Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52

Temat: Alfa 147 JTD - opinia

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barat
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Czerniejewo/Września/Gniezno i czasem Konin
    Auto
    Była [A147 1.9JTD 115KM], jest [E39 530i 231KM]
    Postów
    402

    Domyślnie

    Mam takie autko - w ciągu 20 miesięcy (24tys km) wydałem jakieś 14tys z czego 2000zł lakiernik, 2000zł za 2 komplety opon + felgi, 1800zł ubezpieczenie (nie miałem zniżek, teraz mam 10%), 1000zł za oleje, filtry, wymianę i przegląd, z 1000zł na takie rzeczy jak rejestracja, podatek, parkingi, autostrady. Poza tym pewnie z 500zł poszło na jakieś inne duperele typu mycie, kosmetyki do auta, zapachy, ulepszacze itp). Reszta to mechanik przy czym z 1000zł przepłaciłem bo za pierwszym razem byłem u Nagórskiego. Zrobione m.in zawieszenie, niedawno termostat. Nigdy mi auto w trasie nie stanęło - zawsze dojechałem tam gdzie chciałem. Nawet w wielkim korku na Hel przy 35*C nie zagotowałem silnika - a na poboczu same "niezawodne" auta typu Audi, VW ...

    Co do przebiegu ... moim zdaniem Belg nie kupi diesla by robić nim 18tys/rok moja na blacie też ma 180tys i 110 "w pamięci" Najczęściej licznik jest skręcany "po taniości" i podłączając kabelek można poznać przebieg prawdziwy. Mimo takiego przebiegu mój silnik nie bierze praktycznie oleju - miałem 10W40 Millersa i w zasadzie dolewałem może z 400ml, teraz mam 5W40 i też nie ma problemu
    @ Mój ALF

  2. #12
    jakubz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał barat Zobacz post
    Mam takie autko - w ciągu 20 miesięcy (24tys km) wydałem jakieś 14tys z czego 2000zł lakiernik, 2000zł za 2 komplety opon + felgi, 1800zł ubezpieczenie (nie miałem zniżek, teraz mam 10%), 1000zł za oleje, filtry, wymianę i przegląd, z 1000zł na takie rzeczy jak rejestracja, podatek, parkingi, autostrady. Poza tym pewnie z 500zł poszło na jakieś inne duperele typu mycie, kosmetyki do auta, zapachy, ulepszacze itp). Reszta to mechanik przy czym z 1000zł przepłaciłem bo za pierwszym razem byłem u Nagórskiego. Zrobione m.in zawieszenie, niedawno termostat. Nigdy mi auto w trasie nie stanęło - zawsze dojechałem tam gdzie chciałem. Nawet w wielkim korku na Hel przy 35*C nie zagotowałem silnika - a na poboczu same "niezawodne" auta typu Audi, VW ...

    Co do przebiegu ... moim zdaniem Belg nie kupi diesla by robić nim 18tys/rok moja na blacie też ma 180tys i 110 "w pamięci" Najczęściej licznik jest skręcany "po taniości" i podłączając kabelek można poznać przebieg prawdziwy. Mimo takiego przebiegu mój silnik nie bierze praktycznie oleju - miałem 10W40 Millersa i w zasadzie dolewałem może z 400ml, teraz mam 5W40 i też nie ma problemu
    Silnik ma 138 tys Wiadomo, ze byl krecony.. Jestem juz umowiony na wizyte, takze jutro bede mogl cos powiedziec jak wyglada sytuacja. Co do Twoich wydatkow to wiekszosc sa to wydatki konieczne badz tez dodatkowe a nie KONIECZNE naprawy wiec nie jest zle

  3. #13
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał jakubz Zobacz post
    Auto zarejestrowane od dwoch lat w PL, sprowadzone z belgii... Jestem z Wroclawia, chetnie moge zaplacic komus kto sie dobrze zna na tych autach, zeby je sprawdzil. O silniku slyszalem raczej same pozytywne opinie. Boje sie tego zawieszenia bo Wroclaw jest dziurawy jak ser no i zeby osprzet nie nawalal. Jestem w stanie dolozyc do auta te 500zl miesiecznie ALE zeby jezdzilo a nie stalo u mechanika...
    jtd - bardzo dobry silnik
    no ale nawet bardzo dobra baba jak trafi na idiotę to i dobra przestaje być
    aso - koszt sprawdzenia auta ( examiner - komp , badanie lakieru , układu ham. , układu zawieszenie , itp itd ) - ok 300zł ( aso fiat, alfa , lancia )
    zawieszenie - no tutaj panowie nie oszukujmy sie - tanie części z allegro raczej kilka lat nie dadzą rady
    osprzęt - nie wiem co wg ciebie jest osprzętem - nie ma siły - jakieś pierdółki czasem w każdym aucie się kończą
    dwumas i sprzęgło - fakt - drogie ( wg nas - bo ostatni ogadałem ze znajomym i jak mu kwiczałem że dwumas nówka do AR 1200-1300 to mnie wyśmiał bo u niego w .... ok 4700 ) - ale to akurat są rzeczy które robi się raz na .xxxxxkkm )
    reszta ? - reszta chyba jak w każdym

    p.s.
    5,5 lat AR
    słowacja , chorwacja ,włochy ( AR kolegi ) , francja , chorwacja - nigdy !! nie było tak żeby coś było nie tak aż na tyle żeby nie jechać

    ale ..
    o podstawy trzeba dbać - a nie tylko zalać paliwko i uznać że jak jedzie to jest ok

    p.s.
    sasiad
    ma golfa IV - wpierdziela olej lepiej niż nie jedna alfa z TS - ale czy on się przejmuje ? ano nie
    dolewa i jeździ i uważa że jest ok bo jeździ ( a że oleju bańka idzie na msc to co ? przecież auto jeździ = jest sprawne )
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 21-01-2013 o 09:56








  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    To może i ja dorzuce swoje 3 groszę, bo latam z tym silnikiem.
    Do zakupu dolicz na start z ~1500 zł (rozrząd z pompą wody, filtry, olej), ale to standard w każdym aucie.
    Do sprawdzenia: wahacze+łączniki stabilizatorów (koszt ~1200 zł+robocizna), wtryski (tutaj koszty są spore), sprzęgło+dwumasa (sprzęgło valeo kupowałem ostatnio za 616 zł, dwumas ~1200zł),tuleje wahaczy (standard~120 zł komplet), strzelający ogranicznik drzwi kierowcy (standard ~100 zł), termostat (koszt ~200 w zależności od firmy)
    EGR możesz sam przeczyścić i zaślepić (zaślepka ~10 zł) a robota nietrudna (chyba, że masz śruby totalnie zapieczone).

    No i nie radzę kupować tanich zamienników, bo się to po prostu nie opłaca.

    Warto podpiąć go pod kompa, żeby wykluczyć cofnięcie licznika z 500 kkm.
    Jak powyższe rzeczy ma ok, nie był bity i go nie ściąga oraz będziesz dbać o auto to pojeździsz długo i bezproblemowo (bez wydatków).
    Oczywiście najlepiej kupić z felgami w odpowiadającym rozmiarze (są różne gusta 15''-17'') z dobrymi oponami. Bez tego to dodatkowy wydatek i to wcale niemały.
    Ostatnio edytowane przez largo ; 21-01-2013 o 10:18

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał largo Zobacz post
    To może i ja dorzuce swoje 3 groszę, bo latam z tym silnikiem.
    Do zakupu dolicz na start z ~1500 zł (rozrząd z pompą wody, filtry, olej), ale to standard w każdym aucie.
    Do sprawdzenia: wahacze+łączniki stabilizatorów (koszt ~1200 zł+robocizna), wtryski (tutaj koszty są spore), sprzęgło+dwumasa (sprzęgło valeo kupowałem ostatnio za 616 zł, dwumas ~1200zł),tuleje wahaczy (standard~120 zł komplet), strzelający ogranicznik drzwi kierowcy (standard ~100 zł), termostat (koszt ~200 w zależności od firmy)
    EGR możesz sam przeczyścić i zaślepić (zaślepka ~10 zł) a robota nietrudna (chyba, że masz śruby totalnie zapieczone).

    No i nie radzę kupować tanich zamienników, bo się to po prostu nie opłaca.

    Warto podpiąć go pod kompa, żeby wykluczyć cofnięcie licznika z 500 kkm.
    Jak powyższe rzeczy ma ok, nie był bity i go nie ściąga oraz będziesz dbać o auto to pojeździsz długo i bezproblemowo (bez wydatków).
    Oczywiście najlepiej kupić z felgami w odpowiadającym rozmiarze (są różne gusta 15''-17'') z dobrymi oponami. Bez tego to dodatkowy wydatek i to wcale niemały.
    no to żeśmy przestraszyli kolegę .Cena jaką podałeś 12,500 .. jest ceną dość atrakcyjną / odpadają koszty rejestracji ..auto masz na miejscu łatwe do sprawdzenia .. bo mobilne /.Są takie przypadki że w podobnej cenie kupujesz auto bite do rejestracji i nie masz tej możliwości aby odbyć jazdę próbną.Sprzedający pewnie jakieś naprawy wykonał i ma na to papiery.Może wymienił rozrząd itd.Wszystko masz ,, na tacy ".Tak jak pisał kol. Bocian ..300 pln koszty w ASO .. co znajdą to jest to podstawą do obniżenia ceny.A reszta to normalna eksploatacja.Ja mam aktualnie autko 2 lata młodsze a podliczając to wydałem jakieś 10 tys. pln więcej.Witamy w gronie alfaholików.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Dlaczego przestaraszyli? Podałem najczęstsze i najbardziej kosztowne "usterki", na które warto zwrócić uwagę przez zakupem akurat tego modelu. Nie widzę sensu kupować auta za 12 500, żeby później włożyć na start 5 tys.

    Faktura za rozrząd przy handlarzach autami akurat jest mało wiarygodna - sam dostałem taką fakturę (ba nawet jakiś stary rozrząd, jak się później okazało od innego auta), ale na szczęście na starcie wymieniłem rozrząd z pompą na nowe (z przyzwyczajenia). Piszę na szczęście, bo rozrząd nie był wymieniony.

    Najlepiej poszukaj na forum w dziale bazar - sporo ludzi sprzedaje auta w naprawdę bardzo dobrym stanie. Na forum pewnie znajdziesz nawet temat o tym aucie (Nasze belle) i jego wymianach/naprawach.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    no..może słowo przestraszyli trochę na wyrost.A cennik podany przez kol. largo .. w miarę aktualny. Ale nie przypuszczam że kolega auto kupuje od handlarza który jeździł nim w Polsce dwa lata i przez te dwa lata niczego nie zrobił przy aucie.Skoro każdy wie że kupując auto z zagranicy należy wykonać pakiet startowy za te 1500 to mija się to z celem jeśli ktoś już to zrobił i przejechał jakieś 20 tys. na rozrządzie / jeśli ma na to papiery /.Chyba że chcemy spać spokojnie i wymieniamy coś co było już wymienione. Są dwie szkoły .. albo kupujemy samochód wypieszczony z full serwisem i to najlepiej od alfoholika za odpowiednie pieniądze / ale każdy z nas wie że nie będzie to 12,500 /..albo kupujemy ryzyko ..i wszystko wymieniamy sami.Ja niestety należę do drugiej grupy bo nigdy nie było mnie stać na to aby wywalić jakąś tam grubszą kasę..choć pod sumując wydatki na jedno wychodzi.. a czasami kupując rzęcha więcej stracisz niż byś dołożył i kupił autko w idealnym stanie. Wiem co mówię po remoncie swojego silnika .Każdy z nas przerabiał ten temat..każdy jakoś się przejechał..trudno coś prorokować.Można jednak szukać auta na forum.. z udokumentowaną przeszłością / nawet śledząc posty /.. od osoby solidnej .. jak pisał kol. largo wyżej

    Ps.tak z ciekawości wszedłem sobie na allegro..jeśli jesteś z Wrocławia / a nie określiłeś się czy autem będziesz robił duże trasy..może zasadne jest kupienie benzyny.I po pewnym czasie jeśli auto będzie Ci pasować zagazować silnik.Znalazłem linka ..
    http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...955053178.html
    może należy przemyśleć sprawę.Nikt w Belgii nie kupuje auta aby robić nim po 10 tys. rocznie .. a przebieg 190 tys. też może być przekręcony dwa razy

    a osobiście powiem tak..jeśli miałbym szukać i liczyć się z kosztami że będę robił remont
    to kupiłbym jak najtaniej np. coś takiego:
    http://otomoto.pl/alfa-romeo-147-1-6...C27410363.html

    - - - Updated - - -

    Przy tej ostatniej opcji..śmiało Ci wystarczy te 12.500 na remont , rejestracje i pakiet startowy / rozrząd i oleje /.Masz auto z 2006 roku w co prawda w najsłabszej wersji benzynowej / ale za to bez wariatora.. który często się psuje /.Łatwo go przerobisz na gaz..i tylko jazda ......bez problemów z turbiną , wtryskami, dwumasem itd. .
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 21-01-2013 o 14:48

  8. #18
    jakubz
    Gość

    Domyślnie

    dzieki largo za konkretne informacje - jakos tak specjalnie mnie to nie przerazilo. wlasnie sie zastanawiam nad 1,6 ale boje sie, ze zniszczy mnie spalanie i silnik jest zbyt mulowaty i ciagnie od wysokich obrotow dopiero - dlatego bardziej kusi mnie diesel tym bardziej, ze ogolnie ma lepsza opinie...

    andrzejm rowniez dzieki za informacje. jutro powiem co wyszlo na przegladzie i to takim gruntownym

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Rok 2004 1.9JTD
    Postów
    22

    Domyślnie

    Zakupiłem 3 miesiące temu alfe 147 rok 2004 w 1.9 jtd do lekkich poprawek lakierniczych otarcia żadnych wgnieceń, Auto było sprowadzone z Włoch było do wymiany sprzęgło dałem za ten samochód 10tyś z przerejestracja i naprawą sprzęgła przebieg samochodu 113tyś teraz jest 116 ponad ten co sprowadzał samochód twierdził że w przebiegu nic nie kręcił auto chodzi do teraz bez żadnego problemu jedynie wymieniłem żarówki i olej i rozrząd mnie czeka przy 120tyś przebiegu. Autem jeździ się fantastycznie żadne auto w tej cenie nie dorównuje Alfie

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał arek1508 Zobacz post
    Autem jeździ się fantastycznie żadne auto w tej cenie nie dorównuje Alfie
    Ja to się zakochałem w tym aucie Zamiast z pracy jechać prosto do domu jadę okrężną droga by choć te pięć minut jeszcze pobyć w Alfie
    Takie auto za taką kasę - chyba nie znajdziemy lepszej alternatywy


    PS. Co prawda, Alfa JTD nie jest jakaś mega tania w utrzymaniu, ale jeśli się chce jeździć bezawaryjnie i bez "duszy na ramieniu" oraz przykrych niespodzianek gdzieś w trasie (noc, odludzie, wyładowany tel.) to trzeba jednak zainwestować....

Podobne wątki

  1. alfa 159 Zagnańsk, kielecki, Świętokrzyskie - Opinia przed kupnem
    Utworzone przez Sulerz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 10:48
  2. ASO Fiat (Alfa) Volant Kwidzyn - moja negatywna opinia
    Utworzone przez retsiwt w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 20:32
  3. alfa 159 2008r olkusz opinia forumowiczow
    Utworzone przez kwarc w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-05-2012, 11:53
  4. Opinia - Alfa 156 SW 2.4 20V 2004r.
    Utworzone przez ryloon w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 23:17
  5. Opinia alfa 147
    Utworzone przez marcin1234 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-11-2009, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory