No no 3 mam kciuki za projekt,sam mysle o czym podobnym ale mysle dokladnie o silniku 2l TB(bo w 156 nie bylo jej a ja chce taki miec
Powracajac do tematu projekt odwazny i dobrze przemyslany,Szacunek z mojej strony wielki![]()
No no 3 mam kciuki za projekt,sam mysle o czym podobnym ale mysle dokladnie o silniku 2l TB(bo w 156 nie bylo jej a ja chce taki miec
Powracajac do tematu projekt odwazny i dobrze przemyslany,Szacunek z mojej strony wielki![]()
Niestety DET 3 to generalnie najłatwiejsza droga do ogarnięcia tematu a co do diagnostyki 20VT nie ma za dużo elektroniki wiec dupy nie urywa. Wiadomo ze mozną wrzucić MBC i kręcić aż się osiągnie doładowanie jakie chcemy ale moim zdaniem nie tędy droga EBC to jest to czego mi trzeba.
Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 18-01-2013 o 09:03
www.italiantrackday.pl
www.shopEFI.pl
www.gofastbits.pl
www.sprintfilter.pl
www.ricambiparts.pl
Mój Alfons - http://www.forum.alfaholicy.org/proj...rbo_teddy.html
Wrodzony wstręt do diesla
No to czekam na efekty i przejażdżkę ... *przewózkę![]()
Fajnie, że myślisz nie tylko o silniku i mocy ale i o całej reszcieCały czas trzymam kciuki i jestem pełen podziwu Twojej determinacji
![]()
A nie wiesz ile Fiacior miał power'a jak jeszcze był na chodzie? Może to turbo jest dobrze poskładane np. pod płaskie kreski? Ja wiem, że każdy ciśnie na maxa MOC, ale to nie zawsze jest najważniejsze, bo przecież kwestia przyspieszania jest zależna od wysokiej wartości i przebiegu momentu obrotowego.
Hybryda to zazwyczaj dużo roboty i kasy, a wynik nie zawsze jest w pełni zadowalający.
No chyba, że bardzo dobrze ogarniasz temat wydajności turbin, w pełni rozumiesz ich wykresy (no oczywiście zakładam, że ktoś stworzył mapę dla takiej hybrydy) i dokładnie wiesz co robisz i do czego dążysz.
Moim skromnym zdaniem, jak osiągniesz okolice 250KM to i tak będziesz miał autko szybsze i lepiej przyspieszające niż GTA bo Ty będziesz miał DOŁADOWANIEa GTA jest N/A (dla niewtajemniczonych N/A = Naturally Aspirated, czyli na "nasze" wolnossak).
Trzymam kciuki za projekt i dawaj info o postępach bo to jest zajefajny projekt
Pzdr.
Alfa Romeo 147 FL 1.9 16V JTD-M Q2 (188KM/405Nm)
---------------------------------------------------
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...d_m_150km.html
Co do tego ile fiacior miał mocy to nie mam bladego pojęcia, no jeździł jako ze nie miałem kontaktu wcześniej z 20VT to poprostu jeździł po załączeniu turbiny wciskał w fotel i tyle![]()
Oczywistym jest to że sam się nie zajmuję składaniem turbo skorzystałem z wiedzy chłopaków z Fiat Coupe Klub Polska tam takie hybrydy są przetestowane i latają w furach od jakiegoś czasu. Turbo robione jest w EMP Turbo i to własnie Ernest zapoczątkował polski wątek hybryd do 20VT(jak i samą regeneracje ) bo w świecie już od dawna taka sztuka jest znana i stosowana. Apetyt rośnie w miarę jedzenia ale już dalej nie będę schodził z obranej drogibo dalsze modyfikację to walizka kapusty
Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 18-01-2013 o 11:37
www.italiantrackday.pl
www.shopEFI.pl
www.gofastbits.pl
www.sprintfilter.pl
www.ricambiparts.pl
Mój Alfons - http://www.forum.alfaholicy.org/proj...rbo_teddy.html
Wrodzony wstręt do diesla
Ja tylko mówie zę oczywiście można pchać się w strojenie wszystkiego na fabrycznej elektronice tylko po co?? Taką obrałem drogę bo przy okazji nie jako będe wstanie ożywić obrotomierz z czerocylindrówki podłączony do piecocylindrówki. Moze z czasem coś innego wpadnie do auta ale póki co musze skupić się na tym żeby to wogóle odpalić
![]()
www.italiantrackday.pl
www.shopEFI.pl
www.gofastbits.pl
www.sprintfilter.pl
www.ricambiparts.pl
Mój Alfons - http://www.forum.alfaholicy.org/proj...rbo_teddy.html
Wrodzony wstręt do diesla
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
Faktycznie, zapomniałem, że pokaże on błąd każdego fabrycznego czujnika.
Szerokiej drogi ze strojeniem auta samemu, na pewno każdy to sam ogarnie, w końcu 99% osób mających cokolwiek wspólnego z tuningiem zna dokładnie zasadę działana silnika, rozumie wszystkie przemiany termodynamiczne zachodzące w silniku i jest w stanie zrobić to tak, żeby motoru nie wysadzić. Genialny argument, szkoda tylko, że bezwartościowy.
Biorąc pod uwagę fakt, że najlepszy komputer to seryjny komputer, ma odpowiednie zabezpieczenia, korekty itd, a ten akurat da się stroić. DET ma sens jedynie wtedy, gdy nie da się wystroić fabrycznego ECU(np część Denso z lat 90tych) w żaden normalny sposób.
bimsky, zróbmy tak, że podstawię Ci jakieś auto z ecumasterem, lekko podłubane, i zobaczymy czy sobie poradzisz z wystrojeniem(oczywiście w taki sposób, żeby nie wysadzić motoru przy drugim czy trzecim depnięciu do podłogi). Spowodujesz wyjście korby bokiem, zastukasz silnik, potopisz tłoki, będzie Cię to kosztowało kilka(naście) tysięcy to wtedy zrozumiesz, że czasem lepiej nie pchać rąk tam, gdzie się nie powinno. Z resztą, gdyby każdy mógł sobie sam stroić silnik nie byłoby czegoś takiego jak branża tuningowa, a chipa robiłoby się za 50zł pod marketem - płacąc byle komu, a nie człowiekowi, który lwią część życia poświęcił na dogłębne poznanie i zrozumienie zasady działania silnika, żeby być w stanie wystroić silnik i wziąć za to jakąś odpowiedzialność.
Siewcu luz,komus przypomniała się chyba era gaźników,gdzie samemu można było rozkminiać,bez tragicznych w skutkach konsekwencji.
Samych limiterów będzie w takim 20VT od groma.Mapy paliwa i geometrii turbo to również " kaszka z mleczkiem" do robienia korekt.AFR to też pewie dziecinada hehe.Najlepsze na koniec: nawet jesli ktoś ma amatorsko jakiekolwiek pojecie,to conajwyżej zrobi przecietnie bezpieczny mod ,bez szałowego wyniku,że nie mówiąc o chociażby dobrym przebiegu krzywych,ale " satysfakcja" będzie bezcennazwłaszcza po wywaleniu kupy siana i zaoszczędzeniu marnego tysiaka czy półtorej na profesjonalne strojenie.
PS. teddy , żebyś nie zrozumiał mnie źle,do ciebie nic nie mam,rób maszyne jak sobie tylko zamarzysz,ale faktycznie seryjny komp będzie o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem,bo na ECU.nawet jesli sam ogarniejsz powiedzmy chociaż odpalanie,to potem,w razie komplikacji nikt ci nie będzie chciał tym się zająć.Także jesli uparłeś się na stand alone,to rób to u kogoś,kto się na tym zna i to robił,do kogo będziesz mógł kiedyś ,w razie co, jechać.
Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 20-01-2013 o 09:53