawym dolotem. Po naprawie dolotu i zaślepieniu EGR nie widzę zmiany. Stąd moje dalsze poszukiwania. Machnąłbym na to ręką, gdyby inni też mieli rozbieżności. Większość aut JTDm ma jednak idealnie zbieżne wskazania z rzeczywistością.
    U mnie komputer przekłamuje regularnie o 1,5l/100km. Na szczęście na moją korzyść. Nawet dobrze mi to robi, bo gdy włączę średnie spalanie i zobaczę 10,5l/100km, to automatycznie odpuszczam z gazu, mimo świadomości że zawyża

  10. #430
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    U mnie w 2.4 z ostatniego zbiornika spalanie to 7,8l tyle samo co pokazał komputer, z dpf najniższe na tych samych trasach ok 8.3-8.5l

Podobne wątki

  1. [159] zużycie paliwa BENZYNA
    Utworzone przez dziodek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2019, 11:09
  2. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-02-2019, 20:34
  3. Zużycie paliwa i sonda lambda
    Utworzone przez knapsu w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 15:14
  4. Zużycie paliwa na postoju - wskazania ICS
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 06:51
  5. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory