Strona 6 z 37 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #51
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    267

    Domyślnie

    temperatura silnika nie będzie znacząco rosnąć dzieki podgrzewaczowi. Ma on głównie za zadanie podgrzanie płynu dostającego sie do nagrzewnicy przez co kabina szybciej się nagrzewa a silnik pomimo włączonego mocniejszego nawiewu nagrzewa się tak samo jak przy wyłączonym nawiewie.

    Przykładowo. Obecnie nawiew mam nastawiony na 4 i silnik rozgrzewa sie szybko. Wskazówka podnosi się w tępię takim jak wcześniej nawiew miałem na 1-2 kresce włączony. Dla mnie jest to satysfakcjonująca poprawa

    Ciekawe tylko jak wplynie to na spalanie. o ile wzrośnie.
    Czarna 156 2004r

  2. #52
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    to jest logiczne, że sam podgrzewacz silnika nie zagrzej. na logikę... 1,5l wody w czajniku grzeje się ze 2min przy mocy 2000W. A ile waży silnik plus płyny i do tego 900W przyrównać...

    też zauważyłem, że szybkość nawiewu nie ma zbytniego wpływu na temp. silnika. ma natomiast duże znaczenie recyrkulacja. Gdy powietrze wpływa z zewnątrz (po mieście) ciężko jest przekroczyć 80stC, a gdy tylko włącze recyrkulację - temp stoi na 84-85stC

    - - - Updated - - -

    a o spalanie bym się nie martwił.. silnik ma 85kW mocy maxymalnej, grzałki niecałe 1kW i w dodatku pracują (u mnie) 10min.

  3. #53
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    267

    Domyślnie

    u mnie przy jeździe tylko w mieście wskazówka stoi sztywno przy 90(w rzeczywistości tak jak piszesz ok 84-85) i ani drgnie obieg mam zawsze zewnętrzny.

    W sumie rzeczywiście nie powinno być znacznej różnicy. Obecnie grzałki już też wyłączają się po ok 10 minutach. zaraz jak przekroczy pierwszą kreskę.
    Czarna 156 2004r

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Dopisuje uwagi dotyczące nagrzewnicy i jednej niewpiętej niebieskiej wtyczki. Okazuje się, że zasilanie 2ch grzałek jest przez bezpiecznik 30A oraz przekaźnik 30A. Także wpięcie drugiej grzałki zaowocuje spaleniem obwodu

    2 opcje rozwiązania:
    - zostawić jedną grzałkę niebieską niewpiętą
    - wymienić bezpiecznik w komorze silnika na 50A oraz przekaźnik na 50A

    Po za tym sprawdźcie sobie działanie przekaźnika z komory silnika - u mnie okazało się, że jest zepsuty
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Na taką odpowiedź czekałem I jeszcze tylko jedna sprawa są 2 wolne niebieskie wtyczki którą wpiąć ? Oczywiście po zmianie bezpiecznika i przekaźnika, wiadomo bezpiecznik włożyć 50A, a jaki zastosować przekaźnik ?

  6. #56
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Bede rozkminiac dalej bo wg ePera przekaznik ma byc 50A i bezpiecznik tez. A montowali inaczej ... zapytam w ASO o te elementy i sie upewnie.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #57
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    Koledzy, czy termostat jaki stosujecie do rozłączania grzałki, to coś takiego:
    http://allegro.pl/termostat-bimetali...987202836.html
    ??
    Bo nie jestem pewny przez to "250V"

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał paw2x Zobacz post
    Koledzy, czy termostat jaki stosujecie do rozłączania grzałki, to coś takiego:
    http://allegro.pl/termostat-bimetali...987202836.html
    ??
    Bo nie jestem pewny przez to "250V"
    Możesz szukać podobnego ale ty potrzebujesz taki co by płyn mierzył a nie co innego :p
    No i oczywiście 12V
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #59
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    159SW 2.4 QTronic
    Postów
    307

    Domyślnie

    No właśnie tego typu termostat stosował u siebie emo94 - w instrukcji ze "zrób to sam".
    Ma ktoś namiary na taki termostat na 12V?

  10. #60
    Użytkownik Świeżak Avatar Brt
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RIO
    Auto
    Stelvio 2.0 280 - były:159 SW 1.9 16V JTDm Q i 156 SW 1.9 16V
    Postów
    233

    Domyślnie

    Jak puszcza 250V to i 12V puści ... tylko temperaturę właściwą trzeba wybrać no i oczywiście ten termostat ma sterować przekaźnikiem a nie bezpośrednio grzałką. W zwiazku z tym wystarczy jak będzie miał obciażalnosc prądową powiedzmy 1A lub wiecej.
    Pozdrawiam - Brt

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory