Strona 25 z 27 PierwszyPierwszy ... 15161718192021222324252627 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 264

Temat: Alfa Romeo 166

  1. #241
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    4 Audio dramat, jak przełoży wszystko to zacznie grać, ewentualnie wymienić głośniki i aktywny subwoofer wtedy troche lepiej
    Seria ma z ICSa 4x20W albo 4x17W. Z DSP jest 6x40W. Jakie masz doświadczenie z audio że twierdzisz dramat? Jeżeli jako takie to będziesz zachwycony DSP.


    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    5 chip tuning może być z 200 KM, ale automat bee i ogranicza (a taki podobno dobry) IC jest wystarczająco duży nie trzeba wsadzać FMIC
    Nie wiem za bardzo czego oczekujesz.... 250-300KM????? Kubicze napisał że idzie w automacie wyciągnąć nieco ponad 200KM jeszcze bezpiecznie dla automatu. Więcej możesz w manualu. Po prostu ta skrzynia (jak większość w autach) jest zaprojektowana pod konkrety moment i moc. Nie nadaje się do chipowania o 50% więcej. IC spokojnie wyrobi jak podniesiesz moc w automacie. Jeżeli jednak byś chciał mieć te 250 czy 300KM w manualu to pewnie będzie za mały. W tym konkretnym przypadku barierą jest skrzynia.



    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    1. Klimatronik jest jedno czy dwu-strefowy?
    Tylko jednostrefowy.


    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    2. Ma lusterka fotochromatyczne i składane?
    Fotochrom (czyli samościemniające) jest tylko wewnętrzne. Lusterka były składane elektrycznie (przycisk w panelu lusterek) ale to była opcja (ręcznie składane zawsze). Na szczęście w poliftowej dość często spotykana. Pamiętaj tylko że nie składają się same cyniarsko to trzeba zrobić sobie samemu.


    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    3 ogrzewanie przedniej szyby jest z klimy?
    Jest funkcja odraszania/odmrażania przedniej szyby ale to funkcja logiczna kilmatronika. Klikasz przycisk a komputer przekierowuje nawiewy i steruje kompresorem w celu odraszenia przedniej szyby a po czasie wraca do poprzedniego ustawienia. Szyba nie ma włókien grzejnych. Rzadko ale się zdarzało że podgrzewana elektrycznie (włóknami w szybie) była sama strefa wycieraczek. Nie cała szyba.


    Cytat Napisał bosniak_sg Zobacz post
    4 Zawieszenie jest trwalsze jak w 156?
    Pojęcie względne. To temat rzeka. Ale raczej spektakularnej różnicy się nie spodziewaj

  2. #242
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    2. pewnie ekologia, albo remap
    4. Fabryczne DSP daje bardzo ładny dźwięk. Jest sporo opcji konfiguracji.

    Teraz pytanie z wyposażenia


    1. Jednostrefowy
    2. zewnętrzne nie, ale na wyposazeniu wsteczne było samościemniające się.
    3. w szybie tylnej sa przewody ogrzewania. jednak jeśli nie działa układ nawiewu szyby tez nie uruchomisz.
    4. raczej tak. na naszych drogach ciężko to stwierdzić.
    Dzięki za rzetelne odpowiedzi, pytałem o klimatronik, bo sprzedawcy czesto pisza dwustrefowy, a ja nijak sie go dopatrzyć nie mogłem, z drugiej strony patrząc już 156 FL miała w standardzie czy 147 wiec ciężko zrozumieć, ze w 166 FL nie ma

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Seria ma z ICSa 4x20W albo 4x17W. Z DSP jest 6x40W. Jakie masz doświadczenie z audio że twierdzisz dramat? Jeżeli jako takie to będziesz zachwycony DSP.

    Teraz mam taki tam Pioneer Avic f900BT plus wzmak JBL GTO, głośniki Infinity Reference 100W RMS i sub BOSE. Więc coś tam mi gra

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post

    Nie wiem za bardzo czego oczekujesz.... 250-300KM????? Kubicze napisał że idzie w automacie wyciągnąć nieco ponad 200KM jeszcze bezpiecznie dla automatu. Więcej możesz w manualu. Po prostu ta skrzynia (jak większość w autach) jest zaprojektowana pod konkrety moment i moc. Nie nadaje się do chipowania o 50% więcej. IC spokojnie wyrobi jak podniesiesz moc w automacie. Jeżeli jednak byś chciał mieć te 250 czy 300KM w manualu to pewnie będzie za mały. W tym konkretnym przypadku barierą jest skrzynia.
    Nie 300KM myślałem coś jak w 156 2.4 20V, ale te 200 z hakiem i 400nM obleci

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Jest funkcja odraszania/odmrażania przedniej szyby ale to funkcja logiczna kilmatronika. Klikasz przycisk a komputer przekierowuje nawiewy i steruje kompresorem w celu odraszenia przedniej szyby a po czasie wraca do poprzedniego ustawienia. Szyba nie ma włókien grzejnych. Rzadko ale się zdarzało że podgrzewana elektrycznie (włóknami w szybie) była sama strefa wycieraczek. Nie cała szyba.
    Wiem jak to działa jeżdzę C klasą

  3. #243
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Niestety 166 się zatrzymała technologicznie w ubiegłym wieku. Lift to tylko dopasowanie wyglądu do bieżącej gamy modeli. Nie wnosi nic rzeczowego.
    Jeżeli chodzi o audio to pozwolę sobie przytoczyć swój cytat z innego tematu bo nie chce mi się tego pocić jeszcze raz:

    Masa, rozumiem Twoje obawy. Ale ja miałem DSP w poprzedniej (pomimo że mi tweetery szwankowały) to jakość powala w stosunku do serii. Jest ogromna przepaść w jakości dźwięku. Do tego stopnia że już od pięciu miesięcy mam 166 bez DSP i szczerze zaciskam zęby jak to gra...... Fakt że DSP nie jest dla kogoś kto chce pofisiować przed kumplami na dyskotece. Golf z tubą łupie lepiej. Jednak nie o to tu chodzi.
    Dla porównania (już wspominałem) herbig nie ma DSP ale zamontowany na prawdę pokaźny sprzęt (chyba jeszcze przez poprzednika za granicą). Słuchaliśmy u niego, potem DSP u mnie i jakie wnioski się nasuwały? Jego zdecydowanie bardziej łupało. Do tego stopnia że drżała tablica fakt, moc jest. U mnie nic nie drżało, basik na zewnątrz był słyszalny ale niezbyt głośno. Wewnątrz też pięknie gra. No ale ciszej, jednak moc robi swoje. Moim zdaniem ciut lepsza głębia/jakość dźwięku była w aucie z DSP ale może byłem subiektywny albo różnica mało wyczuwalna (herbig tak raczej niepewnie się wypowiadał). U niego zdecydowanie głośniej. Ale jednak jednomyślnie ustaliliśmy że oba sprzęty "jadą na jednym wózku" jeżeli słuchamy na normalnym poziomie a nie konkurujemy "kto głośniej". Ale.... Jego sprzęt spokojnie 1000zł pochłonie. DSP za pół ceny. W dodatku masz dodatkowe menu i opcje. W końcu DSP to procesor dźwięku a nie tylko surowy wzmak.
    Dlaczego niektórzy piszą że DSP szału nie robi??? Tak jak wspomniałem, mocą nie porywa dlatego zaspokoi jedynie "normalnego" użytkownika który chce słuchać audio na wysokim poziomie a nie dudnić. Poza tym to nie B&O z audi czy chociażby Bose z Lybry (ponoć o wiele lepsze niż DSP w 166). Jednak stawiając "profesjonalne" audio innych producentów to DSP 166 jest raczej blade. W końcu to jakiś węgierski Haes
    Jednak fabryczne DSP ma jedną zasadniczą zaletę. Za tą kwotę nie da się złożyć czegoś na chociaż porównywalnym poziomie. Zaraz ktoś doda że za 500zł da wzmaka i dwa głośniki po 150W, ale sorry..... to nie ten poziom

    Jednak jeżeli ktoś nie szuka tych fikuśnych ustawień, woli mieć nowe a nie "wysłużone" to dobrą alternatywą jest kupić jakiś mały używany wzmacniacz (np 4x60 czy ciut więcej), cztery nowe głośniki, nowe wygłuszenie. I to może zagrać całkiem przyzwoicie. Nie ukrywam że "wyposzczony" po DSP z poprzedniej rozmyślam poważnie nad taką opcją.
    A jeżeli ktoś szuka czegoś górnych lotów (chociaż jak Bose z Lybry) to niestety ale szykujcie grubsza kasę bo DSP ze 166 Wam nie wystarczy.

  4. #244
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ok, to mi trochę rozjaśnia.

  5. #245
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    nie wiem co bajeczki o robieniu sporo ponad 200 koni na standardowym ic ,który ledwo ogarnia serię.210 koni to już maksimu a latem to i tak nie wyrobi.Tak samo skrzynia jeśli jest fabrycznie ograniczony moment na 330Nm to nie wiem jak chcecie zrobić remap. Moc ta skrzynia spokoojnie zniesie bo jeździ np . w lagunie 3.0 czy thesis 3.0 ale moment obr, będzie tu problemem. Macie tu na forum gościa co miał 210 koni w sportronicu i długo nie pojeździł.

