Strona 47 z 86 PierwszyPierwszy ... 373839404142434445464748495051525354555657 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 461 do 470 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #461
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    147 prawie 220tyś na blacie + to co rumuny skręcili na granicy.
    Praktycznie cały czas kręcona u mnie do odcinki - i nic.
    zawsze olej max, zawsze co 10tyś wymiana, zawsze rozgrzewany do 90.
    podstawa to olej.
    druga podstawa to olej
    trzecia podstawa to olej .. na czas.
    jak nie olejesz tych spraw bedzie smigal.
    Ostatnio widzialem 146 2.0 TS z nalotem grubo ponad 420tyś od 115tys km w polsce
    147 powodów do zadowolenia

  2. #462
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Praktycznie cały czas kręcona u mnie do odcinki - i nic.
    To w mieście chyba nic więcej niż 2 nie wrzucasz

    A tak na poważnie to było już sporo tematów i wypowiedzi odnośnie panewek. To, że panewka przekręci się podczas testowania prędkości max nie znaczy, że powodem jej przekręcenia było testowanie prędkości max. To nie dzieje się w ciągu chwili. Każdy właściciel TS powinien wbić sobie do głowy, że nie są to pancerne silniki idioto-odporne i trzeba na nie uważać. Zwłaszcza gdy nie znamy dobrze poprzednich właścicieli naszego auta i nie wiemy jak obchodzili się z silnikiem.

  3. #463
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    silniki idioto-odporne
    Są to po prostu gówniane silniki i tyle. Ty też nie znasz historii silników z przekręconą panewką a z góry zakładasz że ktoś nie dbał. Właścicielowi renówki w której panewka przekręciła się po kilkudziesięciu tysiącach km też powiesz że nie zmieniał oleju i jeździł z minimum na bagnecie (ten powód mnie najbardziej rozwala )??
    Nie bierz tego drift-r do siebie, to jest do wszystkich alfowskich wróżek

    Swoją drogą w 1.4 czy 1.6 ten problem nie występuje tak często jak w 1.8 i 2.0. Przynajmniej tak mi się wydaje.

  4. #464
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arkosky Zobacz post
    4. Jazda do odcinki
    jazda do odcinki sprawnym autem raczej nic złego nie robi
    po to ta odcinka jest żeby nie przesadzić

    no pomijam sytuację w której kierowca każdą zmianę biegu przy każdej jeździe robi dopiero po niej








  5. #465
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    155 155 155
    Postów
    343

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Sprawdzanie codziennie oleju to lekka przesada.. jeśli uważasz że aż tak spierdziela że musisz sprawdzać codzień to już wypadałoby zajrzeć któredy ucieka, czy pierścieniami czy zaworami..
    Nie spierdziela mi, ale kupiłem niedawno TS'a i chce kontrolować jak to wygląda. więcej niż 3 min to nie zajmuje.



    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Póki silnik nie osiągnie 90 stopni nie przekraczaj 3000 rpm z tymi 2500 to może pierwsze 2 minuty jazdy w taką zimę jak teraz a w reszte roku to bez przesady..
    Równo 90? A co z faktem że TSy sie nie dogrzewaja w zime? Przy 80 stopniach jak będzie 4000 obrotów to źle?

    Pozatym dziwnie piszesz. Nie przesadzaj z tymi 2500, ale do 90 miej 3000.

    Sugeruje się bardziej wskazówką temperatury silnika niż czasem/iloscia przejechanych km.



    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Ostatnio widzialem 146 2.0 TS z nalotem grubo ponad 420tyś od 115tys km w polsce
    To motywujące Wiesz coś więcej o tym aucie? Może miał robione panewki?

  6. #466
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ostatnio widzialem 146 2.0 TS z nalotem grubo ponad 420tyś od 115tys km w polsce
    Trzeba było po vinie sprawdzić czy silnik ori

  7. #467
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arkosky Zobacz post
    A co z faktem że TSy sie nie dogrzewaja w zime?
    A od kiedy TSy nie dogrzewają się w zimie? Ts szybko łapie 90 i trzyma, ja jeżdżę do osiągnięcia 80-90 do 3tyś obrotów, później już wedle potrzeby z całego zakresu obrotów się korzysta, dodam, że remont już robiłem z powodu panewki.

  8. #468
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Driftr- chodzi o to ze po prostu odcinka często jest.
    Bo lubie warczenie TSa.
    Pierwsze słysze o niedogrzewaniu się TSa zimą.
    i 147 i 166 na sztorc 90 (88* dla maruderów) i stoi.
    147 powodów do zadowolenia

  9. #469
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Nie bierz tego drift-r do siebie, to jest do wszystkich alfowskich wróżek
    W kilku tematach odnośnie panewek było już rozstrzygane czy to wróżbiarstwo czy jednak nie. Pewien obraz odnośnie jakości i interwałów zmian oleju może dać płukanka przed wymianą oleju.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Driftr- chodzi o to ze po prostu odcinka często jest.
    Bo lubie warczenie TSa.
    Wiem o co Ci chodziło stąd na końcu odpowiedni emotikon
    A dźwięk TSa - łatwo polubić.

  10. #470
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arkosky Zobacz post
    Równo 90? A co z faktem że TSy sie nie dogrzewaja w zime? Przy 80 stopniach jak będzie 4000 obrotów to źle?
    Pozatym dziwnie piszesz. Nie przesadzaj z tymi 2500, ale do 90 miej 3000.
    Sugeruje się bardziej wskazówką temperatury silnika niż czasem/iloscia przejechanych km.
    Nie dziwnie piszę tylko nie czytasz ze zrozumieniem ktoś niżej już napisał to samo co ja..

    Nic nie wiem o niedogrzewaniu się TS w zimie, mam nawet wskaźnik temperatury oleju dodatkowy i nie widzę żadnych problemów z łapaniem temperatury..

    Poprostu póki silnik nie jest nagrzany czyli 90 stopni temp wody.. to nie przekraczaj 3000 obr.. a w zimie ewentualnie dodatkowo nie przekraczaj przez powiedzmy pierwsze minuty działania silnika 2500 (Jeśli odśnieżasz auto porządnie jak Ja to samo odśnieżanie trwa z 5-6 minut i wtedy nie musisz się martwić tymi pierwszymi minutami do 2500 obr bo auto stoi na 1100 około)

    A o przejechanych kilometrach nic tu nie mówiłem..

    Co 80 stopni i 4 tyś obrotów w lato nic napewno nie będzie ale w zimie 80 stopni temp wody znaczy że olej jeszcze nie ma 50 stopni nawet więc moim zdaniem powyżej 3 tyś obr to źle..

    Dzięki wskaźnikowi temp. oleju ogółem sporo można się dowiedzieć o tym silniku i o dbaniu o niego w różnych porach roku.. i mogę z pełną świadomością powiedzieć że w zimie takiej jak jest teraz w Warszawie czyli -6 stopni.. to 90 stopni temp. wody w układzie chłodzenia to oznacza tylko tyle że ogrzewanie dobrze zaczyna działać a temp. oleju dopiero dociera do 50 stopni.. więc radzę uważać jeszcze z obrotami powyżej 3 tyś..

    Jak dorwę jakiś uchwyt typu przyssawka na aparat do auta to nagram film ile trwa nagrzewanie na podstawie widocznych czujników w moim aucie..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory