Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 98

Temat: Dlaczego Alfa 164 powoli wymiera???

  1. #81
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Zonda jest tak samo niemiecka jak Saab/Opel z silnikiem 1.9 CDTI Włoski.
    To Gillet Vertigo też był Włoski, mimo, że z Belgii?
    Caterham tudzież Lotus jest Japoński?
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  2. #82
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Gwoli wyjaśnienia, nigdy nie pisałem, że zonda jest niemiecka. Nie wiem skąd ten pomysł.

  3. #83
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Mówisz że 124 ma zawias z arki??
    Nie pisałem, że 164 jest jakoś super awaryjna tylko "bardziej awaryjna niż "niemcy"".

    No to teraz z innej beczki
    W czasie gdy robili 164 zaczął się niemiecki wyścig zbrojeń. Powstawały wtedy moim zdaniem najlepsze auta w tej klasie w historii. Po kryzysie okazało się, że jest zapotrzebowanie na średniej klasy wozy z potężnymi silnikami. I tak mercedes wypuścił typoszereg 124 (dużo wersji nadwoziowych, jeszcze więcej silnikowych), BMW piątkę z M5 na szczycie, Audi 100/A6 z wersją S6. Do tego wszystkiego wmieszało się jeszcze GM z kurews*o mocną omegą. Reno też coś próbowało zawalczyć z safi biturbo 4x4. Nie można zapominać o autach alpiny i brabusa - wprowadzały one jeszcze większe zamieszanie.
    Co na to fiat? Thema i 164. Dla jakich klientów były przygotowane te auta? Mam wrażenie, że dla tych samych. Strzał w kolano... Próbowali błysnąć themą 8.32 która mimo V8 mogła tylko obsysać niemieckiej trójce. Alfa 164 stała z boczku i patrzyła się tylko na poczynania konkurencji. Mimo że jest przyzwoitym autem w tamtych czasach trafiła na piekielnie mocną konkurencję na tle której wyglądała tak sobie. I tak pozostało do dzisiaj.
    Ale skoro Andrzeju masz inne zdanie no to jedziesz z argumentami...

    "Jedziesz" to tak żeby motoryzacyjnie było a nie ze złośliwości.

    - - - Updated - - -

    Dla pełnej jasności. Gdybym miał wybierać pomiędzy 156 a 164 w tych samych pieniądzach to łykałbym oczywiście tę drugą.
    Masz rację z tym że Niemcy rozpoczeli wyscig zbrojeń, ale o jakich Ty autach piszesz?? M5 ok. Super. Mam do muzeum BMW gdy jestem w Monachium 300 metrów i chętnie podziwiam jak BMW się rozwinęło. A od kogo się uczyli co?? Zobacz jak w latach 60 tych stała Alfa, a jak BMW. Winisz Fiata że Themą z silnikiem Ferrari próbował z nimi walczyć, ale jaki miał wybór?? Silniki Włoskie takie smaczki jak układ DOHC czy półkuliste komory spalania miały od dawna, ale żadne auto nie miało tego co jest najlepsze czyli tylnego napędu. A BMW do swojej piątki wpakowało wyczynowy motor z M1. To samo zrobił Fiat pakując motor Ferrari do Themy, ale przedni napęd wszystko popsuł. Wiesz jakie koszty by ponieśli żeby od nowa zaprojektować auto. A Mercedes?? Człowieku to firma która do puki robiła proste auta to się nie psuły. Zobacz jak pózno wprowadzili do diesli bezpośredni wtrysk, czy układ commonrail . Zgadzam się że Mercedes 124 przy minimum obsługi technicznej nie ma prawa się zepsuć. Zobacz że 190 2,3 16V ma motor zrobiony przez Anglików bo Mercedes nie miał doświadczenia w budowie wyrafinowanych i zaawansowanych technicznie motorów. Zgadzam się że 124 przy minimum obsługi technicznej i dbałości nie ma prawa się zepsuć, ale postaw tego tłuka z Alfą 75 na wyścig i zobaczysz na pierwszym zakręcie dlaczego tłuk Merca ma zawieszenie z arki noego. Wiesz dlaczego Cosworth wykupił linie produkcyjną silnika Alfy V6? Bo chcieli mieć technikę odlewu aluminium która jest najlepsza na świecie. Wiesz na jakim silniku wzorowali się Japończycy projektując silnik V6 do pierwszego Lexusa?? na V6 12V ze 164. Takie wozy jak Audi serii RS ,BMW serii M , czy Mercedesy AMG to auta które są naprawdę fajne, ale Alfa już nigdy nie będzie z nimi konkurowała bo została w tyle, ale na pewno nie techniką...

  4. #84
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Człowieku to firma która do puki robiła proste auta to się nie psuły. Zobacz jak pózno wprowadzili do diesli bezpośredni wtrysk, czy układ commonrail
    Z Commonrailem nie trafiłeś, bo wsadzili go do C klasy w tym samym roku, w którym Alfa Romeo do modelu 156, tylko tam może z pół roku później.


    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Wiesz dlaczego Cosworth wykupił linie produkcyjną silnika Alfy V6? Bo chcieli mieć technikę odlewu aluminium która jest najlepsza na świecie.
    Nie wykupił- FIAT nie pozwolił na to.

    Co do Themy 8.32- silniejsza i szybsza była 164 QV z dwudziestocztero zaworowym 6 baniakowcem.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  5. #85
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Winisz Fiata że Themą z silnikiem Ferrari próbował z nimi walczyć
    A co mam go winić?

    A BMW do swojej piątki wpakowało wyczynowy motor z M1. To samo zrobił Fiat pakując motor Ferrari do Themy, ale przedni napęd wszystko popsuł.
    Żeby być tak słabym jak silnik themy to M5-tce z połowa zapłonów musiała by wypadać Przy takich osiągach jak miała 8.32 (czyli porównywalnych z 2.0T!) wystarczał themie przedni napęd O ile oczywiście nie przegrzała się i nie zatarła... Zresztą ten silnik nie był z ferrari (przynajmniej tak mi się wydaje).

    Wiesz jakie koszty by ponieśli żeby od nowa zaprojektować auto.
    Co mnie to obchodzi? Wyobraź sobie, że idziesz z laską do łóżka. Laska jest piękna, inteligentna. Ma jednak narośl w kształcie kalafiora między nogami. Niby wszystko ok ale jednak coś nie gra...
    Zresztą. Jakoś nie przeszkadzało im to wypuścić 164 4x4. Pewnie, żeby obniżyć koszty, tył był dopędzany gumą z majtek...

    Zobacz jak pózno wprowadzili do diesli bezpośredni wtrysk, czy układ commonrail
    Co to ma do rzeczy? Silnik jest cichszy i jakie są jeszcze plusy CR?

    Zobacz że 190 2,3 16V ma motor zrobiony przez Anglików
    No to chyba dobrze. Cosworth buduje wyczynowe silniki i je sprzedaje więc chyba nie ma się co dziwić. Niektóre "budy" dla fiata robi bertone i co z tego? Porsche pomagało przy budowie silników w starych seatach i..
    A alfie napędy robiło subaru...

    Zgadzam się że 124 przy minimum obsługi technicznej i dbałości nie ma prawa się zepsuć, ale postaw tego tłuka z Alfą 75 na wyścig
    Myślę, że kwestia wyboru 124 z odpowiednim silnikiem załatwia sprawę. Zresztą nie ta klasa i nie ta generacja alf (fiata).

    Wiesz dlaczego Cosworth wykupił linie produkcyjną silnika Alfy V6? Bo chcieli mieć technikę odlewu aluminium która jest najlepsza na świecie.
    A wiesz może dlaczego w mojej alfie blok silnika jest z kaloryfera??

    Takie wozy jak Audi serii RS ,BMW serii M , czy Mercedesy AMG to auta które są naprawdę fajne, ale Alfa już nigdy nie będzie z nimi konkurowała bo została w tyle, ale na pewno nie techniką...
    Co niby chciałeś przez to powiedzieć?

    Chyba to zdanie zamontuję sobie w stopce: "A BMW do swojej piątki wpakowało wyczynowy motor z M1. To samo zrobił Fiat pakując motor Ferrari do Themy, ale przedni napęd wszystko popsuł."
    Ostatnio edytowane przez omron8 ; 19-01-2013 o 19:54

  6. #86
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Silnik w Themie był z Ferrari i jego moc została obniżona,bo napęd przedni nie radził sobie z jej przeniesieniem. Wbrew tego co myślisz ten silnik jest bardzo wytrzymały i niczemu nie ustępuje motorowi M1. Przykład póznego zastosowania przez Mercedesa wtrysku bezpośredniego i CR pokazuje że nowości traktują bardzo ostrożnie i czekają jak ktoś je sprawdzi. Gdy Fiat zaprezentował Cromę z bezpośrednim wtryskiem opinia Mercedesa była bardzo negatywna do tego wynalazku. Tak samo Szmelcwagen długo upierał się przy pompowtryskach zanim przyznał że wynalazek fiata to rewolucja. Przejedz się Alfą 75 3,0 i 124 3,0 a sam zobaczysz jaka jest różnica. Co do silników to tylko model 500 E jest szybszy od 75 i to jest normalne, ale on kosztował krocie w tamtym czasie. Dlaczego masz u siebie blok z kaloryfera?? Co jest tańsze? Odlew z aluminium, czy z żeliwa? Masz już odpowiedz...

  7. #87
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Przykład póznego zastosowania przez Mercedesa wtrysku bezpośredniego i CR pokazuje że nowości traktują bardzo ostrożnie
    Ale ja jeszcze raz napiszę, że w 1997 roku w grudniu pojawił się W202 z wysokoprężnym silnikiem na wtrysku CR(220CDI). Pół roku wcześniej miała go 156, gdzie uważa się, że to 156 jako pierwsza miała CR wśród producentów aut w ogóle. Więc nie uważam, aby Mercedes jakoś opóźniał wprowadzanie tego wynalazku.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  8. #88
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Tak samo Szmelcwagen długo upierał się przy pompowtryskach zanim przyznał że wynalazek fiata to rewolucja.
    Patrz no. Mamy TDI z 2008 i dalej nie ma CR. Ale jaja. Jak dla mnie pompowtryski są swietne. Gdybym chciał auto które jeździ jak benzyna, a jego utrzymanie kosztuje tyle co benzynowego to bym chyba kupił benzynowe, nie? Zresztą chyba w 164 nie montowali CR!

    Przejedz się Alfą 75 3,0 i 124 3,0
    Co to za porównanie w ogóle? Jak wyskakujesz z TA to bardziej na miejscu byłaby szóstka!
    Co? Już tak kolorowo nie jest?

    Silnik w Themie był z Ferrari
    Fiergloo! Pomocy!

    tylko model 500 E jest szybszy od 75
    W sensie V max? Jadłeś stoperan?

  9. #89
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Fiergloo! Pomocy!
    Bo w Themie 8.32 był silnik z Ferrari Mondial. Problem polega na tym, że mocno tulił temperaturę upchany pod maską Lancii, po za tym 215 KM na 8 baniakach szału nie robią, zwłaszcza, że w II serii Themy moc zjechała jeszcze do 205 KM, czyli tyle samo co 2.0 16v Turbo, która miała ponad 300 Nm.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  10. #90
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A jesteście pewni że silniki w lancii i ferze miały takie same wały? Bo ja nie jestem...

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD powoli wchodzi na obroty.
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 14:25
  2. Powoli wkręca się na oborty JTD
    Utworzone przez paparazy w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 11:05
  3. 2.4 jtd powoli traci moc;/
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory