Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #2591
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Proponuję trochę ochłonąć z ochów i achów nad tym 2.4, bo brak Ci podstawowej wiedzy na temat defektów zarówno 2.4, jak i 2.0, różnic pomiedzy 2.0 JTDm, a 1.9 JTDm, oraz kosztów napraw. Sprzedaż aut, wiążąca się z pojeżdżeniem sobie nimi przez paręset / parę tysięcy kilometrów, nie oznacza, że automatycznie nabywa się wiedzy związanej z naprawą tych samochodów. Przywozisz samochód, doliczasz stałą marżę, sprzedajesz go i na tym Twoja obsługa tego samochodu się kończy. Tak więc nie masz większego pojęcia, co się potem dzieje z danym pojazdem, ani też z jakimi problemami borykają się posiadacze podobnych modeli. I nie mówię o wiedzy forumowej - tylko o praktycznej dłubaninie przy tych autach.
    Jeżeli dla Ciebie 2.0 JTDm jest tak samo kosztowny w utrzymaniu, jak 2.4 - to wybacz, ale mało jeszcze widziałeś tych silników. Zarówno jednych, jak i drugich. Na dzień dzisiejszy optymalnym wyborem, pod kątem kosztów eksploatacji i frajdy z jazdy, jest właśnie 2.0 JTDm, ponieważ wyeliminowano w tym silniku większość bolączek 1.9 16V - nie ma wyjących skrzyń biegów, nie ma rozpieprzających silnik kolektorów ssących, EGR żyje tak na oko z 3 razy dłużej, sprzęgła i dwumasówki przenoszą dużo większe moce i momenty, turbina jest większa i wydajniejsza. Do tego rozkład masy auta jest lepszy, niż przy 2.4, a także większy jest potencjał tuningowy (procentowo). Wadą tego silnika jest jego nieduży staż na rynku - stąd wysoka cena 159-ek z 2.0 JTDm i jeszcze wyższa Brery 2.0 JTDm. Do tego nie można mieć połączenia 2.0 JTDm + Qtronic, ani 2.0 JTDm + Q4.

    Nie wiem, co jest dziwnego w fakcie, że silniki, które są na rynku już dobre 8 lat, mają przebiegi 2x wyższe, niż silniki, które są na rynku od lat czterech... Wyciąganie na tej podstawie wniosków, która jednostka napędowa jest lepsza, jest jak wróżenie z fusów. Nie jest natomiast wróżeniem prosta kalkulacja - po co dopłacać 15% do wartości auta z silnikiem o pojemności >2 litry (o 15% wyższa akcyza) - a taka dopłata to średnio 4-5 tysięcy złotych - skoro te pieniądze można przeznaczyć na zakup młodszego auta z silnikiem, który nie przekracza magicznej bariery 2 litrów? Dla lepszego brzmienia? Rozumiem chęć posiadania napędu na 4 koła. Rozumiem chęć posiadania automatycznej skrzyni. Rozumiem chęć ciągnięcia mocy na okolice 240-250 koni. Rozumiem, że ktoś ma do dyspozycji dużo pieniędzy i stać go na utrzymywanie potem takiej jednostki napędowej - ot taka fanaberia zakupowa. Ale płacenie chorej akcyzy tylko po to, żeby mieć lepsze brzmienie silnika to jest dla mnie jakiś absurd... a udowadnianie na siłę, że 2.4 się prawie w ogóle nie psuje i naprawia się go za czapkę gruszek - to już oznacza brak kontaktu z bazą...

    Tomek rozumiem atak personalny na moją osobę, bo jakby nie było jestem Twoją konkurencją, ale ja piszę o doświadczeniu jazdy samochodem bardzo dużej ilości kilometrów, a nie "pojeżdżeniu" sobie
    Jedna AR 159 2.4 kupiona z przebiegiem 220tys km za śmieszne pieniądze sprzedana z przebiegiem 340tys km za jeszcze śmieszniejsze. Brere 2.4 mam 2 lata, wcześniej miałem podobnie 159 1.9, 2 Saaby też 1.9 zresztą mógłbym wymieniać sporo
    Jest jednak mała różnica w zakupie -> nie sugeruję się ceną gdzie mogę zarobić X tys zł, tylko kupuje na jakość

    Fajną 2.4 JTDm można spokojnie wyrwać po opłatach za 40tys zł na gotowo (oczywiście nie mówię o wersji automat, Q4). W tej samej cenie trzeba zapłacić za 2.0JTDm, która będzie o rok młodsza.
    Mówiszy, że utrzymanie samochodu 2.0JTDm jest tańsze. Fakt biorąc pod uwagę EGR czy kolektor będzie tańsze, ale mimo wszystko koło dwumasowe, wtryskiwacze itd. są już droższe

    Idąc Twoim tokiem rozumowania jeśli akcyza byłaby 18,6% na silniki już np. od 1.2 to chwaliłbyś 1.0 ecoboost Forda Nie o to chodzi w motoryzacji i konstrukcji silnika. Za chwilę ktoś napisze, po co 6 i 8 cylindrowe silniki, niech żyją 3 cylindrowce, które spalają 5l i wytrzymują 100tys, ale są tanie w serwisowaniu To tak jakby odradzać wszystkim 335d bo droga akcyza, M5, Audi 3.0TDi itd. bo po co płacić tyle akcyzy. Nie tyle płacisz podatków w innych rzeczach, więc jak kogoś stać na auto za 40tys zł to przeboleje akcyzę 1,5tys zł vs 5tys zł
    Procenty i statystyka jest fajna do kłamania i naginania prawdy pod siebie. Ot chociażby przykład z PKB porównywania Niemiec vs Polska. U nas rośnie 5%, u nich 1% tylko, że u nas z 300mld € u nich z 3bln €. U nas 5% = 15mld €, u nich 30mld €, no ale % fajnie wygląda
    Zresztą tuning to nie wszystko sama kultura pracy w 2.4 jest sporo wyższa, głównie przez ten dodatkowy cylinder.

    Nie chwale się co robię, co naprawiam, ani gdzie i z kim. Ty prowadzisz reklamę swojego warsztatu w ten sposób ok rozumiem, ja się tym nie chwalę

    Na koniec jak komuś zależy na ekonomi to i tak wybierze 1.9 8v +chip. Koło dwumasowe, wtryski 2x tańsze, niż do 2.0JTDm i wiele innych części można tak wymieniać. Dla takiej osoby to będzie prawdziwa oszczędność i ekonomia.

    Edit:
    No i nie wiem jak Ty, ale ja za wymianę kolektora czy koła dwumasowego, czyszczenie EGRu, wymianę rozrządu itd. w 1.9 czy 2.4 liczę tyle samo
    Co do defektów to swoją drogą pamiętam z forum bezwypadkowe jak mnie zjechałeś, że 1.9TDI w nowych B6 itd. jest super, a pisałem co się z nimi dzieje. Jak poszukam to mogę gdzieś w webcachu znaleźć, no ale wracają do tego tutaj proszę:
    http://www.autka.pl/?p=572
    Ostatnio edytowane przez tradelux ; 07-02-2013 o 23:41
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  2. #2592
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    Gratuluje!!! oby ci się sprawowała GOOD LUCK !!!

  3. #2593
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    tomwar jakbys byl dluzej na forum i poszukal info odnosnie tego komisu to mysle ze chociaz chwile bys sie zastanowil nad zakupem u nich.Wiem conajmniej o 2 kupionych tam alfach ze byly stukane.Jakiedys dzwonilem w sprawie jednej 9 u nich i uslyszalem ze drzwi malowane,a pytajac o przebieg(mieli jeszcze jedna z dkoladnie takim samym przebiegiem) uslyszalem cyt."...co mi pan kurwa zadaje takie pytania,przypadek mamy jeszcze audi z takim przebiegiem...".Dziwne ze w tym samym miejscu byly 2 alfy z takim samym przebiegiem.Na drugi dzien zadzwonil znajomy i wtedy blotnik byl juz malowany i pan byl bardzo chamski i nerwowy odpowiadajac na trudne pytania.

  4. #2594
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar tomwar
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    była 159 TI jest Stelvio Veloce
    Postów
    17

    Domyślnie

    Czarny_28 - może i kolesie nie grzeszyli kulturą osobistą, ale dramatu nie było, mogę nawet przyznać że byłem zaskoczony obsługą. Auto zostało sprawdzone miernikiem lakieru i ewentualnym miejscem, które kiedyś musiało być robione jest lewy tylni błotnik. Cała reszta jest bez zarzutu.
    W tak zwanym między czasie oglądałem kilka ( 5 ) innych 159 i ta wygrała ten konkurs
    Być może ma znaczenie gdzie i u kogo się kupuje, ale ja zaryzykowałem zakup w nie sprawdzonym komisie. Mam nadzieję, że nie będę tego żałował.

    znalazłem linka, który dostałem w temacie tego auta, podobno zakupili go w takim stanie: http://www.carsontheweb.com/pl/carde...0q-tronic%20ti
    Ostatnio edytowane przez tomwar ; 08-02-2013 o 00:10

  5. #2595
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    a byles w ASO czy tylko miernikiem na placu obmierzyles??Mi i nie tylko mi proponowali sprawdzony warsztat/ASO juz nie pamietam dokladnie w ich okolicy=czytaj ich znajomi.Jak powiedzialem ze umowilem sie w Łodzi to tak niechetnie.Ostatecznie odpuscilem ten komis i ich auta bo uznalem ze z takimi chamami beda tylko same problemy

  6. #2596
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar tomwar
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    była 159 TI jest Stelvio Veloce
    Postów
    17

    Domyślnie

    No sam rozumiesz, że w takim miasteczku to raczej się wszyscy znają, a ci co muszą to na 100% .
    Wstępne pomiary zrobiliśmy na placu, a później wizyta w Łodzi, inaczej bym z nimi nie gadał.

  7. #2597
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Proponuję trochę ochłonąć z ochów i achów nad tym 2.4, bo brak Ci podstawowej wiedzy na temat defektów zarówno 2.4, jak i 2.0, różnic pomiedzy 2.0 JTDm, a 1.9 JTDm, oraz kosztów napraw (...)
    Tak sobie czytam z zaciekawieniem Waszą dyskusję i pytam:
    - jakie to defekty ma motor 2.4 których nie ma 1.9 i to samo w porównaniu do 2.0 i których nie da się naprawić/permanentnie wyeliminować oraz które nie są związane z pseudo ekologią?

    1) szpilki pękają jak 1.9 tak i w 2.0 jak równiez 2.4
    2) egr obsra się również w każdym (w 2.0 relatywnie mniej GŁÓWNIE z powodu mniejszych przebiegów rzeczywistych motorów 2.0 bo o przebiegach licznikowych nie mówię); przyjeżdżały do mnie 1.6/2.0 jako typoszereg nowych zaworów itd z przebiegiem rzędu 30-40kkm i zepsutym EGRem więc argument odpada
    3) dpfy padają we wszystkich aczkolwiek szczególnie motory 1.6 i 2.0 nawet z małym przebiegiem poniżej 100kkm (nawet i ok 50) potrafią filtr palić co 150-250km co w sprawnym aucie uważam za bardzo słaby wynik wręcz niedopuszczalny
    4) kolektory ssące lecą w 2.4 i 1.9 (pozmianowe też) tyle, że motor 2.4 jest na stan kolektora najbardziej wrażliwy (czemu chyba kolejny raz tłumaczyć nie trzeba); w motorze 2.0 fiat poszedł do głowy w temacie magicznych klapek oraz pierburgowskiej sztucznej inteligencji
    5) obsługa 2.4 jest droższa z powodu miejsca pod maską jak i rozwiązań konstrukcyjnych
    6) z podstawowych części eksploatacyjnych rozrząd praktycznie ten sam, wtryski prócz 210 też
    7) to, że części eksploatacyjne w stylu 2mas, sprzęgło, półoś, hamulce itp których nie wymienia się co 20kkm są droższe chyba nikogo nie powinno dziwić - przecież te elementy znoszą dużo większe obciążenia

    Dziwię się więc stwierdzeniu, że 2.4 nie bo 1.9 czy nawet 2.0 jest lepsze. Jedyny argument to koszty eksploatacji ale kupujący silnik 2.4 powinien sobie zdawać z tego sprawę chyba, że należy do grona szukających 9tki 2.4 za 30-35kpln wtedy wszystko w temacie. Inną sprawą jest jeszcze serwis, który takie 2.4 potrafi bezproblemowo ogarnąć, głównie przez zaniedbania obsługi tych samochodów masa motorów 2.4 to upodlone ścierwa, które do mocy wyjściowej mają potem ubytki rzędu 20-30ps, a w weselszych przypadkach korby wylatują na asfalt.

    Dla fana marki, silnika diesla, trochę lepszych osiągów jedyny sensowny wybór wg mnie to właśnie motor 2.4. Nawet z tym silnikiem po modyfikacji na moce rzędu 240-250ps to auto wcale nie jest super szybkie, po prostu nadaje się do sprawniejszego poruszania i tyle.

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  8. #2598
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Tak sobie czytam z zaciekawieniem Waszą dyskusję i pytam:
    - jakie to defekty ma motor 2.4 których nie ma 1.9 i to samo w porównaniu do 2.0 i których nie da się naprawić/permanentnie wyeliminować oraz które nie są związane z pseudo ekologią?
    Większość problemów da się permanentnie wyeliminować, ale nie o tym była tu dyskusja - raczej o kosztach zakupu/eksploatacji i sensu pakowania pieniędzy w starszy model 2.4 JTDm, zamiast w młodszy 2.0 JTDm.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    1) szpilki pękają jak 1.9 tak i w 2.0 jak równiez 2.4
    Tak, ale przynajmniej z moich obserwacji wynika, że najszybciej dzieje się to w 2.4.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    2) egr obsra się również w każdym (w 2.0 relatywnie mniej GŁÓWNIE z powodu mniejszych przebiegów rzeczywistych motorów 2.0 bo o przebiegach licznikowych nie mówię); przyjeżdżały do mnie 1.6/2.0 jako typoszereg nowych zaworów itd z przebiegiem rzędu 30-40kkm i zepsutym EGRem więc argument odpada
    Jak na razie nie miałem 2.0 JTDm z zabitym EGR-em - co się przy 1.9 dzieje NAGMINNIE. Może mam takie szczęście dziwne

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    4) kolektory ssące lecą w 2.4 i 1.9 (pozmianowe też) tyle, że motor 2.4 jest na stan kolektora najbardziej wrażliwy (czemu chyba kolejny raz tłumaczyć nie trzeba); w motorze 2.0 fiat poszedł do głowy w temacie magicznych klapek oraz pierburgowskiej sztucznej inteligencji
    Czyli + dla 2.0 JTDm.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    5) obsługa 2.4 jest droższa z powodu miejsca pod maską jak i rozwiązań konstrukcyjnych
    Czyli + dla 2.0 JTDm.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Dziwię się więc stwierdzeniu, że 2.4 nie bo 1.9 czy nawet 2.0 jest lepsze. Jedyny argument to koszty eksploatacji ale kupujący silnik 2.4 powinien sobie zdawać z tego sprawę chyba, że należy do grona szukających 9tki 2.4 za 30-35kpln wtedy wszystko w temacie. Inną sprawą jest jeszcze serwis, który takie 2.4 potrafi bezproblemowo ogarnąć, głównie przez zaniedbania obsługi tych samochodów masa motorów 2.4 to upodlone ścierwa, które do mocy wyjściowej mają potem ubytki rzędu 20-30ps, a w weselszych przypadkach korby wylatują na asfalt.

    Dla fana marki, silnika diesla, trochę lepszych osiągów jedyny sensowny wybór wg mnie to właśnie motor 2.4. Nawet z tym silnikiem po modyfikacji na moce rzędu 240-250ps to auto wcale nie jest super szybkie, po prostu nadaje się do sprawniejszego poruszania i tyle.
    Szczerze? Dla fana marki diesla można sobie włożyc w buty. Ja nie piszę o zakupie na zasadzie "jestem fanem marki potrzebuję najlepszy możliwy motor do 159, kasa nie gra roli, ma być dobrze dopasowany do charakteru auta" - bo wtedy jedynym mądrym wyjściem jest 1.75TBi + chip. Bardziej pasującego do image marki Alfa Romeo silnika po prostu nie ma...
    Diesel to jest taki półśrodek na zasadzie "chcę jeździć Alfą, nie chcę zrujnować budżetu kosztami paliwa". I z tego co napisałeś powyżej, 2.0 JTDm będzie tańszy w obsłudze - wynika to w prosty sposób z punktu 5. 2.0 JTDm także będzie się odrobinę lepiej prowadził, bo jest lżejszy i ma lepszy rozkład masy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #2599
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    i to jest sensowny post i podsumowanie 2.4 vs reszta diesli - jak zawsze można liczyć na cinka
    Co do elementów wiadomo, że są droższe tylko kwestia tego, że te elementy są na poziomie cenowym 2.4JTDm, więc wybór dla mnie jest prosty - jeśli mam za coś płacić podobne pieniądze to wolę mieć większy fun z użytkowania i większą kulturę pracy.
    2.4 nigdy nie był silnikiem pod "światła", ta jednostka nadaje się do czegoś innego i tak jak napisałeś, jak auto upala młody gniewny i później kupuje się takie za 30tys zł to różne rzeczy mogą się dziać w aucie

    Edit:
    Tomek skończ już farmazonić... Z kosztów utrzymania odpada Ci kolektro, EGR trochę bardziej wytrzymalszy (chociaż i tak pada - mogę zeskanować Ci zlecenia serwisowe). Reszta części na tym samym poziomie cenowym co 2.4JTDm. Koszt zakupu? W tej samej cenie otrzymamy 2.4JTDm na fajnym wypasie, co 2.0JTDm ubogą wersję z podobnym przebiegiem.
    Dla osoby podchodzącej do zakupu z głową odpowiedź jest tylko jedna.
    Jak ktoś chce tanie utrzymanie to sobie kupi 1.9 8v i ma wszystko gdzieś. Gdzie silnik cały można dostać za 2,5tys zł, a po chipie idzie to pod 170KM.
    Do tego w zakupie kosztuje 1/2 ceny z 2.0JTDm na fajnym wyposażeniu.


    Edit:
    tomwar na zakupione auto dostałeś pełną fakturę VAT z podatkiem 23%? Pytam, bo auto bez opłat w kraju przy kursie 4,15 za Euro wychodzi 39tys zł brutto a gdzie transport i opłaty i zarobek?
    Chyba, że nie było nią zainteresowania i chcieli odzyskać tylko włożone pieniądze - co się zdarza dość często.
    Ostatnio edytowane przez tradelux ; 08-02-2013 o 11:18
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  10. #2600
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomwar Zobacz post
    Minusem jest dołożone radio z navi, z czasem zakupie oryginał.
    Pozdrawiam
    Tomek
    Tomek, po pierwsze gratulacje! A po drugie: nie wymieniaj tego odtwarzacza! W porównaniu do oryginalnego jest kilka razy lepszy, bo jest większy, jest DOTYKOWY (1000x lepsza obsługa), możesz wgrywać lepsze mapy od tych co są w ori (nie twierdzę że są złe). Bawiłem się kiedyś oryginalną nawigacją w 159 i była beznadziejna... Wszystko masz sterowane guzikami, grafika taka sobie. Na Twoim miejscu bym po prostu dokupił ramkę do tej co masz.

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory