Z tego co wiem to ten problem dotyczy głównie 2,2. Nie słyszałem o tym przy 1,9.
Z tego co wiem to ten problem dotyczy głównie 2,2. Nie słyszałem o tym przy 1,9.
2.2 jts jeżdżę od niecałego miesiąca. Nie powiem, że z wyboru, bo nie planowałem kupić JTS-a, ale z racji, że samochód był w bardzo dobrym stanie i przede wszystkim z salonu to się długo nie wahałem.
Jeżeli chodzi o spalanie:
Miasto- mieszkam w niedużym mieście, więc każdy wyjazd liczy od dwóch do pięciu kilometrów. Daje mi to średnie spalanie na poziomie 12.5 litra na 100 kilometrów. Jak jeżdżę po Gdańsku, trochę dłuższe odcinki to Alfa spala średnio 9.5 litra.
Trasa- w trasie udaje mi zejść do 7.5 litra na 100 kilometrów, tylko tu od razu nadmienię, że jeżdżę w miarę spokojnie nie kręcąc ciągle silnika pod czerwone pole. Wyprzedzam na szóstce albo na piątce i nie przekraczam 130 km/h. Agresywnie traktowanie powoduje wzrost do. ok 10 litrów.
Autostrada- Cóż... pozwolę sobie tylko krótko napisać, że chwila zapomnienia na A1 (30 kilometrowy odcinek) kosztowała mnie jakieś 10 litrów paliwa.
Dla mnie spalanie jest ok, zważywszy na to, że służbowy Bravo t-jet palił dużo więcej niż Alfa.
Motor jest bardzo dynamiczny, sprawia wrażenie jakby był ''uszyty na miarę'' do tego samochodu. Bardzo elastyczny i dynamiczny, już od samego dołu. Jezeli chodzi o subiektywne odczucia- to znacznie lepsze są na fotelu pasażera.
Jeżeli chodzi o łańcuch rozrządu, to w moim samochodzie był podobno wymieniony. Komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów odnośnie jego działania, więc mam nadzieję, że ten problem mnie nie dotknie. Mój obecny przebieg to 107 000 km.
Mój przebieg 103 000 Km i tez żadnych problemów czy objawów rozciągniętego łańcucha
Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość
Bella nie lubi zimna i krótkich odcinków... Spalanie: 15.7 na 5 kilometrach![]()
"Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."
"Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"
Rozumiem, że piszesz o różnicach w prowadzeniu, między "nul" i "full", ale w tym przypadku nie mamy do czynienia z taką opcją, sądząc po wpisach kolegi ujeżdżającego 2,2 JTS
Kłopot w tym, że opinie kolegi paweldante wskazują na coś wręcz przeciwnego, dlatego rad bym wyjaśnić to zadziwiające, jak widać nie tylko mnie, zjawisko![]()
Miałem na myśli ogólnie czynnik ludzki - nie tylko jazda "null"-'full', ale również kwestia przewidywania różnych zdarzeń na drodze, jazda wybiegiem, nie wciskanie gazu kiedy nie trzeba, itd... Poza tym zdecydowany (czasami nawet agresywny) styl jazdy może być oszczędniejszy od jazdy bardzo zachowawczej. Swojego czasu wychodził bardzo ciekawy miesięcznik "Auto Technika Motoryzacyjna", gdzie w jednym z numerów sprawa spalania była bardzo wnikliwie rozłożona na czynniki pierwsze. Jeden z konkluzji była następująca: Najbardziej efektywna praca silnika spalinowego zawiera się w przedziale obrotów odpowiadającym 80-90% maksymalnego momentu napędowego.
Co do spalania kolegi paweldante, to mnie też bardzo ciekawi ta zagadka![]()
Nie wiem mam spory problem z wyborem silnika.
Chciałem 1.9 ale zastanawiam się też nad 2.2 tak z ciekawości ile płacicie ubezpieczenia za te silniki, chodzi o pełne jeśli takie macie?
Polisy są bardzo zróżnicowane. Ubezpieczając w listopadzie swoją 159 przy 60% zniżki OC i chyba 30 AC pakiety (pełne czyli wykupiona amortyzacja, naprawa na oryginalnych częściach, bez udziału własnego) kosztowały w okolicach 3000 zł. Za to Benefia zaproponowała ok. 1750 za cały rok![]()
Miałem ostatnio malutką przygodę i uszkodzeniu uległ zderzak. Likwidacja szkody przebiegła bez problemów. Wycenili zgodnie z polisą czyli części nowe i oryginalne.
O dzięki za info, dużo zależy też od wartości pojazdu.
Obecnie płacę 2140zł za Abartha 1.4 155KM z 2009r, ubezpieczenie na teścia 60% zniżek ale wartość pojazdu 38 i to podbiło składkę.