    a co do trwałości zawieszenia w porównaniu do 156 to jakoś nie spotkałem się nigdy z opinią że zawieszenie w 166 zaczyna stukać po 10 tys.km ,ja od zawsze wsadzałem fasty (czasem zdarzyła się vema) i dla dolnych wahaczy mimimum to 60-70 tys.km ,niktórzy tylke to w 4 lata nie zrobią.Górne podobnie.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 12-02-2013 o 14:02

  6. #246
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    nie wiem co bajeczki o robieniu sporo ponad 200 koni na standardowym ic ,który ledwo ogarnia serię.210 koni to już maksimu a latem to i tak nie wyrobi.Tak samo skrzynia jeśli jest fabrycznie ograniczony moment na 330Nm to nie wiem jak chcecie zrobić remap. Moc ta skrzynia spokoojnie zniesie bo jeździ np . w lagunie 3.0 czy thesis 3.0 ale moment obr, będzie tu problemem. Macie tu na forum gościa co miał 210 koni w sportronicu i długo nie pojeździł.
    &
    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    Jeździłem poliftem z fabrycznym chipem na 207 KM i automatem i naprawdę zbierał się ten silniczek praktycznie jak V6
    Znam gościa którego autem kubicze jeździł. Zrobione z głową. Moment bliski granicznemu i auto wcale krócej jeździć nie będzie. IC z tego co pamiętam też oryginalny. Ale jak ktoś na pałę to zrobi to wiadomo............. Czyli tak jak już było napisane. Ograniczeniem jest skrzynia która za wiele nie zniesie. Ale 207KM to już jest coś i więcej nie ma co szaleć. To auto przecież ma napęd na przód.

  7. #247
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    no tak ,a forum zna człowieka co miał 210 km i nie pożyło. Ic znosi własnie okolice 210 koni ale szału to on i w serii nie robi.Co do napędu na przód to Marku masz nieco więcej koni i jakoś da się jechać.
    A w kwestii różnic w silnikach 175/180/185 to silniki 180 i 185 mają zdecydowanie więcej wspólnych cech z silnikiem 200 w 159 niż z silnikami 175.
    w 180 inna jest pompa wtryskowa (taka jak w 159),inne są wtryski(takie jak w 159),turbosprężarka,oraz innakolektor ssący ,zdarza się także egr taki jak w 159 200 .
    Silnik 180/185 spełnia normę euro4 w przeciwieństwie do 175.

  8. #248
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    no tak ,a forum zna człowieka co miał 210 km i nie pożyło. Ic znosi własnie okolice 210 koni ale szału to on i w serii nie robi.Co do napędu na przód to Marku masz nieco więcej koni i jakoś da się jechać.
    Paweł w swojej nie żyłował tak momentu, trzeba to zrobić z głową i można spokojnie jeździć.
    Jeżeli chodzi o tą moc to właśnie w tym tkwi sęk.....
    Mam 406coupe z V6 194KM i ZF4HP20. Przy kick down mocno wciska w fotel i na prawdę idzie jak przecinak. Pełna kontrola auta. Ciśniesz bez obaw.
    Z kolei wsiadam do 166 V6 226KM i ta sama skrzynia ZF4HP20. Przy kick down nawet na super nawierzchni latem niewiele brakuje żeby auto "myszkowało/uciekało". Czuć wyraźnie że 226KM przenoszone na przednią oś to już dużo. Auto nie zachowuje się tak pewnie. Jest na pograniczu przyczepności. Dla kogoś kto nie obcował z taką mocą i nie ma umiejętności to może się źle skończyć. I to nie kwestia zawieszenia bo alfa ma o niebo lepsze. Tym bardziej że mam obniżone i utwardzone. Tą moc bardziej można wykorzystywać przy wysokich prędkościach. Powyżej 200KM zdecydowanie lepiej jakby był napęd na tył lub 4x4.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 12-02-2013 o 14:35

  9. #249
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    ja wiem przecież Marek jak się to auto zachowuje bo miałem takie,i także uważam że taka moc jest za wysoka zwłaszcza w manualu,zmiana biegu przy 6500 obr.to kara dla kręgosłupa.
    U Ciebie w automacie przynajmniej ta zmiana biegu odbywa się płynniej,bo przy bucie to domyślam się że tak samo chce urwać przednią oś.Dla mnie ideałem mocy było własnie 175 koni w polifcie z automatem ,szybko i delikatnie jednocześnie.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 12-02-2013 o 15:30

  10. #250
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    166 2.4jtd spider 3,2v6
    Postów
    217

    Domyślnie

    Sprzęt z dsp był firmowany przez firmę harman i brzmi o niebo lepiej niż bose.Automat się sypie przy normalnej mocy,po czipie bankowy remont,wiem bo miałem 207koni i naprawiałem skrzynie ale przyspieszenie było rewelacyjne .Najlepsze że spalanie było wyrażnie niższe
    pawel164

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory