Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: huczenie na 17" cisza na 16" Powód ?

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Wheeler ma wogóle fajną tą 147 tyle ,że ja bym nie założył ani 18 ani 17 na zime z kilku powodów :
    1 . Cena ( choć tu akurat kwestia portfela i oszczędności między 15" )
    2 . Komfort zimą .
    3 . Ja zajeżdzam zawieszenie latem na 18" więc zimą niech troche odetchnie ( bo na 18" i profilu 35/40 to już amortyzacji opony niema )
    4 . Zauważyłem w moim BMW jak miałem alu zimą ,że ze względu na mniejsze ET a co za tym idzie bardziej wysuniętą felge nagromadzony snieg na oponie trze w tym wypadku już nie po nadkolu a po rancie błotnika co może owocować potem "bąbelkami" - to tak czysto hipotetycznie no ale może coś w tym jest
    5 . No i wkońcu w śniegu się nie wszystkie dziury wypatrzy a na oponie 205/60/15 raczej się da bezstresowo pokonać zime
    Fakt faktem ,że auto na stalówkach wygląda ochydnie i już tęsknie za wiosną co by alu założyć no ale zimą w natłoku wrażen z jazdy, skupienia i wiecznie ubabryanych aut nikt tak nie przywiązuje wzroku do prezencji auta . Dlatego też zostały ze mna zwykłe poczciwe stalówki które w razie poślizgu czy innego spotkania z krawężnikiem nie zawiną mi się w precel

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Do 18" Alfę trzeba przygotować moim zdaniem one fabrycznie nie były przewidywane na Nasz rynek że ktoś takie fele kupi.. Nie bez powodu kupiłem gwint i mam poliuretany we wszystkich wahaczach.. i na zajeżdzanie zawieszenia ani latem ani zimą nie narzekam.. wszystko sprawuje się świetnie.. a zimą nawet więcej komfortu widocznie olej w amortyzatorze robi się gęstszy i innaczej tłumi nierówności..

    A co do samych 18" ja zauważyłem poprawę komfortu na + .. po zmiane po kolei z 16" i 17".. auto mimo że w nadkolach nie ma dziury w sensie nie wygląda jak terenówka to defacto jest niemal tak samo wysoka jeśli chodzi po prześwit jak na 205/55/16 przy obniżeniu -30mm.. Poza tym szersza opona przez większość małych "dziurek", spękań asfaltu przelatuje tak jakby ich nie było stąd mi się lepiej na 18" jeździ.. a większe dziury czasem wygląda to tak że mimo że dziura wielka to z powodu nieregularnych kształtów też uda się ją przejechać bez wpadnięcia a 16" wąska wpadłaby napewno..

    Z mojej opinii po tym jak jeździłem na 15" stalowe, 16" telefony, 17" felgi DBV i teraz 18" lato i osobne zima.. to naprawdę mi się najlepiej na 18" jeździ.. trzeba brać ogół czynników pod uwagę..

    15" ? wielki balon, zero wyglądu, komfort jest ale bez przesady bo felga wąska więc to w moim odczuciu zabierało pewność prowadzenia..
    16" ? niestety nadal balon, wygląd trochę lepiej jeśli mamy -30mm.. komfort jest, prowadzenie znośne..
    17" ? wygląd super, przy oponie 215/45/17.. prowadzenie, trakcja super.. niestety ta opona jest super niska i nie ma zbyt wiele komfortu, krawężniki to zło, parkowanie pod kraweżniki równolegle to graniczy z cudem..
    18" ? Tu będzie zaskoczenie bo 225/40/18 ma wyższy profil niż wyżej wymieniona 17" jak się je postawi obok siebie, co daje Nam to że 18" ma wyższy poziom komfortu od 17" i wyższy poziom bezpieczeństwa przy krawężnikach, parkowanie równoległe itp.. wygląd mega.. trakcja, prowadzenie mega.. i jest to odczucie pewności prowadzenia właśnie przez szerokość kół i opony.. i ponieważ 18" z 225/40/18 ma wyższy profil niż 17" to auto zyskuje nieco na prześwicie co przy obniżaniu auta więcej niż -30mm co ja czynię jest istotnym czynnikiem bo mimo że auto obniżone to prześwit nadal wystarczający by wszędzie dojechać..

    Taki mały wywód skoro już o mnie wspomniano

    PS. Co do kosztów, ceny opon.. to na przyszły sezon będę musiał kupić nowe zimówki bo te już się kończą to ocenie jak dużo trzeba będzie wybulić..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    mialem tak samo, 100 % wina opon, kup na 17 zoll nowe i bedziesz mial spokoj
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Dokładnie..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Wheeler... wiesz ,że ja też lubie dobrą felge ale jeżeli chodzi o zime to im wąższa opona tym lepiej wybrnąć ze śniegu bo nacisk na 1cm2 jest większy niż na laciu i auto się nie okopuje i nie slizga. Co do "pewnosć prowadzenia " to może i masz racje w przedziale od 100km/h wzwyż ale zimą raczej na winklach nie przeginam . Ale rozumie każdy ma swoje upodobania . Ja nie dam za zimówke tyle co za komplet 15" . Na lato to inny temat . Pozatym pisałeś o poli... w zawiasie. A sworznie wtedy dostają podwójnie w dupsko bo na poli jest twardziej to tak samo jak masz niski profil to amor dostaje bardziej niz na balonie -proste i prawdziwe. Ale jestem jednym z wychwalających twój styl i sposób w jaki dekorujesz auto . Chodzi mi tylko o kwestie praktyczne na zime , bo jakbym patrzył tylko na praktyke (cały rok ) to bym w życiu 18" nie założył .

  6. #16
    michalp99
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobnie w zimę cisza, idzie lato - zmiana opon i lekki szok Wszystko zależy od tego jakie gumy masz i wcale nie musi ona byc zła dlatego że jest głośniejsza. Moje letnie 17 szumią ale za to właściwości jezdne są dużo lepsze.

  7. #17
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post

    17" ? wygląd super, przy oponie 215/45/17.. prowadzenie, trakcja super.. niestety ta opona jest super niska i nie ma zbyt wiele komfortu, krawężniki to zło, parkowanie pod kraweżniki równolegle to graniczy z cudem..
    18" ? Tu będzie zaskoczenie bo 225/40/18 ma wyższy profil niż wyżej wymieniona 17" jak się je postawi obok siebie,
    no to lecim faktami :

    215/45 = 96,75 profil
    225/40 = 90 profil

    ...

    - - - Updated - - -

    coś mie sie tu kurde nie zgadza ztwoim twierdzeniem :-)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    tyle ,że ja bym nie założył ani 18 ani 17 na zime z kilku powodów :
    też się długo opierałem
    no ale jednak heble nowe będą wymagały min 17" i na zimę niestety 17" będzie

    a co powodów :
    a kto bogatemu zabroni ? jak to mówił kolega rufik :-)








Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. [155] Dziwne "huczenie" podczas jazdy.
    Utworzone przez lukasjed w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-11-2009, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory