Strona 49 z 86 PierwszyPierwszy ... 394041424344454647484950515253545556575859 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 481 do 490 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #481
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    panewka=łożysko ślizgowe
    pierścień tłokowy=uszczelniacz
    Teoretycznie można w/w elementy zaliczyć jako eksploatacyjne.
    Ciekaw jestem jak podejść do nadwozia W kwietniu ubiegłego roku w swojej AR dokonałem profilaktycznej wymiany panewek.
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 25-01-2013 o 16:39

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  2. #482
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    W kwietniu ubiegłego roku w swojej AR dokonałem profilaktycznej wymiany panewek.
    W jakim stanie były te zdjęte? Masz jakieś fotki?
    Jaki przebieg ma auto?
    Mierzyłeś owalizację czy tylko zdjąłeś stare i założyłeś nowe?
    Sam zmieniałeś? Ile czasu to zajęło?
    Jak silnik chodzi? Nic nie stuka? Nic nie puka?

  3. #483
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Panewki wymieniałem przy okazji poszukiwania źródła lekkiego postukiwania oraz pod wpływem bardzo złych opinii o TS-ach, których naczytałem się m.in. na naszym forum. Operację wykonałem samodzielnie przy przebiegu ok. 175 tys. km. Fotki i opis w tym temacie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...silnika-5.html
    http://youtu.be/NEQykI3I88Q

    Na dzień dzisiejszy silnik ma nalatane 184 tys. i jak stukał tak stuka
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 25-01-2013 o 22:46

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  4. #484
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja następny silnik TS zaopatrze dla doświadczenia w panewki od JTSa
    Sa 3-warstwowe a nie 2 jak w pozostałych tyle że wał JTSa jest też twardszy
    Panewka-łożysko ślizgowe i skoro są wymiary naprawcze to jednak się zużywa są tolerancje zużycia i tyle
    W końcu serwisy i mechanicy żyć z czegoś muszą ale i tak jest kryzys jak widać

  5. #485
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    co do ts'a to moge powiedzieć tyle że przeżyłem juz zerwany rozrząd więc wiem jak to smakuje ( ale nie pasek mi się urwał tylko śruba od rolki prowadzącej pasek rozrządku)

    a co do oleju to jak narazie dolałem z 600 ml ze względu na to że ten silnik strasznie olej przepala, uszczelniacze wymienione ale na kilka tys. km troche oleju musze mu dolać, co do panewet to jeszcze nie miałem tej przyjemności chociaz jakiś okres czasu jeździłem z małym poziomem oleju

    - - - Updated - - -

    Z tego co zauważyłem , podstawa do prawidłowego utrzymania tego auta to dobry mechanik który wie co robić i przede wszystkim wie jak robić ten samochód

    - - - Updated - - -

    druga sprawa to taka że ludzie narzekają na te panewki , ale jak samochód ma już 10 czy więcej lat i 150 tys. czy więcej na liczniku to czy tak naprawdę powinno to dziwić że są już one do wymiany ...

  6. #486
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    i 150 tys.
    Kpisz sobie?

  7. #487
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał black1233 Zobacz post

    druga sprawa to taka że ludzie narzekają na te panewki , ale jak samochód ma już 10 czy więcej lat i 150 tys. czy więcej na liczniku to czy tak naprawdę powinno to dziwić że są już one do wymiany ...
    Tak, powinno to dziwić.

  8. #488
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Polonez wytrzymywał 100 tyś bez remontu
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #489
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    ..również tylnosilnikowe Skody 105/120/130/135/136 /'babki'/, Maluchy i inne wynalazki z byłego socjalistycznego bloku.

  10. #490
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Mi to się wydawało, że jeden dół wytrzymywał ze dwie góry. A w TS 16V wszystko się jakoś tak szybko kończy.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory